Medlem

lugn lung

tyvärr är det inte många som vet vad som hände.
det ennda man kan göra är att fördömma och anse det är fel att oskyldiga civila drabbas av krigets fasor.

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Lash:

... menar du att det inte räknas som massaker för att det var en bomb släppt från ett flygplan och inte "menat?" att döda små barn? ...

typ

Skrivet av DN:

Enligt lokala vittnen hade missilen slagit ner intill byggnaden, som då hade rasat ihop.

signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

vad menar du då? att missilen inte träffade byggnaden är ett bevis på att det inte var menat?

signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

vad menar du då? att missilen inte träffade byggnaden är ett bevis på att det inte var menat?

Kan givetvis inte säga att det bevisar någonting - men lite konkretare än:

Skrivet av ScarFace:

[tom ruta]

Och för min del får ni gärna kalla det massaker, jag menar bara att allt inte är svart eller vitt - Hizbollah var de första att kalla det för "en fruktansvärd massaker", och en sån rubrik säljer många lösnummer.

signatur

Medlem

hur kan det vara konkretare? ett bevis är ett bevis. det finns inget "nästan ett bevis". det är bevis eller ingenting.

varför använder du det jag skrev(eller inte skrev) som ett argument när jag inte ens försökte bevisa något. jag sa till och med att jag inte hade några bevis.

sen tror jag inte hizbollah bryr sig om pengar i denna frågan.
detta handlar om liv och död i deras fall.
om du menar att dom försöker köpa sympati så får du tror så.
jag tror på att det var en massaker oavsett vad Hizbollah skulle ha sagt.

signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

ScarFace, varför tror du att Israel gjorde det med flit...

signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Medlem
Skrivet av reset2:

ScarFace, varför tror du att Israel gjorde det med flit...

därför att terrorister är kapabla till såna dåd.

signatur

- noaxark

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av Lash:

... menar du att det inte räknas som massaker för att det var en bomb släppt från ett flygplan och inte "menat?" att döda små barn? ...

typ

Skrivet av DN:

Enligt lokala vittnen hade missilen slagit ner intill byggnaden, som då hade rasat ihop.

alltså kan inte hizbollas raketer de skjuter mot israel räknas som terrorims då? ja menar hur vet vi att det är sevila de vill döda? de kanske bara knäpper händerna och hoppas på att träffa millitära mål? far off okej. men kan man resonera att så kallade smart bombs som nu USA gärna skryter om träffar de man siktar på så borde sån här inte hända.. vilket det har gjort ganska mycket nu.

signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Inaktiv

Och vad skulle "terroristerna" tjäna på att skicka en missil som gjorde att ett hus kollapsade ca 6 timmar senare i en stad där alla civila för flera dagar sedan uppmanats att lämna staden och så att Israel kan bli ännu mer hatat och isolerat en vad det redan är? Ökade handelsintäkter kanske?

"sen tror jag inte hizbollah bryr sig om pengar i denna frågan.
detta handlar om liv och död i deras fall."

Hassan Nasrallah tjänar säkert ingenting på kriget, för honom handlar detta om liv och död för både honom och för vanliga civila libaneser, det är därför de använder civila som levande sköldar, och skjuter från civila bostadsområden så att mängder av civila libaneser som inte har ett skit med detta dör, förutom han själv då, och Iran och Syrien tjänar säkert heller ingenting, de vill bara hålla sig utanför kriget så de kan ge lite mer i bistånd till palestinierna och libaneserna, och fördömma Israel av någon anledning, och skaffa lite kärnvapen...

signatur

Last.fm

Medlem

varför skulle dom vilja tjäna något? är det så svårt att tro att de bara vill hämnas och gör detta genom att döda civila?
snälla sudda ut bilden av israel som ett civiliserat och förståndigt land. dom är ju värre än palestinierna.
nu har det ju också hittats 50-talet dödade civila i olika mindre byar.

Skrivet av reset2:

"sen tror jag inte hizbollah bryr sig om pengar i denna frågan.
detta handlar om liv och död i deras fall."

