Star Citizen når 27 miljoner

Medlem

Kan inte låta bli, men jag bara måste posta en video som ett SC-fan har klippt ihop av all ingame-photage som släppts hittills.

Medlem

Jag är bara intresserad av detta spel av en anledning. Oculus rift. Jag kommer inte köpa det ena utan det andra, och jag kommer garanterat köpa en Oculus när den väl släpps.

Medlem
Skrivet av JonteMyra:

Kan inte låta bli, men jag bara måste posta en video som ett SC-fan har klippt ihop av all ingame-photage som släppts hittills.

https://www.youtube.com/embed/LMti6IpWG1E

Stackars plånbok

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av WhiteWolf68:

Jag har, till dags datum, betalt ca 1200:- för att "ngn gång" få spela detta spelet med ett digitalt skepp. Givetvis det mesta jag lagt på ett spel någonsin.
Jag är Ok med det, MEN känner samtidigt att dessa stretchgoals på runt 6.5 miljoner sek varje gång ej är i proportion med vad som erbjuds för dem. Det är MÅNGA där ute som har sådant förtroende för Chris R. att det skulle vara helt osannolikt för dem att en del av alla pengar som kommer in hamnar i hans kassavalv. Det förstår jag inte. Vilken företagare som helst har väl i grund och botten bolaget för att det skall generera vinst, och helst en stor sådan. Sedan må Chris vara sååå intresserad av att skapa världens bästa rymdsimulator osv. Jag kan tycka att det "räcker nu" med stretch-goals då jag inte tillhör skaran som tror att kostnaden för att ex. implementera ett skepp till (MED allt däromkring) ligger på 1 mijoner dollar. upp till bevis i stället, leverera spelet och börja sedan jobba på expansioner som de kan ta betalt för.
för annars, när är det "nog"? 50 miljoner? de kommer givetvis komma på nya ideer under hela nästa år att ta in så mkt pengar det är möjligt. deras lista med potentiella stretchgoals är nog längre än det finns intressenter att fortsätta ta ur plånboken för att ge dem.

För det första så har de pratat om att spelet redan från början skulle ha en budget på ca $20 miljoner då de skulle ha använt sig av investerare. Efter att de nått denna summan via backers behövde de inte längre förlita sig på dessa och de vet nu om att det finns ett väldigt stort sug efter den här typen av spel (det är oftast bara en liten del som vågar backa spel via Kickstarter eller andra liknande sidor).

De har även köpt motion capture utrustning som kostar en hel del men jag tror absolut på att detta kommer löna sig i längden både i tid och pengar.

Baserat på det jag sett så är detta ett AAA-spel utan tvekan och skulle en utgivare göra samma spel så hade de nog lagt närmare 60-70 miljoner dollar för de spenderar pengar på saker som Chris nu inte behöver bry sig om.

Motion capture-utrustning behöver inte vara dyr. Visst, de väljer att lägga en massa pengar på en studio, men måste de verkligen göra det? Satellite Reign-teamet löste det hela med fyra Playstation Eye-kameror och programvara för $600: http://www.youtube.com/watch?v=FRqrGl308JY

Medlem

Jag misstänker rätt hårt att det sitter en och annan större spelproducent nu och är lite irriterad. Det är ju rätt uppenbart att de större aktörerna missat nått alla gamers har ett rejält sug efter.

Tack och lov för Kickstarter! Låt oss nu bara hoppas att Star Citizen sen levererar också, men jag har knappt några tvivel. Det är ju Chris Roberts vi pratar om här. ^^


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar