World War II Online är free-to-play

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av pelson:

Och vafan har hänt med FZ och alla dessa jävla spambots som bombar kommetarsfälten med sketen reklam hela tiden? Banna skiten.

Ja, Jag har anmält den där användaren/boten i en månad nu..
Verkar inte hjälpa.

Jodå - de tar bort både kontot och inläggen...men den gör nya konto hela tiden.

Hur vore det att kontakta site som säljer o sluta jaga botar. Hela jäla sommaren med detta skit.

Funkar iofs inte så överdrivet bra - men istället kan de bara ändra hur man skapar konto på sidan. Det är det lättaste.

Hoppas verkligen på en lösning snart för har sett eländet hela sommaren.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Megadelux

Jag ÄLSKAR detta spel. Kört länge till och från. : )

Som 90% av kommentarerna säger så är det gemenskapen och brist på småpojkar som gör spelet så bra som det är.

Medlem

[quote]hahaha detta har aldrig varit bra. Kontrollerna är jätte konstiga och grafiken är jätte ful som får tetris verkar vara i Dx11.

Sen håller dom på med ett "nytt" spel.... med nästan exakt samma grafik. Vill man ha WWII så ladda ner forgotten hope 2 moden för Bf2[/qoute]

Skillanden mellan WWII Online och BF2/FH, CoD, BiA med mera med mera är att de senare är Shoe Box games med pytte små kartor. Som störst kanske 2x2 km. Då krävs det inte speciellt kraftiga datorer för att göra snygg grafik. Speciellt som inga flygplan och annat renderar förrän vid ett par hundra meters avstånd. Detta tar ingen kraft från grafikkortet eller CPUn.

WWII Online har en gigantisk karta. Västeuropa i skala 1:2. Och bara så du inte missförstår, det är en enda kontinuerlig bana. Du kan köra från stad till stad till stad, med tanks, lastbilar, flygplan osv. Hela vägen från Düsseldorf till sydöstra England, via Belgien, Luxemburg, Holland och nordöstra Frankrike.

Tanks renderar vid 3km. Tyskarnas Flak 88 och Tigern med samma kanon kan slå ut fiendetanks på 3km avstånd. Det kan du inte i FH. Där är det alltid ett par hundra meter i bästa fall till fienden. Oftast 50 meter eller närmre. Inte så där jätte realistiskt, eller hur. Detta kräver att datorn håller koll på allt som kan renderas inom datorns visuella synfält.

Flyg renderar saker på marken från 8000 meter, så du kan bomba från den hjöden om du är skicklig. Detta kräver att grafiken inte drar ner din dators funktion vilket innebär mindre lullul men ger mera pang för pengarna. Men om du vill sitta och titta på hur vackert solen går ner så för all del…

Dessutom har FH ingen realistik ballistik. Du kan i FH till exempel skjuta längst ut på plåten med en LMG på en tanks och tillslut så exploderar den. FH har hitpoints, WWII Online har en realistisk damage model.

Skjuter du med fel ammunition på fel mål händer absolut ingen ting. Skjuter du med rätt ammunition men med taskig vinkel eller på fel sida (fronten) så händer ingenting då heller. Du måste vet hur man tar ut en viss tank, och med vilket vapen och var på tanksen. Det är bara vissa kanoner som tar ut alla tanks framifrån. En del tanks är i princip osårbara om du inte har rätt vapen, som Tigern till exempel.

I FH kan alla tanks döda alla tanks. Inte speciellt realistiskt i min bok.

Vad som fick mig att sluta spela FH efter en halv dag var just att kulor och granater från t.ex Tigern dropar kraftigt efter ca 100 meter. Minns inte hur långt man kan skjuta med Tigern, men det var inte många hundra meter.