Hassan Nasrallah tjänar säkert ingenting på kriget, för honom handlar detta om liv och död för både honom och för vanliga civila libaneser, det är därför de använder civila som levande sköldar, och skjuter från civila bostadsområden så att mängder av civila libaneser som inte har ett skit med detta dör, förutom han själv då, och Iran och Syrien tjänar säkert heller ingenting, de vill bara hålla sig utanför kriget så de kan ge lite mer i bistånd till palestinierna och libaneserna, och fördömma Israel av någon anledning, och skaffa lite kärnvapen...

"Hassan Nasrallah tjänar säkert ingenting på kriget, för honom handlar detta om liv och död för både honom och för vanliga civila libaneser"

det var det jag sa

"det är därför de använder civila som levande sköldar, och skjuter från civila bostadsområden så att mängder av civila libaneser som inte har ett skit med detta dör, förutom han själv då, och Iran och Syrien tjänar säkert heller ingenting, de vill bara hålla sig utanför kriget så de kan ge lite mer i bistånd till palestinierna och libaneserna,"

libaneser har visst nått att göra med detta . det är krig i deras land, då är man inblandad vare sig man vill eller inte.

"och fördömma Israel av någon anledning, och skaffa lite kärnvapen..."

ja... jag undrar vad den anledningen skulle vara

signatur

- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av ScarFace:

jag förstog ditt inlägg andman. ville bara poängtera lite.

skönt med 2 dagars vapenvila nu iaf efter massakern.
hoppas den håller

Herregud. Man kan tycka vad man vill om denna konflikt, men när folk använder ord som massaker, folkmord, den nya förintelsen etc, är man ute och cyklar.

Alla krig är hemska och grymma, men man behöver inte trivialisera saker och ting för egen vinning.

Jag är fruktansvärt trött på detta eviga tjat om mellanöstern. Hoppas det finns möjlighet att filtrera sina nyheter i framtiden.

enligt mig är det en massaker. jag tror israel visste vad dom bombade och du har ingen rätt att säga att jag har fel. eller du kanske är högt uppsatt i Israels regering?

om du är så jävla trött på mellanöstern kanske du ska sluta diskutera i denna tråden. jag ger dig samma råd som du gav nelinho

Jag tänkte lite mer allmänt, att det aldrig slutas att prata om mellanöstern. För den sakens skull innebär inte det att jag är trött på att diskutera. Det är det som kallas selektiv perception, Scarface.

Vad ska vi jämföra med? Man kan sudda ut allting i livet med jämförelser. För mig är 100 döda ingen massaker(Notera, för mig). Oj (Notera igen, jag kom med en egen åsikt). Bör jag anpassa mina åsikter efter dig, då du inte verkar gilla de?

Om du gör ett påstående så har jag rätt att säga motsatsen tills det att du presenterat bevis.

Visst, Israels politik kan man alltid diskutera, men att folk fortfarande har fördomar mot judar är ju fruktansvärt. Judendomen har generellt aldrig sökt samma politiska makt som exempelvis Islam. Där ligger förklaringen i min inställning till konflikten.

Medlem
Skrivet av Lash:
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av Lash:

typ

Skrivet av DN:

alltså kan inte hizbollas raketer de skjuter mot israel räknas som terrorims då? ja menar hur vet vi att det är sevila de vill döda? de kanske bara knäpper händerna och hoppas på att träffa millitära mål? far off okej. men kan man resonera att så kallade smart bombs som nu USA gärna skryter om träffar de man siktar på så borde sån här inte hända.. vilket det har gjort ganska mycket nu.

"Civila" heter det.

Jag förstår inte din koppling riktigt... Jag ifrågasatte huruvida ett kollapsande hus borde kallas för massaker, varpå du hävdar att Hizbollahs raketattacker i så fall inte skulle räknas som terrorism (?)

