Läskigaste film du någonsin sätt?

Youtube-proffs
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Polish:

Det är mer troligt att de heter Huset. För det är i ett jävla hus!

Men okey, vi säger besökarna bara för att jag har blivit rättad två gånger, men ni måste erkänna att filmen är skitläskig!

Den heter besökarna, en bra svensk rulle!
Fick mig att börja äta bananer iallafall..

Hahaa, varför bananer? ja känner igen de. han käka väl bananer hela tiden Kjelle?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Polish:

Det är mer troligt att de heter Huset. För det är i ett jävla hus!

Men okey, vi säger besökarna bara för att jag har blivit rättad två gånger, men ni måste erkänna att filmen är skitläskig!

Den heter besökarna, en bra svensk rulle!
Fick mig att börja äta bananer iallafall..

Hahaa, varför bananer? ja känner igen de. han käka väl bananer hela tiden Kjelle?

Nej, brevbäraren äter bananer.

Kramer, welcome back!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Polish:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Polish:

Det är mer troligt att de heter Huset. För det är i ett jävla hus!

Men okey, vi säger besökarna bara för att jag har blivit rättad två gånger, men ni måste erkänna att filmen är skitläskig!

Den heter besökarna, en bra svensk rulle!
Fick mig att börja äta bananer iallafall..

Hahaa, varför bananer? ja känner igen de. han käka väl bananer hela tiden Kjelle?

Nej, brevbäraren äter bananer.

Kramer, welcome back!

Juste de fan! Brevbärarn!

Tack ska du ha Castor, han är saknad, blir dock frustrerad på 65x65 regeln och 32 kb avatar, dom borde höjja de lite, iaf för min kramer!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Wolf Creek är den mest störande/läskigaste filmen jag sett, det flesta andra kör mest tortyr-slafs-våld som inte är direkt "skrämmande".

Mest rädd nånsin har jag blivit är av spel, AvP, Penumbra m.m. (räkna ut irl situationer då).

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Polish:

Det är mer troligt att de heter Huset. För det är i ett jävla hus!

Men okey, vi säger besökarna bara för att jag har blivit rättad två gånger, men ni måste erkänna att filmen är skitläskig!

Den heter besökarna, en bra svensk rulle!
Fick mig att börja äta bananer iallafall..

Skojar ni eller ? Besökarna är en svensk film och totalt utan nån skrämseleffekt,
det börjar med att tapeter rammlar ner från en vägg, och så ringer ägarn till huset efter en ande utdrivare som spelas av Johannes brost,

och dom fjantar runt i huset, och tittar mest på en dörr som leder till vinden,
riktigt hemsk film det.

Medlem

När jag var yngre sket jag rejäla knäckbitar av alien och onda dockan. Kunde inte somna på flera dagar

Medlem

Hm, Tale of two sisters var lite jobbig..

Hardy Candy är inte direkt läskig, men obehaglig att titta på..

Youtube-proffs
Skrivet av straxdax:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Polish:

Det är mer troligt att de heter Huset. För det är i ett jävla hus!

Men okey, vi säger besökarna bara för att jag har blivit rättad två gånger, men ni måste erkänna att filmen är skitläskig!

Den heter besökarna, en bra svensk rulle!
Fick mig att börja äta bananer iallafall..

Skojar ni eller ? Besökarna är en svensk film och totalt utan nån skrämseleffekt,
det börjar med att tapeter rammlar ner från en vägg, och så ringer ägarn till huset efter en ande utdrivare som spelas av Johannes brost,

och dom fjantar runt i huset, och tittar mest på en dörr som leder till vinden,
riktigt hemsk film det.

Ja, men dagens skräckfilmer är bättre. Bleka kinesiska småbarn som inte har klippt sig på evigheter, och kan klättra ur tvapparater.

Fast visst, sånna japanska filmer är fan skräck, oavsett genre.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

fast det är ju klart, det beror ju också på hur gammal man är när man ser nåt,
när man var ung då var nog Besökarna ruskig.

Vet iaf att man inte vågade se på scooby doo när man var liten, lol.

Youtube-proffs
Skrivet av straxdax:

fast det är ju klart, det beror ju också på hur gammal man är när man ser nåt,
när man var ung då var nog Besökarna ruskig.

Vet iaf att man inte vågade se på scooby doo när man var liten, lol.

