Medlem
Betapatchen

Någon som har testat betapatchen? Skapar den mer problem eller fungerar den relativt bra? Man vill ju inte förlora sina saves direkt

Inaktiv

Jag skulle vänta till den riktiga patchen. Spelet har betett sig helunderligt rent prestandamässigt sedan jag installerade betapatchen.

Efter en dags bökande börjar det funka någorlunda normalt igen. Tror att det i första hand rör sig om konflikter mellan spelets texturer och tilläggstexturer. När jag följde BÅDA råden om datum-ändring som Crenshaw nämner i Mod-Tips-tråden så har det blivit bättre.

Problemet är att prestandan är så slumpmässig och instabil. Ena sekunden kan spelet flyta bättre än någonsin tidigare. Tio minuter senare kan ljudet från in Nirnroot göra att FPS:n dippar till ensiffriga tal.

Om något så känns det som ett "memory leak". Först flyter spelet bättre än någonsin. Nån timme senare kan det vara som att röra sig i långfil och varje enskilt ljud eller script får spelet att frysa någon sekund. Startar jag om så brukar det vara tipp-topp igen.

Fördelarna med betapatchen:

1. Självskuggningen fungerar och är ganska atmosfärisk och cool, men ser samtidigt väldigt pixlig ut i skugg-övergångarna.

2. Efter att ha ändrat datum på textur-mappen och uppdaterat archiveinvalidation.txt, så är spelet stabilare rent krasch-mässigt än tidigare. Hade nog ingen krasch öht igår.

Kort sagt: Jag ångrar att jag testade betapatchen och skulle vänta till den riktiga.

Medlem

Då är det nog bäst att vänta tills retail patchen kommer

Inaktiv

Problemet var antagligen inte betapatchen i sig, utan snarare en rad konflikter med olika moddar. Sen jag använde FileDateChanger för att ändra tillbaka datumet på texturmappen (se Mod-tips-tråden), så funkar det faktiskt alldeles utmärkt. Till och med bättre än innan patchen. Spelet har inte kraschat en enda gång på två dagar nu (förut kraschade det typ VARJE gång jag stängde ned spelet och ett par ggr om dan förutom det). Dessutom flyter det aningen bättre generellt sätt.

Har man problem med kraschar så rekommenderar jag betapatchen. Har man många moddar (och antagligen framförallt såna med omgjorda texturer) så rekommenderar jag att man följer tipsen i Mod-tips-tråden om man betapatchar.

Medlem

Jag har provat Patchen funkar fint för mig;)


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Tack för svaret Demiurg X, har en del problem med att spelet crashar, kanske lägger in patchen endå

1
Skriv svar