Massaker och terrorism är två skilda begrepp - Israels anfall kan visst räknas som terrorism då det drabbade i huvudsak civila (fast till skillnad från Hizbollah så gav de dem iaf en chans att evakuera)

signatur

Medlem

"Jag tänkte lite mer allmänt, att det aldrig slutas att prata om mellanöstern. För den sakens skull innebär inte det att jag är trött på att diskutera. Det är det som kallas selektiv perception, Scarface."

ok men det var väldigt lätt att misuppfatta

"Vad ska vi jämföra med? Man kan sudda ut allting i livet med jämförelser. För mig är 100 döda ingen massaker(Notera, för mig). Oj (Notera igen, jag kom med en egen åsikt). Bör jag anpassa mina åsikter efter dig, då du inte verkar gilla de?"

du får tro på vad du vill och jag får tro på vad jag vill(Notera, detta har jag redan skrivit)

"Visst, Israels politik kan man alltid diskutera, men att folk fortfarande har fördomar mot judar är ju fruktansvärt. Judendomen har generellt aldrig sökt samma politiska makt som exempelvis Islam. Där ligger förklaringen i min inställning till konflikten."

folk som stöder sådana här krig har iaf jag fördomar mot och eftersom mestadels av Israels befolkning gör det så ja...

signatur

- noaxark

MFC
Medlem

Jag är övertygad om att om jag bara skrev rätt sak i just detta forum skulle jag kunna få mina tillgångar frysta och fraktas bort i en trälåda med bubbelplast till okänd ort utan förklaring.

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

ScarFace, du har typ ingen personlig anknutning till konflikten? Låter så -.-

Inaktiv
Skrivet av ScarFace:

"Hassan Nasrallah tjänar säkert ingenting på kriget, för honom handlar detta om liv och död för både honom och för vanliga civila libaneser"

det var det jag sa

Därav " ".

signatur

Last.fm

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

jag ville bara skriva vad jag tycker och tänker om denna konflikt, precis som ni.
om jag är personligt inblandad i konflikten eller inte har du faktist inte med att göra.

nu borde vi övergå till ämnet (och inte mig).

signatur

- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

jag ville bara skriva vad jag tycker och tänker om denna konflikt, precis som ni.
om jag är personligt inblandad i konflikten eller inte har du faktist inte med att göra.

Det mesta och bästa skrevs för ett antal sidor sedan imo.

Inaktiv

Nelinho har fan rätt dem borde förintas och alla eh på USA bara för att det försvarade sig sjelva.......om t.l.x. kina eller island ell nott annat land skulle bli attackerard av terroister och sen sjelva försvara sig och göra samma saker som usa gör mot terroisterna. då skulle ni inte bli arga på dem som ni blev mot USA.

Medlem

multiaccount?

signatur

- noaxark

Medlem

Oj, det går utför med dagens ungdom, låter som ett annat språk.

Jag skyller på lunarstorm.

signatur

Medlem
Skrivet av ScarFace:

hupp, vara intresserad av var din inställningen kom ifrån. Men icke sa nicke

Inaktiv

ScarFace>> I den riktiga världen, utanför FZ där vi postar nu, så är det den som kommer med ett påstående som måste leda saken i bevis.

Du påstod att det var en medveten massaker. Du måste leda saken i bevis. Allt annat och det är bara 'random rambling of a political neophyte'.

Om någon söker bevis på att Hezbollah strider i civila kläder för att inte kunna bli urskiljda från vanliga personer samt gör det ifrån bostadsområden:
http://www.news.com.au/heraldsun/story/0,,19955774-5007220,00...

Om alla ur Hezbollah ställde sig på ett fält skulle inga civila i Libanon dödas i denna konflikt. istället gömmer man sig på sjukhus, moskeer, i bostadsområden, skjuter sina raketer, sätter upp AA, och lipar "haha, nu får ni inte skjuta tillbaka, nu tar vi och skjuter ihjäl fler civila i Israel" - allt detta medans befolkningen ger sitt samtycke till Hezbollahs agerande (70% stödjer attackerna).

Man kan nog lugnt påstå att folket får vad de förtjänar.

Stödjer man mördare så får man ta hettan med.

Inaktiv

Och ni skriver att jag skriver konstiga inlägg, aa denna världen är märklig.

Medlem

ja men nu är vi ju inte i den riktiga världen vi är på fz som du sa.

