problem med php 5

Medlem
problem med php 5

Hej jag håller på att grejsar lite i php.

det funkade med php 4 men nu i dag när jag bytte till php 5 så slutade det att funka.

jag får detta fel

Warning: include(conn.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in F:\xampp\htdocs\hosting\index.php on line 4 Warning: include() [function.include]: Failed opening 'conn.php' for inclusion (include_path='.;\xampp\php\pear\') in F:\xampp\htdocs\hosting\index.php on line 4

så då undrar jag om den här raden ska se annars ut ?

include"conn.php";

Inaktiv

Inget fel med include-syntaxen och inget fel med include_path:en. Jag hatar att fråga det, men är du säker på att conn.php verkligen ligger i samma katalog?

Vad kan man annars testa... kanske ta bort andra halvan i include_path:en. Eller att testa inkludera en annan fil i samma katalog, se om du får samma fel. Eller testa köra require istället för include (gör med all sannolikhet ingen skillnad).

Medlem

Pröva med att byta ut " mot '.

include 'conn.php';

Jag antar att du har kollat så att conn.php finns i samma katalog som index.php...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av dcfc:

Hej jag håller på att grejsar lite i php.

det funkade med php 4 men nu i dag när jag bytte till php 5 så slutade det att funka.

jag får detta fel

Warning: include(conn.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in F:\xampp\htdocs\hosting\index.php on line 4 Warning: include() [function.include]: Failed opening 'conn.php' for inclusion (include_path='.;\xampp\php\pear\') in F:\xampp\htdocs\hosting\index.php on line 4

så då undrar jag om den här raden ska se annars ut ?

include"conn.php";

include "conn.php";
Om jag vore dig så skulle jag se till så att du har ordning på dina kataloger och sökvägar.
tror att det har blitt något ändrat efter du bytte till php5

Om du har bytt hemkatalog för din "htdocs" eller nått...
vad jag tolkar felkoden som iaf.

skulle tippa på att din installation av php5 inte var så lyckad. eller att php.ini inte är korrekt..
samt bör du kanske kolla på httpd.conf i apache.


signatur

you are your own worst enemy...

1
Skriv svar