Medlem

fick mitt ex i dag precis kommit till den delen då Loctus sänker en hel stad. alltså gow2 är de snyggaste ja spelat. grymt

vem fn behöver highend pc, xbox ftw


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Riktigt bra recension Tompa!
Synd att en massa människor ska sitta å leta upp småfel i texterna som alla andra tester...

Medlem

En av de bättre recensionerna av spelet. Kul att man tar upp både för- och nackdelar och inte fastnar i någon blind pubertalhype som flera andra recensenter.

Roq
Medlem

Helt ok recension! Personligen skulle jag gett spelet 5 av 5, men var och en har sin åsikt. Machoattytiden ser jag inte som något dåligt, då den är ett fullt medvetet val från Epics sida. Båda spelen är gjorda med glimten i ögat, och jag tycker att det görs bra. Även om vissa spelmoment inte är lika bra som andra så bidrar de till variationen i spelet och jag tycker inte att något moment är dåligt.

Medlem

ett av de bästa spelen jag någonsin spelat!!!

Medlem

Har klarat ut spelet nu och kan säga att spelet är riktigt bra.
Med tanke på hur spelet slutar så kommer det lätt GoW 3 inom 2-3 år


signatur

<3

Medlem
Skrivet av dmn:

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Snälla berätta vilka spel som är så mycket bättre?
Jämför inte med Colin McRae DiRT nu


signatur

<3

Medlem

Satt och spelade med polarna i fredags. Helt underbart. Absolut ett av mina favorit co-op spel. (I en soffa med öl)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Gears of war 2 = Happyface.

Skrivet av bjosarn:

Satt och spelade med polarna i fredags. Helt underbart. Absolut ett av mina favorit co-op spel. (I en soffa med öl)

Samma här, både fredag och lördag. Ratar man spelet innan man kört det coop med polare + öl så har man missupfattat vad spelet går ut på.

Medlem

Varför nämns inte att dom övergått till det fruktansvärt dåliga matchmaking systemet istället för "serverbrowsern" som det första hadde. Samt att man inte längre kan spela splitscreen på orankade servrar på något smidigt sätt längre... fullkomligt värdelöst. De har ju tagit en storbit av det som gjorde Gears of War 1 grymt bra och förstört det fullständigt... En gigantiskt miss av Epic. Hoppas whinet på deras forum över det kan få dom att patcha in någon form av orankad matchmaking/server browser så man kan få lira lite splitscreen online med polarna igen...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Börjar närma mig slutet nu, måste säga att det är grymt bra, storyn har blivit lite djupare känns det som, jävligt sorgligt när Dom hittar frugan nere i en sån där tortyr-burk :/

kör på hardcore riktigt svårt ibland men det är alltid skojj med utmaning

Ska köra på insane senare coop ska bli skojj , måste bara klara det först

Medlem

Oneone tips, använd spoiler tags. Även om det inte är ett jätte storydrivet spel så är det onödigt att avslöja sånt för dom som inte vill se det...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Haha. Kändes som att ni bara var tvungen att hitta på något att klaga på.

ja verkligen.
Hmm, tycker inte om recensionen. Och speciellt inte innehållet på sida 2 där Tomas Andersson inte tycks veta vad han pratar om. postad 20:45.. Tomas Andersson kanske vid tillfället var trött? hm och varför ingen videorecension?

Ni verkar ha uppfattat totalt fel vad som egentligen är dåligt med gow2? DVS.
*matchmaking - ingen chans att välja någonting längre? stundtals kul men mestadels - ointelligent?
*buggar och störningar - bl.a. tycker jag själv att fastna vid varenda kant är förbannat störande =S Även att fastna på andra olika ställen i spelet(inte lagg) och när man hoppar åt sidorna hoppar man ofta åt hel*ete - har hänt ett flertal gånger.
*som någon sa:
......"splitscreen på orankade servrar"
*det tar ofta lång tid att söka spelare i multiplayer
*!!! det tar alldeles för lång tid efter varje runda!!! och framförallt när matchen är över - Då MÅSTE man sitta och kolla på en skärm med stats i ungefär 30 sekunder, stats man inte kan bry sig mindre om - om inte annat se på avsevärt kortare tid än 30 sega sekunder. Det går alltså INTE att lämna servern.