"Du påstod att det var en medveten massaker. Du måste leda saken i bevis. Allt annat och det är bara 'random rambling of a political neophyte'. "

så jag får inte skriv vad jag tror utan bevis?

"Om någon söker bevis på att Hezbollah strider i civila kläder för att inte kunna bli urskiljda från vanliga personer samt gör det ifrån bostadsområden:
http://www.news.com.au/heraldsun/story/0,,19955774
-5007220,00.html

Om alla ur Hezbollah ställde sig på ett fält skulle inga civila i Libanon dödas i denna konflikt. istället gömmer man sig på sjukhus, moskeer, i bostadsområden, skjuter sina raketer, sätter upp AA, och lipar "haha, nu får ni inte skjuta tillbaka, nu tar vi och skjuter ihjäl fler civila i Israel" - allt detta medans befolkningen ger sitt samtycke till Hezbollahs agerande (70% stödjer attackerna).

Stödjer man mördare så får man ta hettan med."

uchh som du tänker kommer halva mellanösterns befolkning utrotas ju-.-

vad jag vill är att omvärlden tar tag i saken. att Israel slutar behandla palestinierna som ovälkomna gäster skulle nog osså hjälpa. fan vad usa och israel förstör

signatur

- noaxark

Youtube-proffs
Skrivet av Zarkow:

Stödjer man mördare så får man ta hettan med.

Jo, fast det är ju lite skumt ... Jag menar, om dom inte stödjer Hesbolllen så kommer Hesbollen säkert att attackera civila i libanon med, o inte bara israeler.

Har för mig också att han ledarn i hesbollklanen drev ut Israelerna nån gång förut, därför han är så omtyckt där. Vilket är förstårligt.
Så det är lite knepigt, tänk på dom 30% som inte vill ha hesbollen som ledare.. det är jävligt knepigt..

En fråga bara snabbt, det va Hesbollen som starta kriget denna gången pga att dom sköt ett 10 tal soldater och tog 2 som gisslan va?

Fattar inte varför varje land kunde haft en MacGyver, då hade inte krig funnits.

signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

du börjar bra zarkow sen kommer du med personliga åsikter du som brukar vara så bra på att kräva fakta.

man kan tycka det är fegt av Hizbollahs att gömma sig bland civil befolkning. , men det ursäktar inte israels sätt att agera.

Alla pratar gärna om Hizbollahs självmords attacker osv. men glömmer israels kränkningar som har skett regelbundet sen dom blev än nation.

Tyvärr är det så att så länge dom lever efter att.

Dödar Hizbollahs 10människor, då går israel in och dödar par palestinier ,plus driver folk i svält samt bygger bostader på land som inte är deras.

Hizbollahs angrepp ,som sker/skett är ett myggstick i jämförelse som allt skit Israel slänger tillbaka.

Dock så har båda länderna är o har varit lika bra kålsupare jag hoppas dom bara kommer till insikt snart att det kommer leda till större tragedi än vad som varit.
Om dom inte stoppar snart.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Citat:

Fattar inte varför varje land kunde haft en MacGyver, då hade inte krig funnits.

Själv så har jag alltid funderat... Varför är det soldaterna som ska utföra kriget? Tänk er detta scenario:

Bush slår en signal till Kim Il:"Tjena Kim, du vill inte slåss mot mig om världsherraväldet, va?". "Jovisst, ska jag bjuda in han där snubben i Iran också?"."Gör du så Kim, så hämtar jag lille Blair".

Sedan så samlas de någonstans i världen, i en stor hall, och slåss emot varandra med svärd, lastman standing. Så dör det 2,3 människor, istället för 200 000, 300 000.

Medlem

underbar idè Chief Red Cloud.
mm varför ska det vara så, en massa folk som "jobbar" för sin ledare får sätta livet till för nån idè som de har fått.
medans de sitter i en bunker och kliar sig i röven.
varför inte som förr? då kungen red i det främsta ledet på häst?
eller låta dem köra nått spel online, eller en hel arme kör online, vips, ingen dör.

signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar