Slutet för Infinity Ward?
Treyarch>IW
Hur kan du påstå något sånt? Treyarch har inte lyckats för fem öre med seina COD spel. IW skapar första och andra spelen sen kommer Treyarch och försöker skapa en trea för att Activision vill ha ut en uppföljare så snabbt som möjligt. Reslutatet: Ett skit spel.
IW Släpper därefter Call Of Duty 4: Modern Warfare. som blir en stor succe, för att underlätta för Treyarch får dom en del utav kodbasen och motorn för att skapa World At War.. Också ett totalt misslyckande.
MW2 släpps och får väldigt begränsad online upplevelse pga Activision och mannen bakom det hela :
http://cache.g4tv.com/images/blog/2009/01/22/6336821562399855...
Bobby Kotick - Djävueln inom spelbranchen som vill ta bort det roliga i att utveckla spel.
Hahahaha! JAAAA! PCn slår tillbaka! Där får ni! Era förbannade jävlar! Jävla PC hatare! Pengakåta jävlar! Där får ni! Hoppas Robert Bowling blir arbetslös minst 5 år!
Detta skall firas med pizza och pepsi!
huh? Hur har detta haft något, NÅGOT att göra med plattformar och försäljningssiffror att göra?
Kan man bara ett trick så...
Vad pekar på det?
"hur har detta något att göra med pc´n som spelplattform..." hoho bott under en sten de sista åren? :D, alltså du är nog inte dum så sett, bara lite oflyt när du tänker till ^^.
Infinity ward, eller rättare sagt Activision, känn på karman! in your face! en skål på det ikväll!
Retro.
Treyarch>IW
IW Släpper därefter Call Of Duty 4: Modern Warfare. som blir en stor succe, för att underlätta för Treyarch får dom en del utav kodbasen och motorn för att skapa World At War.. Också ett totalt misslyckande.
Bobby Kotick - Djävueln inom spelbranchen som vill ta bort det roliga i att utveckla spel.
Va fan säger du? WaW var inte ens i närheten av ett misslyckat spel! Ser inte ens vart du har fått det ifrån. Om du kollar i en lista över vad WaW har fått för betyg så är det riktigt högt...
Det verkar som om de pressade så mycket de kunde pressa, sedan när allt var klart så övergav de skutan till förmån för andra projekt som ger dem mer pengar i fickan.
Treyarch>IW
Ner med IW, länge leve Treyarch!
Jag är glad att se Infinity Wards arbetare gå till de bättra markerna, bort från svin som Bobby Kotick.
Jag har slutat skylla på Infinity Ward nuförtiden, det var rätt tydligt i slutet nu att de låg under en sådan press från Activision och hadde förlorat kontrollen. Så länge dem startar en ny studio och gör ett nytt häftigt spel medans Activision tar Call of Duty och bränner IPt i marken så är jag nöjd.
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.
å vad trodde Activision skulle hända om man inte betlar det man är skyldig sina anställda? att dom skulle tacka, buga å fortsätta som vanligt?
gillat alla CoD spel men kan inte på stå att jag bryr mig om det kommer ett mw3 eller inte.
möjligen om det blir ett vietnam eller nåt so det inte är ww2/modern hela tiden.
Treyarch>IW
Hur kan du påstå något sånt? Treyarch har inte lyckats för fem öre med seina COD spel. IW skapar första och andra spelen sen kommer Treyarch och försöker skapa en trea för att Activision vill ha ut en uppföljare så snabbt som möjligt. Reslutatet: Ett skit spel.
IW Släpper därefter Call Of Duty 4: Modern Warfare. som blir en stor succe, för att underlätta för Treyarch får dom en del utav kodbasen och motorn för att skapa World At War.. Också ett totalt misslyckande.
MW2 släpps och får väldigt begränsad online upplevelse pga Activision och mannen bakom det hela :
http://cache.g4tv.com/images/blog/2009/01/22/6336821562399855...
Bobby Kotick - Djävueln inom spelbranchen som vill ta bort det roliga i att utveckla spel.
Umm Treyarch tidigare kända som Grey Matter har en hel del folk kvar från det teamet, dem gjorde expansionen United Offensive till Cod1 som var ordentligt hyllat.
Cod3 var möjligen ett misslyckande kan hålla med.
World @ War är inget misslyckande , ett riktigt skojj public lir, välgjort, snyggt deras stöd för mod communityn har varit enormt och dem har släppt en hel drös med mappar / patchar efter release.
Ljuden var det som var kasst med World at war om man ska skyllad på något.
