Robot
Fracture

Om några hundra år är USA mer delat än inför det stundande presidentvalet och inbördeskrig bryter ut. Supersoldaten Jet Brody kallas in för att ensam utrota oliktänkarna. Originalitet är inte Fractures starka sida.

#half-life-2


Medlem
Recension - Fracture

Om några hundra är USA är

Medlem

Nja, lite inovativt är det ju på sina punkter.

Medlem

Längesen man hörde nåt från det här spelet. Aja, det verkade ju inte allt för bra så det spelar väl ingen roll

Medlem

Tycker Fracture är grymt underskattat. Har haft en hel del roliga timar med dett, även online delen är rolig.

I knew it!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Inte för att jag har mer än hört talas om spelet, och inte för att jag tänkt spela det. Men jag läste recensionen... och va?

Minus för:
"Standard-vapen
Standard-Sci-Fi
Standard-miljöer "

Då är det väl lika bra att ge underkänt för varje spel som någonsin kommer att komma ut i fortsättningen? För dom flesta spel innehåller nått element, om inte nästan alla, som funnits med i andra spel.

Kommer du att hacka på Farcry 2 för att det innehåller samma sorts vapen som alla andra spel i samma genre? Kommer Left 4 Dead att vara sämre för att det finns zombier som i andra spel?

Ta upp några andra av dina punkter i minuslistan istället.

Skribent> Du kan ju inte ge spelet dåligt betyg för du tycker det kör på ett redan färdigt koncept.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Redaktör

Läsare: omdömet bygger på fler saker än minustecknen och det gamla konceptet.


signatur
Skrivet av Tompa:

Läsare: omdömet bygger på fler saker än minustecknen och det gamla konceptet.

Ok, kan vara bra att skriva ner en lite bättre sammanfattning på Minussidan !


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem
Skrivet av Tompa:

Läsare: omdömet bygger på fler saker än minustecknen och det gamla konceptet.

Jag ser plus och minustecknen som de starkaste argumententen till varför betyget blir som det blir.

Om de inte betyder någonting, varför ens ha dom i slutet av recensionen? Visst, man ska läsa recensionen i sin helhet, men efter allt som klagades på, så verkade det aningens banalt vad som hamnade på minus sidan.

Medlem

Körde demot, och det enda som var kul i ett par minuter var just att man kunde höja/sänka marken, men mer än så var det inte.
Resten gav mig en känsla av gamla spel, inget nytt på något sätt.
Magic Carpet anyone?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Allt eftersom man läser alla dessa kommentarer folk mödosamt verkar pilla ner inser man varför datorspelsindustrin mer eller mindre i generella termer tappat all edge. Innovation, kreativt skapande och intellektuellt stimulerande spelscenarion? En tid som verkar vara förbi. Spel är en konstform. Fracture har samma konstnärliga värde som Michelle Hines världsrekord.

Medlem
Skrivet av Skylance:

Allt eftersom man läser alla dessa kommentarer folk mödosamt verkar pilla ner inser man varför datorspelsindustrin mer eller mindre i generella termer tappat all edge. Innovation, kreativt skapande och intellektuellt stimulerande spelscenarion? En tid som verkar vara förbi. Spel är en konstform. Fracture har samma konstnärliga värde som Michelle Hines världsrekord.

Spel är inte konst, spel är underhållning, som i vissa fall kan visa spår av konst.

Medlem

Vad som helst kan vara konst om bara tillräckligt många går med på att överanalysera och betala för mycket för det.

Med det sagt tycker jag spel passar alldeles prima under begreppet konst. Särskilt med tanke på vilken skit folk gladeligen spenderar sina surt förvärvade slantar på.


signatur
Medlem

lirade demot, tyckte det var helt ok. men men, 2/5.. blir nog inget köp då..


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Gortie:

Vad som helst kan vara konst om bara tillräckligt många går med på att överanalysera och betala för mycket för det.

Med det sagt tycker jag spel passar alldeles prima under begreppet konst. Särskilt med tanke på vilken skit folk gladeligen spenderar sina surt förvärvade slantar på.