Samt fler saker som jag inte kommer på nu, men mestadels negativt är med.
Förutom detta är spelet underbart.
förresten... det enda som i storyn verkar "trött" är Marcus Fenix ansikte - fast spelets 80-tals macho ÄR JU GOW! Tycker att du kan ta bort det från negativt.

Tycker också att någon annan på redaktionen lägger till en recension och säger sitt om gow2. Vi får då se om fz har alla indianer i kanoten eller inte.

Redaktör

Davve_7: dina synpunkter berör i huvudsak onlinedelarna av recensionen. Jag testade spelet hos Microsoft ett par veckor innan premiären, alltså innan onlineservrar fanns att spela på. Vi kunde testa spelets flerspelarlägen men inte under samma förutsättningar som över nätet. Det är alltid en balansgång mellan att vara snabb med publiceringen eller ett par dagar sen. Denna gång valde vi att vara snabba, och jag tycker inte att de saker du tar upp är stora nog för att sänka helhetsintrycket särskilt mycket.

Videorecension: såna tar grymt mycket tid, sällan vi hinner göra dylika. Och denna gång testade vi som sagt inte på kontoret, där vi har vår inspelningsutrustning.

Storyn: gillade du den? Grattis, alltid kul att tilltalas av berättelsen. Jag fann den tvärkass och det berättade jag. Håller du inte med är det bara att ignorera den kritiken. Den är trots allt subjektiv.


signatur
Medlem

bra singleplayer denna gång,,gillade inte det i gow1 men nu har dom lyckats mycket bättre!

men hallå,varför sägewr man att multiplayerdelen är bra?,,det är ju fullt med bristyer,,ännu mer påtagligt nu än när gow2 släpptes,,ofta mycket lagg när man spelar public(rankat)
shotgun kan inte döda dom som använder motorsågen+en hel del andra buggar som visade sig redan första/andra dagen jag spelade,folk blir osynliga lite då och då,alla skott registreras inte,,tex shotgun du siktar med lt-knappen och skjuter från 50 cm avstånd 2-3 skott rakt på och inga skott träffar,...
men spelar man som host så fungerar shotgun oftast utmärkt,så tror nästan det är ett ännu större host-övertag i gow2 än i gow1,,

sen vet jag inte varför det står i recentionen att spelet är långsamt,,det går undan sjukt snabbt många ggr när man spelar multiplayer,iaf när man stjälv och dom man spelar med/mot vet hur spelet fungerar...även singleplayer går att hålla ett högt tempo i,
förresten så tycker jag att hardcoredelen var alldelles för lätt,jag har även testat sista banan på insane och klarade den på första försöket hur lätt som helst,hoppas resten av spelet är svårare på insane

Medlem
Skrivet av Tompa:

Davve_7: dina synpunkter berör i huvudsak onlinedelarna av recensionen. Jag testade spelet hos Microsoft ett par veckor innan premiären, alltså innan onlineservrar fanns att spela på. Vi kunde testa spelets flerspelarlägen men inte under samma förutsättningar som över nätet. Det är alltid en balansgång mellan att vara snabb med publiceringen eller ett par dagar sen. Denna gång valde vi att vara snabba, och jag tycker inte att de saker du tar upp är stora nog för att sänka helhetsintrycket särskilt mycket.

Videorecension: såna tar grymt mycket tid, sällan vi hinner göra dylika. Och denna gång testade vi som sagt inte på kontoret, där vi har vår inspelningsutrustning.