Om Treyarch fortsätter med Mod Tools, Dedicated servers i Cod7 kommer dem bli större kungar än IW och det kan jag lova... det är dit alla tittar just nu och hoppas.
Det är IW som är skitet i hela sörjan. Activision gjorde helt rätt som sparkade två av dom. Kan man inte följa reglerna är det kicken som gäller.
Varför rapporteras det inget om att cheferna hade tänkt gå över till EA långt innan MW2 kom ut, eller att dom slängde in massakern i spelet UTAN Activisions tillstånd samt krävde att det skulle vara med i spelet någon vecka innan release? Självklart tog Activision med det just på grund av att man inte kunde skjuta upp releasen då marknadsförningen hade kostat mångmiljonbelopp vid det laget.
Ogillar klåpare som inte kan vara lojala.
Where one man falls,
another one stands.
Det är IW som är skitet i hela sörjan. Activision gjorde helt rätt som sparkade två av dom. Kan man inte följa reglerna är det kicken som gäller.
Du behöver nog läsa på en hel del innan du uttalar dig.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Seriöst, MW & MW2 var ju samma spel med andra kartor och obetydligt bättre grafik. CoD 4 var dock bättre på alla punkter. Sen att jag personligen inte gillade "Äg upp 7st så får du en heli som äger upp alla ännu mer så du får ännu fler kills utan att lyfta ett finger" är ju minst sagt en subjektiv tanke kring "hur bra" något spel är men ändå. Såg inte poängen i det.
"If the road ahead is long, don't turn back"
Det är IW som är skitet i hela sörjan. Activision gjorde helt rätt som sparkade två av dom. Kan man inte följa reglerna är det kicken som gäller.
Varför rapporteras det inget om att cheferna hade tänkt gå över till EA långt innan MW2 kom ut, eller att dom slängde in massakern i spelet UTAN Activisions tillstånd samt krävde att det skulle vara med i spelet någon vecka innan release? Självklart tog Activision med det just på grund av att man inte kunde skjuta upp releasen då marknadsförningen hade kostat mångmiljonbelopp vid det laget.
Ogillar klåpare som inte kan vara lojala.
Skulle gärna tro på det du säger, men tyvärr fallerar det på när du påstår att massakern blev bestämd att det skulle vara med en vecka innan release.
Nu är det som så att en vecka innan release har spelet redan gått guld (dvs börjat produceras och troligtvis redan börjat skeppas ut till butikerna), så dina påståenden förlorar trovärdighet
Det är IW som är skitet i hela sörjan. Activision gjorde helt rätt som sparkade två av dom. Kan man inte följa reglerna är det kicken som gäller.
Varför rapporteras det inget om att cheferna hade tänkt gå över till EA långt innan MW2 kom ut, eller att dom slängde in massakern i spelet UTAN Activisions tillstånd samt krävde att det skulle vara med i spelet någon vecka innan release? Självklart tog Activision med det just på grund av att man inte kunde skjuta upp releasen då marknadsförningen hade kostat mångmiljonbelopp vid det laget.
Ogillar klåpare som inte kan vara lojala.
Wow, du är ju riktigt fail på att veta hur spelutveckling fungerar. En vecka innan release? Vet du hur omöjligt det är? Ett spel brukar vara klart ofta en eller två månader innan release, för att se till att man kan börja trycka skivorna och skeppa ut dem i tid till alla butiker runt omkring världen. Att IW hadde lagt in detta en VECKA innan release är därför helt enkelt inte möjligt. Och du tror inte att det här uppdraget hadde nappats upp av Activision? Uvecklare måste konstant rapportera till utgivare om utveckling, och utvecklingen av ett uppdrag tar längre tid än du tror, det hadde varit extremt svårt att hemlighålla det hela.
Och att West och Zampella hadde långt innan MW2 planerat att gå över till EA? Förvånad? Ditt företag som räknades som ett av de mest kreativa husen under en utgivare har just blivit övertagen av pengakåta kostymer som vill att du ska producera konstant samma spel eftersom det är det som "marknadsundersökningarna" visar kommer sälja som smör pågrund av den vanliga spelarbefolkningens ignorans. Du får inte ens ha din produkt i fred, nä, andra utvecklare ska också arbeta på samma spel, du förstår inte riktigt hur den biten känns, det är faktiskt tufft att se någon annan arbeta på ditt "barn". Och på toppen av det hela så blir du inte tilldelad de pengarna du hadde lovats för ditt arbete, i det här fallet royalties för MW2 som du vet sålde i miljoner exemplar. VILL DU VARA "LOJAL" EFTER ALLT DETTA? Idiot...
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.