USB Hastigheter, hjäälp!

Medlem
USB Hastigheter, hjäälp!

Hej gubbar och grabbar.

Idag i skolan så fick vi förfrågan om varför det går snabbare att kopiera från ett USB-minne till en dator och inte tvärtom.

Asså om vi har en fil på 1gb och så lägger vi över den på ett USB-minne och det tar, vi säger 30 sek.
Men sen när vi ska överföra filen till en annan dator så går det snabbare. Varför är det så?
Är det ens så? Är det en kuggfråga?

Efter en timmes googlande och letande i diverse forum trådar så har jag fortfarande inte hittat något svar. Därför vänder jag mig till experten på FZ

Skulle gärna få denna fråga besvarad, eftersom min lärare sa att han skulle ge mig MVG då ^^
Ska fortsätta leta efter ett svar men skulle bli extremt tacksam om jag fick lite hjälp.

Ha en bra dag!


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Det beror väl antagligen på att outputstreamingen är snabbare på minnet än inputen? Alltså att när man ska föra över data från datorn till minnet så tar det längre tid för minnet att hantera all info än vad det tar för datorn, eftersom den bla. har mer arbetsminne och större hårddisk än vad minnet har osv.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Vår lärare sa "Dem har lika mycket in, som ut"
Måste prata med honom, det låter väldigt fel och enligt andra personer så har han fel.

Snackar med han idag.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Kan det bero på olika läs- och skrivhastigheter på själva minnet?

Medlem

Japp, han har så fel. Läshastigheten varierar mellan usbminnen, men nånstans runt 20 mb/s. Skrivhastigheten är desto lägre, runt 10 mb/s.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Då fick jag lite rätt där då, bara att jag uttryckte mig fel


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

1
Skriv svar