3DS XL utannonserad!

Robot
3DS XL utannonserad!

Nintendos största bärbara skärm någonsin – men fortfarande bara en analog styrspak.

#nintendo


Medlem
3DS XL utannonserad!

Inte alls sugen, men den är säkert efterlängtad.

Medlem

Dåligt att inte skicka med en laddare :/

Medlem

Hade den haft 2 spakar hade jag köpt, men känner inte att jag vill lägga 2000kr på denna då jag redan har en 3DS=/

Medlem

Väntade med att köpa 3DS för att jag tänkte att Nintendo kanske är smarta och släpper en XL med två styrspakar i framtiden, så man slipper den ruskigt fula och stora tillägsspaken.. men icke. Blir ej någon 3DS nu heller då.

Medlem

Nu tror jag ni fått det lite om backfoten ^^ (Såvida jag inte läst fel)

Men den nya skärmen är ca 36% större inte 90%

3,53 + 36% = 3,53 + 1,2708 = 4,8008 ≈ 4,8Tum


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Nu tror jag ni fått det lite om backfoten ^^ (Såvida jag inte läst fel)

Men den nya skärmen är ca 36% större inte 90%

3,53 + 36% = 3,53 + 1,2708 = 4,8008 ≈ 4,8Tum

Jo, fast ytan blir större

Inaktiv

Är det bara jag som tycker sånt här är löjligt?

Visst, roligare med större skärm men hur många personer köper en ny 3DS bara för den är större?

Var ju som DS XL som släpptes precis innan 3DS'en.

Jag har inget emot Nintendo eller så, men det släpps alldeles för många variationer på DS'en för man ska veta vilken som är "mest värd" för pengarna då 3DS'en inte var så billig vid launch.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Är det bara jag som tycker sånt här är löjligt?

Visst, roligare med större skärm men hur många personer köper en ny 3DS bara för den är större?

Var ju som DS XL som släpptes precis innan 3DS'en.

Jag har inget emot Nintendo eller så, men det släpps alldeles för många variationer på DS'en för man ska veta vilken som är "mest värd" för pengarna då 3DS'en inte var så billig vid launch.

Du har inte tänkt på att det finns människor som inte köpt 3ds och vill ha en med större skärm?
Jag hade inte köpt någon ds om inte dsi xl hade kommit till eu, tycker den vanliga har för liten skärm. Av samma anledning köpte jag inte 3ds.
Finns dom som köper den vanliga dvs ds, dsi, 3ds och det finns dom som köper den större skärmen, xl & 3ds xl.

Inaktiv
Skrivet av shocker:

Du har inte tänkt på att det finns människor som inte köpt 3ds och vill ha en med större skärm? Jag hade inte köpt någon ds om inte dsi xl hade kommit till eu, tycker den vanliga har för liten skärm. Av samma anledning köpte jag inte 3ds.
Fins dom som köper den vanliga dvs ds, dsi, 3ds och det finns dom som köper den större skärmen, xl & 3ds xl.

Jodå det tänkte jag på, dock så tror jag att de flesta inte var medvetna om att det skulle komma en "uppgradering" till 3DS'e, DS ect.

Hade jag köpt en 3DS hade jag blivit lite sne om jag fick reda på en XL version redan kommit, men det är jag de :).

Medlem
Skrivet av Albinsson:
Skrivet av Annanaz:

Nu tror jag ni fått det lite om backfoten ^^ (Såvida jag inte läst fel)

Men den nya skärmen är ca 36% större inte 90%

3,53 + 36% = 3,53 + 1,2708 = 4,8008 ≈ 4,8Tum

Jo, fast ytan blir större

^^ Sant, tänkte endast tum mässigt


signatur

Rwa?

Medlem

Inväntar 3DS XL Dual Thumbstick Edition istället.

Och det där med att ingen laddare följer med var väl enbart för marknaden i japan?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Albinsson:
Skrivet av Annanaz:

Nu tror jag ni fått det lite om backfoten ^^ (Såvida jag inte läst fel)

Men den nya skärmen är ca 36% större inte 90%

3,53 + 36% = 3,53 + 1,2708 = 4,8008 ≈ 4,8Tum

Jo, fast ytan blir större

^^ Sant, tänkte endast tum mässigt

Reggie säjer själv att det ska vara "90% larger then the original 3DS"

http://www.gametrailers.com/video/nintendo-3ds-nintendo-3ds/7...

Medlem
Citat:

... men fortfarande bara en analog styrspak.

FAIL!

Detta låter som skräp som inte är värt pengarna.

Medlem

Har ingen 3DS men tänker fan inte köpa en sån här om de är så snåla att man inte ens får en laddare till den. Sen också lol @ en analog spak

Medlem

Linjärt: 4.88 / 3.53 ~= 1.38 -> runt 38% större
Räknar man ut arean är den nästan 90% större. ( (4.16*2.34)/(3.04*1.71) ~= 1.87 -> runt 90% större )


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Får räkna på area och inte längd. T ex så är en 5" skärm 4ggr så stor som en 2.5" skärm.

Medlem

Skämtar de eller?? Ingen extra analog, inget köp >_>

Medlem

"Vi orkade inte göra rätt från början nu heller, så nu får alla som vill ha större köpa nytt igen"

Att släppa en ny version varje år är inte ok..

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Får räkna på area och inte längd. T ex så är en 5" skärm 4ggr så stor som en 2.5" skärm.

Albinsson allready told me


signatur

Rwa?

Medlem

Som torde vara bekant från allas vår högstadietid, så är areaskalan kvadraten av längdskalan. Vilket således ger (4,88/3,53)^2~=1,911. De hade faktiskt kunnat hävda 91 % större.

Ändå ointressant. Fast jag undrar hur prisbilden på övriga DS-varianter påverkas? Som någon skrev så är det svårt att avgöra vilken som är mest prisvärd. Nja, needs garlic.


signatur

// P

Avstängd

Förblir upplösningen fortfarande extremt låg eller är den högre på 3DS XL?

Medlem

Jag skulle gärna äga en sådan där maskin, men det finns inga spel som jag är speciellt sugen på.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fattar ni inte att Nintendo inte kan släppa en ny 3DS-version med en till spak? Det skulle göra så att cirka 20 milj skulle bli utan två spakar. Duh.

Inaktiv

Alltså för i helvete! Kan inte Nintendo släppa någonting nytt istället? En helt ny konsol? DS har ju funnits sedan 2004, sedan dess har bara nya versioner av skiten släppts! Men bortsett ifrån några kamera och 3D spel så klarar du dig med den första versionen som släpptes så vem bryr sig! Plus att den fortfarande inte har stöd för WPA kryptering på det trådlösa, och det finns inte en chans att jag kör Wep hemma på mitt trådlösa.

Medlem

Fortfarande bara en analog spak, sen kan man ju undra hur länge nintendo planerade detta... först släppa en kass version... sen en uppdaterad.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Så kul att alla ni klagar på Nintendo, vad gör inte Apple då? Släpper samma skit varje år med nya features.

Medlem

Skrivs det om Apple i denna tråd då? Folk gillar aldrig när företag spammar nya saker år efter år.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Alltså för i helvete! Kan inte Nintendo släppa någonting nytt istället? En helt ny konsol? DS har ju funnits sedan 2004, sedan dess har bara nya versioner av skiten släppts! Men bortsett ifrån några kamera och 3D spel så klarar du dig med den första versionen som släpptes så vem bryr sig! Plus att den fortfarande inte har stöd för WPA kryptering på det trådlösa, och det finns inte en chans att jag kör Wep hemma på mitt trådlösa.

Men då tycker jag att Sony ska släppa en ny stationär för playstation har ju varit samma sen 1994, dom har ju bara lagt till två spakar

Medlem

Jag förstår att folk tycker det är dumt att Nintendo inte lägger till en extra circlepad men å andra sidan finns det en vettig anledning. Circle Pad pro stöds just nu av 0 förstahandstitlat och bara en handfull titlar från tredjepartsutvecklare. 2 circle pads är inte 3DS. Om de skulle lagt till en extra, hur ska utvecklarna veta vilken 3DS som köparna äger? Men som sagt, ja förstår hur ni tänker men jag förstår även Nintendo. De tycker gyroscopekontrollen/touch screen ska fixa biffen.

12
Skriv svar