Sju miljoner Modern Warfare 2 dag ett?

Medlem

Precis som man trodde, folk snackar så mycket om att man ska bojkotta och gnäller om att det kommer bli den "största floppen ever!" sen står de först i kön ändå..
Hahaha..

Medlem
Skrivet av Hymer:

Sp är överlägset alla andra spel. Mp funkar bra har inte haft något lag osv. Nää PC spelare köp detta missa inte ett av åretsbästa spel pga erat ego

Jag har iofs haft säkert 10-20 disconnects pga host migration som inte funkat som det ska, samt en del laggiga hosts. Ganska störigt med den långa väntetiden mellan kartor dock. Samt att man ibland blir kickad ur gamet när man väntar där pga att hosten lämnar spelet innan en ny person blir host. (antar jag iaf)

Dock fungerar det bättre än vad jag trodde att det skulle göra.

Medlem
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Palanor:

Mplayer är ju sjukt roligt, vet inte varför folk klagar? Visst, det händer man kommer in på laggiga servrar men det är sällan.

För att dedikerade serverar är överlägset på alla sätt och det är vidrigt att de tagit bort det endast för att kunna sälja DLC i framtiden på PC?

Jag tycker folk är löjliga som klagar på att det inte finns dedikerade servrar. Tänker man sig in i deras situation förstår man dem.

Om man går tillbaka till CoD4 och kollar dess server lista så är 30%+ (om inte mer) av dem hackade, så att folk som inte har köpt spelet kan lira. Tror inte det är lika lätt nu.

Förhoppningsvis så ser vi mindre fuskare/hackare nu när det går igenom IW's/Steam's servrar.

30 % källa på det? Sen så tycker jag det är kul att det redan finns hacks till MW2 ute, för enligt IW så var det ju ett cheat free game hahah, och de på servrarna kan inte göra ett skit för att få bort dom heller haha. Sen så är det obegripligt att folk accepterar matchmaking skiten och att IW backstabbar PC spelarna.

NEj hoppas nu att DICE levererar nu!

Medlem

ROFLMAO: Tja.. Dom som laddar ned kan ju endast spela singleplayer, vilket vara 5timmar, sen är ju resten av tiden multiplayer.. Och hur kul är det att sitta o spela på crackade servrar när ALLA andra spelar lagligt?

Och spelet är inte sjukt överskattat, HL2 är överskattat, GTA4 är överskattat.. MW2 är utantvekan ett av dom bästa spelen på länge.

---
Angående hacks, så finns ju risken att dom kan läsa av eller något sorts rapporteringssystem. Man vill ju inte bli bannad, kan man ju lika gärna kasta spelet.
---
Sen har jag varken märkt av lagg eller liknande, blivit disconnectad 1gång. Men jag spelar på xbox.

Medlem

giriga jävlar har dem blivit , inte samma gamla iw som cod1 , cod2

Medlem

Jag gillade 1a och 2an var minst lika bra om inte bättre (SP) multiplayer har jag inte tid med.

Medlem
Skrivet av Håkan:

ROFLMAO: Tja.. Dom som laddar ned kan ju endast spela singleplayer, vilket vara 5timmar, sen är ju resten av tiden multiplayer.. Och hur kul är det att sitta o spela på crackade servrar när ALLA andra spelar lagligt?

Och spelet är inte sjukt överskattat, HL2 är överskattat, GTA4 är överskattat.. MW2 är utantvekan ett av dom bästa spelen på länge.

---
Angående hacks, så finns ju risken att dom kan läsa av eller något sorts rapporteringssystem. Man vill ju inte bli bannad, kan man ju lika gärna kasta spelet.
---
Sen har jag varken märkt av lagg eller liknande, blivit disconnectad 1gång. Men jag spelar på xbox.

Enligt en sida som blev länkad på irc så finns det redan ett fungerande spec-ops "hack" som gör att du kan lira med piratversioner. (ska släppas public på måndag) Och om man har kommit så långt så lär det inte vara svårt att ta sig sista biten och fixa fullt multiplayerstöd.

Medlem

SP är sjukt bra men multiplayer funkar ju fan inte.. går inte att logga in..

Medlem
Skrivet av Spunkad:

SP är sjukt bra men multiplayer funkar ju fan inte.. går inte att logga in..

PS3 ?

Har hört att det blev problem med ps3 mp när dom gjorde ngn update. (ngt om att trophies inte blev utdelade)

Medlem

Köpte det inte och kommer inte att köpa det heller, spar mina pengar till Bad company2

Medlem

Köpte det till PC

Singelplayer = Topnotch!
Multiplayer = Funkar mycket bra men jag är av den smaken som gillar taktiskt teamplay och större kartor typ PR. Kan bli lite hysteriskt typ CS.

KÖP!

Medlem

MWF2 lever bara på PC fram till den dag då DICE släpper nästa Battlefield.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Jag kör en bojkott på detta spel. Om det blir dedikerade servrar så blir det nog att köpa.

Medlem
Skrivet av BigD:

Precis som man trodde, folk snackar så mycket om att man ska bojkotta och gnäller om att det kommer bli den "största floppen ever!" sen står de först i kön ändå..
Hahaha..

Främst PC spelarna som bojkottar, dom här siffrorna är alla plattformer. Troligen väldigt liten del sålda pc kopior.

Medlem
Skrivet av BigD:

Precis som man trodde, folk snackar så mycket om att man ska bojkotta och gnäller om att det kommer bli den "största floppen ever!" sen står de först i kön ändå..
Hahaha..

Håller med, så jävla kul

Medlem
Skrivet av BigD:

Precis som man trodde, folk snackar så mycket om att man ska bojkotta och gnäller om att det kommer bli den "största floppen ever!" sen står de först i kön ändå..
Hahaha..