Du menar alltså att överanalys är vad som definierar konst? Då borde väl typ FRA lagen vara konst då den är överanalyserad. Märklig inställning, men du har rätt att tycka vad du vill.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av albertalbertsson:

Skribent> Du kan ju inte ge spelet dåligt betyg för du tycker det kör på ett redan färdigt koncept.

En tvåa är enligt vår defination "Okej", vilket Fracture är. Det är särskilt bra eller dåligt, en medelmåtta.

Skrivet av Lurid:
Skrivet av Tompa:

Läsare: omdömet bygger på fler saker än minustecknen och det gamla konceptet.

Jag ser plus och minustecknen som de starkaste argumententen till varför betyget blir som det blir.

Om de inte betyder någonting, varför ens ha dom i slutet av recensionen? Visst, man ska läsa recensionen i sin helhet, men efter allt som klagades på, så verkade det aningens banalt vad som hamnade på minus sidan.

Det är din tolkning. Jag tyckte att spelet var väldigt standard-mässigt och ville förstärka den åsikten i plus- och minusspalten. Jag skulle lägga till "Standard-AI", "Standard-Design" och "Standard-menyer" men det skulle inte påverka betyget varken upp eller ner.

Skrivet av rolle90:

lirade demot, tyckte det var helt ok. men men, 2/5.. blir nog inget köp då..

2 av 5 är enligt vår defination "okej" så gillade du demon så kan du myckel väl gilla fullversionen.


signatur
Medlem

Att allt är standard och innovativt behöver inte bara vara dåligt.

Jag tycker också att betyget är lite dåligt motiverat. Det enda minuset utöver låg innovativitet som nämns i recensionen är dålig AI, dålig fordonsstyrning och hög svårighetsgrad (något som egentligen var ett plus men det lät helt annorlunda i texten).

Så försök lyfta fram allt annat som saknades och utgjorde betyget och fastna inte på innovativiteten i nästa recension.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skribent

Vad håller egentligen LucasArts på med?! De äger den starkaste och största kommersiella licensen (Star Wars) i spel- och filmindustrin, men ändå vet de inte hur man gör ett bra spel. Sluta upp med äckliga och halvdanna multiformattitlar. Gör ett pc-exklusivt spel för en gångs skull! Ett nytt X-wing/TIE-fighter skulle genast bli en succé. Eller varför inte ett nytt Jedi Knight? Force Unleashed försökte men Jedi Academy är fortfarande flera ljusår (parsec någon?) före denna upphottade smörja.

Inaktiv

Har spelat detta spel också, måste hålla med. Det är ganska tråkigt.

Skrivet av bastard:

Vad håller egentligen LucasArts på med?!...

Vet faktiskt inte, de är ganska svåra att gripa sig på.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Prehn:

Du menar alltså att överanalys är vad som definierar konst? Då borde väl typ FRA lagen vara konst då den är överanalyserad. Märklig inställning, men du har rätt att tycka vad du vill.

Hehe, lugn å fin.


signatur
Inaktiv
Skrivet av bastard:

Vad håller egentligen LucasArts på med?! De äger den starkaste och största kommersiella licensen (Star Wars) i spel- och filmindustrin, men ändå vet de inte hur man gör ett bra spel. Sluta upp med äckliga och halvdanna multiformattitlar. Gör ett pc-exklusivt spel för en gångs skull! Ett nytt X-wing/TIE-fighter skulle genast bli en succé. Eller varför inte ett nytt Jedi Knight? Force Unleashed försökte men Jedi Academy är fortfarande flera ljusår (parsec någon?) före denna upphottade smörja.

Jo, fast hur många gånger ska Lucas Art få komma undan med tråkiga, repetativa Star wars titlar som de släpper år efter år! De har ju andra grymma spel på sin lista som jag hoppas de kommer tillbaka med ist, tex Monkey Island. Jag är bara glad så länge jag slipper se att George Lucas ger f*n i att mjölka sitt fantastiska Star Wars. Imo så är bara episod 4-6 bra. De andra är hollywood storbudgetfilmer delux. Fräna effekter men ingen bra känsla.

Medlem

Klockren sågning av spelet, men finns det ingen möjlighet att variera svårighetsgraden i spelet?

Medlem

Blir ett köp när priset går ner en aning då jag gillade demot. Ett fps lir när det regnar eller väntan på ett annat spel.

1
Skriv svar