Tror många kan uppfatta scooby som läskig typ, han pratar ju o det är alltid monster och sånt..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Ok, hehe, jag kommer vara värst!:)

Tror ni alla har sätt "Mumindalen" eller hörtalas om det!

Iaf när jag va mindre var mamma o jag nere i en affär för att köpa muminfilmen o jätte glad va jag ju, men jag visste inte att detta skulle straffa sig i flera år och sömn lösa nätter:(

I alla fall kom hem och...
Satt igång filmen o började titta, efter ca halva filmen så kom det en mörk o kall natt i mumindalen, muminfamiljen satt o spela kort i huset, och när klockan slog 12 på natten släktes ljuset o då figuren "Sniff" var på väg hem, ut genom dörren han går, filmen blir helt tyst o plötsligt kommer figuren "Morran" upp o stirrar med sina iskalla ögon och morrar högt! detta skrämmer livet av mig, men försätter se filmen! jag var ca 6-7 år när jag såg den, o jag hade mardrömmar i flera år efter det, har det även enu och jag är 18 år:( kan inte äns se den jävla figuren "Morran" hahaha sjukt! det e faktiskt den ända filmen jag haft mardrömmar om och den värsta:P


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Ok, hehe, jag kommer vara värst!:)

Tror ni alla har sätt "Mumindalen" eller hörtalas om det!

Iaf när jag va mindre var mamma o jag nere i en affär för att köpa muminfilmen o jätte glad va jag ju, men jag visste inte att detta skulle straffa sig i flera år och sömn lösa nätter:(

I alla fall kom hem och...
Satt igång filmen o började titta, efter ca halva filmen så kom det en mörk o kall natt i mumindalen, muminfamiljen satt o spela kort i huset, och när klockan slog 12 på natten släktes ljuset o då figuren "Sniff" var på väg hem, ut genom dörren han går, filmen blir helt tyst o plötsligt kommer figuren "Morran" upp o stirrar med sina iskalla ögon och morrar högt! detta skrämmer livet av mig, men försätter se filmen! jag var ca 6-7 år när jag såg den, o jag hade mardrömmar i flera år efter det, har det även enu och jag är 18 år:( kan inte äns se den jävla figuren "Morran" hahaha sjukt! det e faktiskt den ända filmen jag haft mardrömmar om och den värsta:P

Påminner mig om Tratten och Finkel, när han berättar om hur mycket han hatar arja sajjona (eller vad hon nu heter )


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

haha, jag har också sätt det avsnittet:P


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Inte så många som tycker skräckfilmerna från öst är värst? :< A tale of two sisters, som mullins sa är läskig, fast den värsta jag har sett är "Shutter" från thailand, den höll mig vaken ett bra tag.

Medlem

Av alla skräck/thrillerfilmer jag sett är nog nattvakten eller nattvagten på danska den som varit läskigast för jag var i yngre tonåren när jag såg den.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Ok, hehe, jag kommer vara värst!:)

Tror ni alla har sätt "Mumindalen" eller hörtalas om det!

Iaf när jag va mindre var mamma o jag nere i en affär för att köpa muminfilmen o jätte glad va jag ju, men jag visste inte att detta skulle straffa sig i flera år och sömn lösa nätter:(

I alla fall kom hem och...
Satt igång filmen o började titta, efter ca halva filmen så kom det en mörk o kall natt i mumindalen, muminfamiljen satt o spela kort i huset, och när klockan slog 12 på natten släktes ljuset o då figuren "Sniff" var på väg hem, ut genom dörren han går, filmen blir helt tyst o plötsligt kommer figuren "Morran" upp o stirrar med sina iskalla ögon och morrar högt! detta skrämmer livet av mig, men försätter se filmen! jag var ca 6-7 år när jag såg den, o jag hade mardrömmar i flera år efter det, har det även enu och jag är 18 år:( kan inte äns se den jävla figuren "Morran" hahaha sjukt! det e faktiskt den ända filmen jag haft mardrömmar om och den värsta:P

morran ser dig!
fan att jag har så dåligt minne kommer inte på någon film ja har vart skraj utav


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Greger:

Påminner mig om Tratten och Finkel, när han berättar om hur mycket han hatar arja sajjona (eller vad hon nu heter )

haha! ja det är så klockrent


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Man var lite skraj när man såg king kong den svartvita första filmen,
man var en liten skit då å skulle gå hem ensam i mörkret förbi en park,
man gick i stort sett baklänges hela vägen, för man kände på sig att king kong var i närheten...

