Final Fantasy 9 på PC?

Medlem
Final Fantasy 9 på PC?

Satt och surfade lite på youtube igår medans jag väntade på scenario i WAR och hittade FF9 filmer.. Blev grymt sugen men mitt PS2 + FF9 ligger nedpackat i nån gammal låda..

Skulle vilja ha FF9 på datorn, dels för att jag inte orkar leta reda på mitt PS2 och dels för att jag vill ha tillgång till Firefox, Ventrilo & MSN medans jag spelar...

Undrar om ngn känner till en fungerande emulator som faktiskt fungerar för PSX/PS2..

Jag bara måste varva spelet igen!!

Inaktiv

Ps1 emulator: ePSXe
http://www.emulator-zone.com/doc.php/psx/epsxe.html

Ps2 emulator: pcsx2
http://www.pcsx2.net/

Men det behövs dock bios till båda emulatorerna och antagligen plugins, kan hittas på endel "olagliga sidor", men sök på google.

Medlem

Det var ju just det, BIOS & Plugins... Aldrig lyckats få till det så det funkar.. =/

Medlem

Det skulle vara trevligt om någon förklarade hur man får det och funka, har också försökt få det där att funka men aldrig lyckats

Medlem

Kan ju berätta att jag för typ, femtioelfte gången spanade i piratviken och på andra fina sajter och hittade för första gången en torrent med emulator + bios & plugins.. bara att zippa up, lägga i FF9 skivan och köra! <3 (Har kikat lite då & då på teh internets efter en PS-emu sedan 2003.. )

Edit: Spelade precis klart skiva 1 av FF9.. spelade om Beatrix-fighten sjukt många ggr för att få tag på Mithril Sword.. XD (Save state ftw)

Inaktiv
Skrivet av Ramblemoe:

Kan ju berätta att jag för typ, femtioelfte gången spanade i piratviken och på andra fina sajter och hittade för första gången en torrent med emulator + bios & plugins.. bara att zippa up, lägga i FF9 skivan och köra! <3 (Har kikat lite då & då på teh internets efter en PS-emu sedan 2003.. )

Edit: Spelade precis klart skiva 1 av FF9.. spelade om Beatrix-fighten sjukt många ggr för att få tag på Mithril Sword.. XD (Save state ftw)

Gött att du fick de och funka.

Inaktiv

Ps2 ska också funka men då behövs en dual core helst och ett bra g-kort, dock har jag ej testat själv.

1
Skriv svar