Sedan har vi nästa fråga: Hur många kan spela FH på samma bana? 64 om du får till det! Kul! I går hade jag ett mission i Aachen där det var 40-50 spelare kontinuerligt i ca 90 minuter, och då bara på mitt mission. Det vara åtminstone ett halvdussin andra mission upp parallellt på vår sida i Aachen. Hur det såg ut på andra sidan vet jag inte men de hade säkert ungefär lika många. Så vi var väl åtminstone ca 200 i och runt Aachen vid det tillfället.

Och det som händer i en stad/by får konsekvenser i orterna runt om kring och så vidare.

FH är för kids som inte bryr sig utan vill panga lite. WWIIOL kräver hjärna och tålamod samt skicklighet. Och då menar jag inte ett snabbt pekfinger.

Medlem

Låt er inte luras av denna text...

"Som brukligt finns vissa begränsningar med gratisversionen, nämligen att man inte fritt kan välja utrustning (och den som finns når inte upp till samma kvalitet som betalande spelare har tillgång till" ...

Sedan jag började spela denna simulator 2001 så har det inte handlat så mycket om utrustningen i detta spel, uatn hur du är som spelare.

En spelare som har spelat detta ett tag kan utan problem ta kål på moståndare som kommer in i spelet med sitt kreditkort i högsta hugg, pengar har inte så mycket att göra med framgång i detta spel, det är inte 'hitpoint' baserat och du kan varken uppgradera hälsan eller en fiktiv sköld genom att slänga in mer pengar :-), och utrustningen är modelerad efter WWII vapen med så verkliga egenskaper som möjligt, så det finns ingen fantasi uppgraderingar m.m.

Inaktiv

@pelson

Håller med dig fullständigt.
Det finns INGET krigslir som WW2 online / Battleground Europe.

Men det är tidskrävande och fruktansvärt svårt. Alla cod/bf kids spelar 1-3 spawns och sen drar de. De har inte en chans i WW2.

till whiners - grafiken är INTE det viktigaste i ett spel, gameplay är.

Inaktiv

Glömde nämna - WW2 online startade som ett SIM, inte som ett krigsspel. Dvs med fördelarna från en stridsvagn så får du även nackdelarna, dålig sikt, långsamma turrettraverser, olika pansarzoner, dvs den tål mindre stryk bakifrån och uppfrån än från sidan, till och med besättningen är skademodellerad. Fruktansvärt komplicerade skademodeller som verkligen gav gameplay en twist.

Tyvärr har det nerfats en del på senare år för att få in mer spelare, de som tycker cod o liknande är meningslöst och för att Allies ALLTID har gnällt på att Axis utrustning varit bättre

Redaktör
Skrivet av chopper:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av pelson:

Och vafan har hänt med FZ och alla dessa jävla spambots som bombar kommetarsfälten med sketen reklam hela tiden? Banna skiten.

Ja, Jag har anmält den där användaren/boten i en månad nu..
Verkar inte hjälpa.

Jodå - de tar bort både kontot och inläggen...men den gör nya konto hela tiden.

Hur vore det att kontakta site som säljer o sluta jaga botar. Hela jäla sommaren med detta skit.

Funkar iofs inte så överdrivet bra - men istället kan de bara ändra hur man skapar konto på sidan. Det är det lättaste.

Hoppas verkligen på en lösning snart för har sett eländet hela sommaren.

Vi har en lösning på gång. Anmäl inläggen så städar vi manuellt så fort vi hinner så länge.


signatur
Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Jinxswe:

hahaha detta har aldrig varit bra. Kontrollerna är jätte konstiga och grafiken är jätte ful som får tetris verkar vara i Dx11.

Sen håller dom på med ett "nytt" spel.... med nästan exakt samma grafik. Vill man ha WWII så ladda ner forgotten hope 2 moden för Bf2

  1. text

Alla gillar kanske inte arkadspel ? Grafiken var bra när det släpptes, och det är knappast ett spel man spelar endast för det, finns Crysis eller BF3 för de grafikkåta :). För övrigt är det ett riktigt bra spel, spelat till och från sedan 2002 ca, något mer djup och mer strategi än Forgotten Hope kanske....