Medlem

hahaha:D kul att läsa allt detta^^


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Jag blev skiträdd när jag såg Omen när jag var 7 år eller nåt.

Men, värst var ändå när jag såg Teletubbies för första gången för ett par veckor sedan... jag ryser fortfarande när jag tänker på det :baby:


signatur

yolo

Medlem

The Exorcist 1 o 2.. Fyfan för dom rullarna blir fortfarande skraj av dem när filmerna dyker upp på tvn. Linda Blair's vidriga ögon är något som kan dyka upp fortfarande i mina mardrömmar.

Senaste filmen som jag såg som man hoppade till lite i är Dead Silence.. Endå så skrattar jag rätt mycket åt nya skräckfilmer och tycker att det är nästan bättra än komedier. men just denna var som en skäckis skall vara. Evul :>

Medlem

Tyckte också att filmen Monty Python and the Holy Grail var läskig när man var liten,

speciellt efter det man såg den där kaninen flyga runt och bita riddarna i halsen,

slutade att önska en kanin i julklapp efter det.

Medlem

När jag var liten blev jag alltid rädd när Emil's pappa skrek på Emil i Emil i Lönneberga. Annars är det väl exorcisten som jag skiter i brallan av än idag! Gillar mera komedi och action.

Medlem

Komedi kan vara hemskt också, speciellt

Syskonen Baudelairs olycksaliga liv
(2004)

Originaltitel: Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events

Medlem

The Thing är en bra kandidat, kommer inte på något obehagligare just nu iaf.

Inaktiv

Dead birds är riktigt läskig. Dålig handling dock

Medlem
Skrivet av Polish:

De finns två filmer som har gjort mig riktig rädd.
När jag var yngre så var det Huset, med Kjell bergqvist.

Som fan, var helt vettskrämd som liten!

Äldre upplevelser så är det The Others med Nicole Kidman. Var tvungen att tända massa lampor och sänka ljudet halvägs genom filmen. Haha aldrig hänt innan.

Youtube-proffs
Skrivet av Kaempestore:
Skrivet av Polish:

De finns två filmer som har gjort mig riktig rädd.
När jag var yngre så var det Huset, med Kjell bergqvist.

Som fan, var helt vettskrämd som liten!

Äldre upplevelser så är det The Others med Nicole Kidman. Var tvungen att tända massa lampor och sänka ljudet halvägs genom filmen. Haha aldrig hänt innan.

The Others har jag inte sett, får nog jag se..

Fast dock så hette ju filmen Besökarna, och inte Huset. Hehe! Saken är däremot att den borde heta Besökarn, eftersom det är en kille på vinden, fast om dem menar familjen som "besökarna" så förstår jag iofs.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

haha morran från mumintrollet är fan ett av de läskigaste skiten jag sett.

Kommer ihåg att när jag såg Scooby Doo Filmen (den otäcknade) och reagerade på två saker. Dels att den var fruktansvärt dålig och de andra när dom åker på fyrhjulingarna o tjejen slår i huvudet o får ett demoniskt utseende en sekund. Skrämde skiten ur mig och det var inget man förväntade sig, sen va hon som vanligt resten utav filmen. WTF?! säkert nån japansk skräck mästare som bestämde att skrämma skiten ur alla småbarn ink mig.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Jag kommer att ta rekordet.
Älskar att titta på film, stort intresse och har nog sett en bra hel del av alla nya filmer, dock aldrig drama.
Speciell favorit genre är just skräck och blir sällan obehagad eller rent sagt rädd.

Finn dock en film som gjorde mig jävligt nervös och gav mig obehag första gången jag såg den.

THE SIGNS !

japp, tycker den är riktigt obehaglig, att se benet sticka ut från åkern.
Handen som flyger ut under dörren när han står på alla fyra.
Eller att se nått stå på taket på grann huset.

Filmen må vara dålig, presonligen tycker jag den är riktigt lyckad.
Men det är nog den enda film som gav en känsla av verkligehet, även fast den är inriktad på "Aliens"
Inte för mycket aliens i skärmbild, men tillräckligt för att behålla den spännande och intressant !

123
Skriv svar