Vem siktar du på? Jag köpte inte spelet och tänker inte köpa det. Alla andra som skrev på listan kommer inte heller göra det.

Att någon vill spendera 500kr på halvfärdig konsolprodukt får göra det - be my guest. Men snacka inte om att vi som bojkottar står först i kön om du inte har någon åning om det.

Medlem

Deras bojkott kanske går jättebra. Det ver ni ju inget om. Men bara för att vissa väljer att inte köpa spelet så slutar ju inte resten av världen köpa det om ni nu trodde det. En bojkott gör man av personliga skäl och inget annat.

Personligen får jag se när jag köper spelet. Antingen lagom till jul eller ev. i vår när priset sjunkit en smula. Jag har lite andra spel att beta av först. Den som spar han har...

Medlem

Helt klart överskattat, men bra, Jag avstod bara för att jag kan:D ska väl köpa det snart... när det gått ner i pris;)


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Palanor:

Mplayer är ju sjukt roligt, vet inte varför folk klagar? Visst, det händer man kommer in på laggiga servrar men det är sällan.

För att dedikerade serverar är överlägset på alla sätt och det är vidrigt att de tagit bort det endast för att kunna sälja DLC i framtiden på PC?

Jag tycker folk är löjliga som klagar på att det inte finns dedikerade servrar. Tänker man sig in i deras situation förstår man dem.

Om man går tillbaka till CoD4 och kollar dess server lista så är 30%+ (om inte mer) av dem hackade, så att folk som inte har köpt spelet kan lira. Tror inte det är lika lätt nu.

Förhoppningsvis så ser vi mindre fuskare/hackare nu när det går igenom IW's/Steam's servrar.

Samtidigt som vi förlorar moddar, custombanor, communities, tävlingsspelande etc.
Vilket gör att folk gnäller.

Detta är iof sant. Dock kan man väl skapa private games och bjuda in folk för tävlingar? Resten av det du säger är jag med på.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Det är som vanligt med folk,
bara en massa tomt snack,
ja nu minsann ska det bojkottas,
patetiskt värre.

Medlem

MP kan lagga ibland, och då och då får man "connection lost to client".
Och jag har sett spelare på max level redan, väldigt skumt med tanke på att det släpptes så nyligen.
Fortfarande jävligt tråkigt att man inte kan köra som host till sina klanmedlemmar så de kan spela på en laggfri server

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av BigD:

Precis som man trodde, folk snackar så mycket om att man ska bojkotta och gnäller om att det kommer bli den "största floppen ever!" sen står de först i kön ändå..
Hahaha..

Främst PC spelarna som bojkottar, dom här siffrorna är alla plattformer. Troligen väldigt liten del sålda pc kopior.

12% av försäljningen kommer från PC, observera att digitala tjänster som Steam osv. ej är inräknande i totala siffrorna, så det bör vara något mer i realiteten.

Om det är mer/mindre än totala spelmarknaden har jag ingen aning om.

Medlem

Alltså, själv tycker jag nog att SP upplevelsen är den actiontätaste sp del jag någonsin spelat och sjukt bra, blev dock förvånad när det tog slut... det kan inte vara många uppdrag. Sen spyr jag nästan över "the american hero" komplexet som spelet faktsikt har.

"om det är en konflikt någonstans, måste vi åka dit och lösa den, för vi är de enda som kan" typ!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Pirater, gå och dränke er Så ska det se ut...

Medlem
Skrivet av BigD:

Precis som man trodde, folk snackar så mycket om att man ska bojkotta och gnäller om att det kommer bli den "största floppen ever!" sen står de först i kön ändå..
Hahaha..

Beundrar din slutledningsförmåga...

Själv är jag nog en av dom varmaste förespråkarna för att MW2 suger, men det är absolut ingen överraskning att spelet säljer i megastora ex.
Samtidigt så krashar IW's forum konstant eftersom det överbelastas av folk som har problem med spelet.
Och petitionen mot att köpa spelet utan dedikerade servrar, som innan release stoppade på 180.000 och stod still där, har nu igen fått fart och ligger på 220.000 och stiger än. Jag tolkar det som att en hel del som köpt spelet är mycket missnöjda.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Och spelet är inte sjukt överskattat, HL2 är överskattat, GTA4 är överskattat.. MW2 är utantvekan ett av dom bästa spelen på länge

Dagens, tack för den.

Medlem
Skrivet av spikes:

Det jag anser vara det värsta med MW2 är att det finns support för dedikerade servrar samt lean...

Dock inte enablat...

http://i38.tinypic.com/2j0bgg5.png

http://i35.tinypic.com/2m3449e.png

Kan ju vara "skräpkod" som de låtit ligga kvar också.

Medlem
Skrivet av Rubber Duck:

Pirater, gå och dränke er Så ska det se ut...

Som det är nu för tiden så var spelet ute som pirat till Xbox innan releasedate. Som vanligt alltså.
Ändå ska dom skylla på PC varje gång.

Allt snack om pirater från IW's sida handlar bara om att dom vill ha total kontroll så dom kan kränga DLC för dyra pengar.
Tror dom att folk kommer köpa DLC mappacks i samma utsträckning som dom laddade ner custom maps till föregångarna så är dom ute och cyklar.

Medlem
Skrivet av SkyFly:

Jag kör en bojkott på detta spel. Om det blir dedikerade servrar så blir det nog att köpa.

haha det blir det inte

Medlem

coop / singelplayer är riktigt skoj! men o lira över nätet är nog bland de värsta ja har vart med om någonsin.. vilken j*vla dynga.

Skriv svar