Medlem
nhl 09

kommer nhl 09


signatur

Andreas13

Medlem

Självklart, tror du verkligen EA skulle sluta släppa NHL-spel?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

De kommer nog att fortsätta göra NHL-spel tills världens ände.

Undrar om det kommer att heta NHL 10 år 2010:)

Medlem

ja det kan man fråga sig

slutade köpa nhl varje år 1997

har nhl spelen år 92,93,94,95,96,97,2000 ,2003 och 2006


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

själv har man 2000 2001 2002 2003 2004 2005, inget o skryta med jämfört med Bondmasters samling...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

äGER nhl 2007, 2008 på PC, hmm var roligt till en början tills man såg skillnaden mellan PC och Xbox.

Så nu har jag köpt Xbox och NHL 08 i samma paket.

Älskar NHL 08, ritkigt roligt att spela med polarna och göra små turneringar med ett flak öl en fredag kväll

NHL 2009 kommer av all säkerhet, jag är väldigt nyfiken på dom kommande förändringarna, skulle gärna vilja se:

1. Bättre Creation Zone
2. Lägger till dom riktiga loggarna på landslagen
3. Dynasty läge för Elitserien
4. Bättre publik reaktion, för nuvarandet står dom bara och applåderar som det vore en show för miljonärer och fint folk. Ser man på NHL nu förtiden så dunkar dom i plexiglaset, och sedan lägga till klackar. Bara för skojsskull

Medlem

Gameplay-ändringar jag vill se:

Bättre AI såklart, först och främst ens lagkamrater i försvaret, men också motståndarnas reaktionstid, den är helt omänsklig. Sen måste dom ju ändra AI:ns konstiga ändringar ocskå, de första matcherna i en säsong kan vara hur enkla som heslt, sen blir dom helt galna och gör mål på varje skott.

Bättre närkampssystem eftersom det är en så stor del av hockeyn, men känns så begränsad.

Bättre manageralternativ, t ex en sökmotor för spelare och smidigare scoutrapporter.

Sen är jag nöjd. Förutom att många kanadensiska och amerikanska spelare inte är så bra som dom är i NHL 08.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

slutade också följa varenda NHL spel efter typ 2001 eller nått sånt.

2008 är riktigt bra spel, hade det till XB360 ett tag men sålde det nyligen pga spelet buggar i multiplayer över live alldeles för mycket annars är det ett kanonspel.
hoppas multiplayer fixar sig i NHL 09


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Håller me Ferren asså! Om Geekkvällen på Fredagar och Förbättringar till NHL09!!
Är riktigt Peppad! Har bokat de, så nu är det bara att vänta!
Pz!

Inaktiv
Skrivet av Skoob:

Håller me Ferren asså! Om Geekkvällen på Fredagar och Förbättringar till NHL09!!
Är riktigt Peppad! Har bokat de, så nu är det bara att vänta!
Pz!

Medlem

Be a pro mode låter väldigt intressant


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Kunde man dribbla med klubban på Nhl 08 ?! Jag tröttnade för jag kunde ej dribbla, så det sket sig..

Medlem

Det kunde man, var typ ett måste för att göra mål.
Var väl implementerat i 07 också om jag inte missminner mig (fan vad det hackar och är segt, 07 dvs :/)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

dribbla med klubban kallas skill stick och kom med i NHL 07 i 08 var den lite mer utvecklad.

Man kan dock om man vill köra med "gamla" kontroller om man vill skuta osv med knapparna, skill stick fungerar även fast man aktiverar dom andra knapparna också tror jag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

vet att detta är en ea nhl tråd, men har ni testat 2k9 demot? vilken skillnad från 2k8!! vilken fysik pucken har! i år är 2k tillbaka för att ta tillbaka tronen!!!

jag har inget emot ea:s nhl, gillar båda, men man måste hålla med om att ifall man vill ha "realism" så ska man köra 2k


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Någon som vet om vet om det kommer att vara next gen grafik till pc versionen ?


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Propy - Nej tack för 2k -.-

Medlem
Skrivet av Propy:

vet att detta är en ea nhl tråd, men har ni testat 2k9 demot? vilken skillnad från 2k8!! vilken fysik pucken har! i år är 2k tillbaka för att ta tillbaka tronen!!!

jag har inget emot ea:s nhl, gillar båda, men man måste hålla med om att ifall man vill ha "realism" så ska man köra 2k

Realism? wut?
Man kan fan göra mål från överallt i 2k9, dra iväg ett wristshot från blålinjen och den går in även om du tar dom sämre spelarna, men när du drar slagskott med dom som är bra på sånt (nicklas lidström t.ex) så kan den fan aldrig gå in

Nej 2k9 är inte vidare bra, det är verkligen arkadigt :/


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Demot ute nu... Iaf på ps3an.

