HTC Incredible S knaster

Medlem
HTC Incredible S knaster

Hej!

Jag är en ny och väldigt nöjd ägare av en HTC Incredible S, men det finns en sak som jag stör mig på. När jag spelar in ett videoklipp i tyst miljö så hör man ett ständigt brus i bakgrunden. När man spelar in hög musik så knastrar ljudet istället. Även ljudet då man ringer/pratar med någon så knastrar det. Jag har testat att ringa med en HTC Desire Z och samtalet låter hur bra som helst.

Vad är problemet? Är det någon inställning som jag har missat? Eftersom de flesta recensionerna av mobilen har hyllat både ljudkvaliteten i samtal och i videoklipp så börjar jag undra om det är någonting fel på just min mobil.

Tack på förhand,
/Walter

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Öh, det känns som fel

signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Skägg.
10 Chambers

Låter ju onekligen lite trasigt. Hör med återförsäljaren? Iphone kan låta väldigt märklig om lurarna inte sitter i ordentligt men det borde ju inte kunna påverka inspelning.

signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Låter ju onekligen lite trasigt. Hör med återförsäljaren? Iphone kan låta väldigt märklig om lurarna inte sitter i ordentligt men det borde ju inte kunna påverka inspelning.

Mitt "problem" visade sig vara "normalt" för mobilen. Jag har kollat på videoklipp som är filmade med samma mobil och dom har lika dålig ljudkvalitet. Väldigt synd för en så pass bra mobil.

signatur

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mitt "problem" visade sig vara "normalt" för mobilen. Jag har kollat på videoklipp som är filmade med samma mobil och dom har lika dålig ljudkvalitet. Väldigt synd för en så pass bra mobil.

Trist!

signatur
Medlem

Det är när man hör sånthär man är glad att man köpte en Nokia

signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ladestam:

Det är när man hör sånthär man är glad att man köpte en Nokia

Hurr, har haft ett par Nokia, senast en Symbian, kommer nog aldrig att gå tillbaka.

signatur
Inaktiv
Skrivet av Ladestam:

Det är när man hör sånthär man är glad att man köpte en iPhone

Fixat.

signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av Ladestam:

Det är när man hör sånthär man är glad att man köpte en iPhone

Fixat.

Oh no you didn't!

Medlem

Tycker symbian är jättebra, energisnålt, samma enkla menysystem som har funnits i mobiler sedan.....tidigare. Samt supermysig hårdvara tack vare nokia

Men är man inte extremt tekniknörd så ska man nog stanna hos casual iOS eller Android.

Symbian är inte visuellt det mest attraktiva men kan efter du lärt dig hur saker fungerar användas till bra mycket mer än iOS och Android, det finns inte en sak du kan göra på de andra oparativen som du inte kunnat göra ett bra tag på nokias mobiler.

signatur

HTCs stora problem är tyvärr ljudet, men de kommer säkert bli bra på det området i framtiden...

signatur
Skrivet av Ladestam:

Tycker symbian är jättebra, energisnålt, samma enkla menysystem som har funnits i mobiler sedan.....tidigare. Samt supermysig hårdvara tack vare nokia

Men är man inte extremt tekniknörd så ska man nog stanna hos casual iOS eller Android.

Symbian är inte visuellt det mest attraktiva men kan efter du lärt dig hur saker fungerar användas till bra mycket mer än iOS och Android, det finns inte en sak du kan göra på de andra oparativen som du inte kunnat göra ett bra tag på nokias mobiler.

Så där vidare "enkelt" är det inte, inte ens för en tekniknörd. Röriga och ologiska menyer som gör mobilanvändandet tråkigt. Aldrig mer Symbian för mig.

signatur
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ladestam:

Så där vidare "enkelt" är det inte, inte ens för en tekniknörd. Röriga och ologiska menyer som gör mobilanvändandet tråkigt. Aldrig mer Symbian för mig.

Fattar inte vad det är som all kallar ologiskt :/ Förklara tack

signatur

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ladestam:

Fattar inte vad det är som all kallar ologiskt :/ Förklara tack

signatur

Medlem

Dåligt ljud då man filmar kan jag leva med, men ljudet under ett samtal är katastrof. Måste ha högsta volym för att höra vad någon säger och så knastrar det dessutom.

signatur

Medlem
Skrivet av WaltX:

Dåligt ljud då man filmar kan jag leva med, men ljudet under ett samtal är katastrof. Måste ha högsta volym för att höra vad någon säger och så knastrar det dessutom.

Headset löser detta om du gillar telefon

signatur

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av WaltX:

Headset löser detta om du gillar telefon

Ska testa det. Vill helst slippa headset...

signatur

Jag hade förklarat om jag hade haft en Nokia framför mig, men det har jag som tur är inte. Du får acceptera min åsikt bara.

signatur
Medlem

Det var inte menat så, jag accepterar din åsikt. I ett flertal forum är det flera som säger samma sak och jag fattar inte grejen. Tänkte pröva min lycka att få det förklarat för mig här. Men icke.

signatur

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ladestam:

Det var inte menat så, jag accepterar din åsikt. I ett flertal forum är det flera som säger samma sak och jag fattar inte grejen. Tänkte pröva min lycka att få det förklarat för mig här. Men icke.

Särskilt telefon inställningar var rörigt på den Symbian jag hade. Ville jag till exempel ändra en genväg på "förstasidan" fick jag säkert gå ner 7-8 nivåer i menyer som inte var direkt logiskt döpta. Lite hastigt översatta kanske.

signatur
1
Skriv svar