Robot
Roccat Kone

Hårdvaruutvecklare brukar aldrig vara sena med att haka på nya trender och de senaste åren har marknaden svämmat över med hårda varor ämnade för ”seriösa gamers”. En av de yngre aktörerna på denna marknad är tyska Roccat och vi har testat deras värstingmus.

#call-of-duty-4-modern-warfare


Medlem
FZ testar pekdonet Roccat Kone

Hm, kanske köper denna då min Lachesis pajar.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Jävlar va snygg!
Den kan bli min nästa mus.


signatur

Rawr

Inaktiv

KUL mus skare va!


signatur

a"C"RED -

Medlem

När min snart 6år gamla Logitech MX500 ger upp kanske det blir en sånhär

Inaktiv

Får hoppas dom håller bättre än Razor. Får kolla upp musen igen om ett år eller så.

Medlem

Hehe, jag blev lite sugen. Men man har knappast råd att lägga ut runt 800kr atm. Får bli när man fått sig ett helgjobb isf.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Blev grymt sugen på att införskaffa denna mus! Blir väll denna efter det att min gått sönder eller att jag ledsnat på den


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Medlem

Jag får sabba min nuvarande hyfsade microsoft explorer 4.0 och gnälla på farsan att köpa denna xD


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Inaktiv

Grymt snygg! Hade jag haft pengar och en trasig mus hade detta varit ett givet köp. *dregel*

Medlem

Usch så bra! Vill ha! Men prislappen väger lite för tungt. Plus att jag har en DeathAdder.. men den börjar bli sliten.. greppet har försvunnit på knapparna.. och så är jag inte nöjd med antalet knappar på den heller.. Får nog vänta o köra slut på DeathAddern ordentligt först.

Inaktiv

hur fan går "bra programvara" och "krånglig installation" ihop? borde inte de två ta ut varandra?

Medlem

Den är nog bra men ingenting kan få mig att överge min Ikari <3 BEST GAMERMUS EVER!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

MFZ
Medlem

lägg pengarna på en deathadder ist.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

DO WANT


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Medlem

ROOOCCAT! Haha, tysken...
Fast visst, det är säkert en helt ok mus.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

lägg pengarna på en deathadder ist.

Om man vill ha en mus som skippar frames så visst.

Medlem

Ser najs ut, blir nog en sån omgående. Tröttnat på mig G9 ändå

Inaktiv

"Som slutsats så kan jag konstatera att detta är den skönaste mus jag kommit i kontakt med."

och

"+ Glidet"

lol


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Den såg ju helt ok ut.
Skulle min Mx 518 brinna upp så skulle jag nog skramla ihop till en sån där (700kr är lite dyrt för en mus dock).


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

dmn
Medlem
Skrivet av darknshy:

KUL mus skare va!

Ja, man vill ju inte ha tråkigt när man spelar.

Medlem
Skrivet av Jinx:

hur fan går "bra programvara" och "krånglig installation" ihop? borde inte de två ta ut varandra?

Nej det tycker jag inte. Den var krånglig att installera men när den sedan fungerade var programvaran som man använder med musen bra och lätt att använda.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Lite väl kort recension kanske?

Lite mer om var knapparna faktiskt sitter, vad man kan göra med programvaran osv hade väl inte skadat.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Lite väl kort recension kanske?

Lite mer om var knapparna faktiskt sitter, vad man kan göra med programvaran osv hade väl inte skadat.

Den är inte kortare än andra recensioner här på FZ (minst 500 ord). Ang. knappar och programvara så tänkte jag att de bifogade bilderna kunde tala för sig själv. En bild säger mer än 1000 ord, du vet.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av MrMadMan:

Lite väl kort recension kanske?

Lite mer om var knapparna faktiskt sitter, vad man kan göra med programvaran osv hade väl inte skadat.

Den är inte kortare än andra recensioner här på FZ (minst 500 ord). Ang. knappar och programvara så tänkte jag att de bifogade bilderna kunde tala för sig själv. En bild säger mer än 1000 ord, du vet.

Jag tycker det är lite fel att bedöma om en artikel är lagom lång genom att räkna antal ord iden... Men det är min åsikt.

När det gäller bilderna har du rätt, problemet för mig är kanske att jag inte orkar kolla igenom alla bilder som hör till en recension för att (förhoppningsvis) där hitta svar på mina frågor.

Det känns lite mer naturligt att få det i textform direkt i recensionen.

Medlem

Hade MX1000, tänkte gå vidare till G9 men denna verkar vara väldigt mycket mer attraktiv enligt mig. Inte många råttor som får mig att höja ögonbrynet!

Medlem

Kan ju vara ett alternativ mot deathadder... Logitech rör man inte igen, efter att ha gått på G5-niten 2 gånger.

EDIT: Uuuh, verkar ju inte som man kan ha mouse-accel på i Windows och avstängt när den kör fullskärm/DX/OpenGL -- om man tittar på dumparna från settings? Skandal isåfall.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

MFZ
Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av Sheikh Plisken:

lägg pengarna på en deathadder ist.

Om man vill ha en mus som skippar frames så visst.

skippar frames? har jag inte märkt nått av.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Ingen mus lär väl ersätta min Logitech G5! Logitech är så jävla bra. Har både tangentbord och mus från dom.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

123
Skriv svar