Hoppas de flyter på lite bättre på ps3an än 08. Jämför man 08an mellan 360 å ps3an, så flyter de mycke bättre på xboxet, tyvärr...


signatur

PSN: Draobs

Medlem

på demot känns det alledes för lätt att finta ifrån dem med "X"-knappen (ingen aning på xbox) och med att dra åt vänster å höger. Men sedan att göra mål är en annan sak..

Medlem

NHL 09 är förhandsbokat och jag tror att de små uppdateringar kommer göra ett riktigt bra spel ännu bättre.

Vem vill inte göra en Foppa fint på ett friläge?

Se ntror jag det blir riktigt kul med Ligan på Live (xbox360)

Inaktiv

NHL 09 är förhandsbokat och jag tror att de små uppdateringar kommer göra ett riktigt bra spel ännu bättre.

Vem vill inte göra en Foppa fint på ett friläge?

Se ntror jag det blir riktigt kul med Ligan på Live (xbox360)
©

Medlem

Fan gubbar har ni inte läst allt nytt som kommer?
Fick en smärre orgasm när jag såg detta:

" EA SPORTS Hockey League

Jump into the EA SPORTS Hockey League and become part of the first console sports MMO. Take your created player online and join a team with friends, or scout for players. Featuring 6 vs. 6 online team play, the ability to level up your player, tournament brackets, and awards at the end of every season - you can become the first great name in videogame hockey"

Eller det här:

"Defensive Skill Stick

NHL 08 gave you true offensive prowess with the Skill Stick, and this year we're giving you the power to stop it. Block passing lanes with 360° control of your stick or kill an opponent's one timer game by lifting their stick just before they receive a pass. "

Nu måste jag gå och torka upp.

Medlem

"Defensive Skill Stick

NHL 08 gave you true offensive prowess with the Skill Stick, and this year we're giving you the power to stop it. Block passing lanes with 360° control of your stick or kill an opponent's one timer game by lifting their stick just before they receive a pass. "

I mina ögan fanns de ju redan i 08a. Håller man in R1 å styr den högra spaken så styr man ju klubban när man inte har puck alltså.

Tror att de kommer å va grymmt bra 09, å hoppas verkligen online delen är förbättrad. Som tex när man gjort en egen liga så borde man ju kunna snacka me varann redan i lobbyn å inte bara under matchens gång och att man inte tappar kontakt med varann så fort matchen e slut...


signatur

PSN: Draobs

suck verkade lovande i turtorial ...men sen fick man spela och.....

som vanligt allt går så jä... fort så jag har inte en chans att få till något ordnat spel

bara jävla hönsgård jaga puck byta spelare som en galning ... mål i baken som resultat : /

jag kan på 0.5 sekunder förvandla värlens bästa lag till värdens sämsta "pojklag" där alla jagar pucken ... snyft

jag vill spela .... kan man reglera tempot på något vis ?

p.s hatar när allt skall vara så inihelvete realistiskt det är ett spel för fan .... vill inte behöva upprätta ett tränings schema med 3 pass om dan för att kunna underhålla mig med ett spel


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Det går att ställa ner hastigheten.
sen är det en vanesak, till slut får man in tempot


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Propy:

vet att detta är en ea nhl tråd, men har ni testat 2k9 demot? vilken skillnad från 2k8!! vilken fysik pucken har! i år är 2k tillbaka för att ta tillbaka tronen!!!

jag har inget emot ea:s nhl, gillar båda, men man måste hålla med om att ifall man vill ha "realism" så ska man köra 2k

Realism? wut?
Man kan fan göra mål från överallt i 2k9, dra iväg ett wristshot från blålinjen och den går in även om du tar dom sämre spelarna, men när du drar slagskott med dom som är bra på sånt (nicklas lidström t.ex) så kan den fan aldrig gå in

Nej 2k9 är inte vidare bra, det är verkligen arkadigt :/

skäms över att behöva erkänna det, men nhl09 är det klart bättre spelet i år. De har plockat bort så många saker ur 2k så att det inte längre är lönt att spela.
samtidigt är nhl09 en "nhl08 1.5" vilket ite är något direkt negativt. Det är iaf bra.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det roligaste på hela spelet känns givet att det är EAHL, fan va kul det är att spela tillsammans med 5 andra, så länge man har god kommunikation

Medlem

Fasen en kompis lyckas köpa nhl09 till ps3 i helgen (den 20e) på elgiganten. Lite jobbigt för en som sitter å väntar på en beställning

Klant elgiganten!


signatur

PSN: Draobs

Medlem

Klantgiganten!


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

12
Skriv svar