Storyn: gillade du den? Grattis, alltid kul att tilltalas av berättelsen. Jag fann den tvärkass och det berättade jag. Håller du inte med är det bara att ignorera den kritiken. Den är trots allt subjektiv.

om ni testade spelet hos ms och vet om att det inte är samma som att spela spelet online när det fått release varför skriva om den delen då?det ger ju inte en rättvis bild utav det hela,och det dave skriver om onlinedelen håller jag och tusentals gears-fans världen över med om,att säga att det inte är tillräckligt stort är ju helt bara knasigt,..DET ÄR MAJOR ISSUES IN THIS GAME,folk klagade på mycket när det gällde gow1`s online del,men gow2 har tagit ett steg längre..ännu mer buggar man påverkas av i gow2 än i gow1 lixom,om jag betygsatt spelet nu efter att ha spelat det sedan i torsdags så får det inte mer än 3/5 utav mig och det pga multiplayerdelen som är ovärdig detta spel,förstå mig rätt spelt är jätteroligt men det är så mycket missar som drar ner betyget...

officiella forumet för gears2 finns här http://gearsforums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=356 massa folk som klagar på onlinedelen

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Tompa...

Då borde du ju skriva om nästan hela andra sidan? det är ju ingen rättvis recension ens?

Matchmaking är verkligen inte bra.. läs tex. http://gearsforums.epicgames.com/showthread.php?t=629176&page...

Det stora med Gears of War är ju faktiskt online-delen, och nu när den inte är tillräckligt bra förtjänar dom kritik för det. Hade dom fixat det vore det great.

herregud. jag menar vad är det här? - "Matchmaking-system, nämnda nya alternativ i co-op och andra detaljer lär göra Gears 2 till en tuff Halo 3-konkurrent på Xbox Live.

Sedan måste du någon gång själv känt att man hoppar åt ** ibland, fastnar på oberäkneliga platser,buggar med vapen/närkontakt med motorsåg/granater som flyger överallt - osv...

Kan dom fixa en så pass stor del som matchmaking med en uppdatering för de som har xbox? Har det hänt andra spel som fått massiv kritik måntro...?

Inaktiv

Ok recension på uppföljare till överskattat spel. Provade det hemma hos en vän i nån timme eller två, jag skulle nog ge det en trea.

Medlem
Skrivet av Myrrdin:

Ok recension på uppföljare till överskattat spel. Provade det hemma hos en vän i nån timme eller två, jag skulle nog ge det en trea.

Jag är glad över att du inte är en spelrecensent


signatur

<3

Inaktiv
Skrivet av jovviz:

Jag är glad över att du inte är en spelrecensent

Haha, jo, samma här, släpps så mycket skit nuförtiden så jag helt skulle tröttna på alla former av spelunderhållning om jag var tvungen att spela igenom alla värdelösa linjära shooters med "ZOMGBBQ Bloomreflectionshader11.1!", manus med ambitioner men utan innehåll och repetetivt gameplay.
Ser ingen skillnad på detta och ettan, ettan höll iofs i tre timmar i coop innan man helt tröttnade, så den var nog bättre.

Skrivet av Myrrdin:
Skrivet av jovviz:

Jag är glad över att du inte är en spelrecensent

Haha, jo, samma här, släpps så mycket skit nuförtiden så jag helt skulle tröttna på alla former av spelunderhållning om jag var tvungen att spela igenom alla värdelösa linjära shooters med "ZOMGBBQ Bloomreflectionshader11.1!", manus med ambitioner men utan innehåll och repetetivt gameplay.
Ser ingen skillnad på detta och ettan, ettan höll iofs i tre timmar i coop innan man helt tröttnade, så den var nog bättre.

If it ain't broken, why fix it?

Medlem

FZ, ni borde ta bort kommentars funktionen på era recensioner. Folk förstår uppenbarligen inte vad en recension är.


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Inaktiv
Skrivet av mullet:

FZ, ni borde ta bort kommentars funktionen på era recensioner. Folk förstår uppenbarligen inte vad en recension är.

vänligen utveckla

Medlem

Enormt bra lir, någon svacka där med körningen av nått fordon men, lirade 6 timmar i sträck, och hade fortsatt om jag inte fick förhinder!


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Skriv svar