Nu menar jag inte att de är fult... jag menar att grafiken är så pass kass att gameplay påverkas jätte mycket av de. Och det ska de inte göra i ett spel.

knappast! vet inte när du spelade sist, men grafiken räcker till. Den är inte fantastisk, men den förstör inte gameplay!

Om du tvunget måste ha spel med den "bästa" grafiken så kan du inte spela äldre spel. Du begränsar dig till spel från de närmsta två åren. Det är löjligt att gnälla på grafiken på ett spel som dels kom ut 2001 (med ännu "sämre" grafik") och som dels har en enorm karta.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

"Sedan jag började spela denna simulator 2001 så har det inte handlat så mycket om utrustningen i detta spel, uatn hur du är som spelare.

En spelare som har spelat detta ett tag kan utan problem ta kål på moståndare som kommer in i spelet med sitt kreditkort i högsta hugg, pengar har inte så mycket att göra med framgång i detta spel, det är inte 'hitpoint' baserat och du kan varken uppgradera hälsan eller en fiktiv sköld genom att slänga in mer pengar :-), och utrustningen är modelerad efter WWII vapen med så verkliga egenskaper som möjligt, så det finns ingen fantasi uppgraderingar m.m. "

Helt rätt. Rifleman är ett av det bästa infantrivapen man kan vara. Bara man vet vad man gör. Vet man inte vad man gör spelar det ingen roll vilket vapen man har.

SMG är bäst för att storma depåer och bunkrar, eller om man är väldigt säker på att man har fienden på högst 20 meters avstånd. Annars är man torsk med SMG. Så Free Player Accounts (FPA) har två riktigt bra vapen som de startar med.

Appropå modelleringen så har CRS t.o.m lagt in blodtryck. Det är det som händer vid när man vid de få tillfällen man bara blivit skadad (och inte dör vid en träff), att blodtrycket sjunker och så kan man inte sprinta över huvudtaget. Även piloterna drabbas av detta vid Blackout och Redout, eller om de blir allvarligt skadade och inte längre kan styra planet. Men som sagt oftast så dör man direkt så man inte behöver bry sig.

Medlem

En länk till ett screenshot med en liten panzarkolumn som förbereder sin attack mot Arlon:
http://i.imgur.com/MkAAw.jpg

Och här är de på väg in mot Arlon. Stan ligger fortfarande ca 2km bort: http://i.imgur.com/pCpyy.jpg

Medlem
Skrivet av pelson:

WW2Online är fan det senaste spelet jag fick uppleva riktig gemenskap i. Inga jävla achivments eller "unlocks". INGET SÅNT JÄVLA SKIT. Det var ren gameplay och gemenskap! Detta kommer aldrig hända igen inom PC-marknaden, och jag är glad att jag hann uppleva början början av 2000-talet. Dagens spel är bara nedummat skit med massa jävla achivments. *rocknrollmusik" ACHIVEMENT, YOUVE KILLED 5 PEOPLE *rocknrollmusik*. FYFAN

www.dayzmod.com <--- inget fördummande skit... Utan hardcore permadeath.

Medlem
Skrivet av selago:
Skrivet av pelson:

WW2Online är fan det senaste spelet jag fick uppleva riktig gemenskap i. Inga jävla achivments eller "unlocks". INGET SÅNT JÄVLA SKIT. Det var ren gameplay och gemenskap! Detta kommer aldrig hända igen inom PC-marknaden, och jag är glad att jag hann uppleva början början av 2000-talet. Dagens spel är bara nedummat skit med massa jävla achivments. *rocknrollmusik" ACHIVEMENT, YOUVE KILLED 5 PEOPLE *rocknrollmusik*. FYFAN

www.dayzmod.com <--- inget fördummande skit... Utan hardcore permadeath.

Men då har man redan ArmA II. Kör det istället!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

12
Skriv svar