Dark Souls-utvecklarna har blivit uppköpta

Medlem
Dark Souls-utvecklarna har blivit uppköpta

Hjärtklappning, rädd att det var EA eller liknande ett tag.

Medlem

Så länge det inte är EA är det lugnt.
Sen är det extra bra det behålls japanskt.

Medlem

Den enda frågan jag ställer mig för tillfället är om detta kommer påverka utvecklarens PC-portningar till det bättre?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Haha vad kul att jag inte var ensam om att tro det var EA

Skribent
Skrivet av Puscifer:

Den enda frågan jag ställer mig för tillfället är om detta kommer påverka utvecklarens PC-portningar till det bättre?

Tror inte utgivaren kommer påverka nämnvärt. De vet att From Software har en formel som bevisligen fungerar här i väst.


signatur

I am the black wizards.

ZF
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Den enda frågan jag ställer mig för tillfället är om detta kommer påverka utvecklarens PC-portningar till det bättre?

det enda som påverkar prioriteringar är vanligtvis siffror. men hur dessa ser ut just för Souls-spelen har jag ingen aning om.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Hjärtklappning, rädd att det var EA eller liknande ett tag.

När jag orkar ta mig i kragen och faktiskt logga in för att tumma-upp en kommentar då har någon gjort det bra, och denna någon är du ^^

Medlem

tack gode gud att det inte var EA!

Medlem

Nja,,,ni tycker det är bra att det inte var EA men de 2 spelen som nämndes som köparna har gjort innan skrämmer mig mer. Otroligt dåliga spel.
Hoppas det inte påverkar Souls i slutändan. Eller kanske köparna vill få in lite kvalite i sin portfolio ( man hoppas )
BTW s¨är DS2 enormt bra mkt bättre än DS, boost i rätt riktning, Tummen upp.

Medlem

Spelar fortfarande igenom Dark Souls 2 och dör som bara fan. Var skeptisk till en början då bossarna kändes något svaga men ju mer jag spelar ju mer smisk får jag...

Att börja som Deprived är skitkul! Det är inte alls lika lätt att komma åt ultrabra utrustning mitt i början av spelet, i alla fall inte som jag upptäckt. (och vill inte heller veta om det finns )

Det enda jag är väldigt besviken på är självaste PvP i spelet. PvP läget i sig är svinroligt när det fungerar - men så är sällan fallet. Ofta är det katastrofalt dålig latency mellan spelarna... Blir slagen av saker som är åt helvete långt borta. Springer iväg från fienden och plötsligt från ingenstans är jag tillbaka där jag började pga en backstab för på fiendes bild sprang jag in i en vägg.

Trodde de lovade oss dedikerade servrar. :\

Inaktiv

Call of Dark Souls?

Håller på med Dark Souls 2 till PC nu och det är riktigt skoj. Svårt också De har gjort det jobbigare än ettan.

Medlem

Riktigt nöjd med Dark souls 2, riktigt roligt att se en uppföljare som faktiskt är bättre än föregångaren för en gångs skull. Har inte haft problem med anslutning och lagg alls på PCn, ända tråkiga är att Claymores attackradie inte stämmer med animationen så att jag i början trodde att jag laggat in i den i början.

Medlem

Hoppas bara att uppköpet inte innebär att DS blir enklare eller casual-anpassat.

Första genomspelningen av DS2 blev med en halberd-warrior och det var en galet kul utmaning hela vägen.

Började genast nytt spel efter det, den här gången med en glass cannon hexer och helt annan spelstil. Trots att jag nu vet vad som väntar bakom varje hörn så är det fortfarande grymt skoj.

Kör helt offline, dvs ingen hjälp från andra, ingen PvP, etc. Föredrar rena solo-genomspelningar, det är så jag vill ha mitt Dark Souls

Medlem
Skrivet av Nemo:

Hoppas bara att uppköpet inte innebär att DS blir enklare eller casual-anpassat.

Första genomspelningen av DS2 blev med en halberd-warrior och det var en galet kul utmaning hela vägen.

Började genast nytt spel efter det, den här gången med en glass cannon hexer och helt annan spelstil. Trots att jag nu vet vad som väntar bakom varje hörn så är det fortfarande grymt skoj.

Kör helt offline, dvs ingen hjälp från andra, ingen PvP, etc. Föredrar rena solo-genomspelningar, det är så jag vill ha mitt Dark Souls

Dock finns det ju vissa områden som är en stor del av online utmaningen.

Door of Pharros och den där rått-grottan med Rat King samt klocktornen.

Kör helt online, men tar inte hjälp av andra ändå.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Nemo:

Hoppas bara att uppköpet inte innebär att DS blir enklare eller casual-anpassat.

Första genomspelningen av DS2 blev med en halberd-warrior och det var en galet kul utmaning hela vägen.

Började genast nytt spel efter det, den här gången med en glass cannon hexer och helt annan spelstil. Trots att jag nu vet vad som väntar bakom varje hörn så är det fortfarande grymt skoj.

Kör helt offline, dvs ingen hjälp från andra, ingen PvP, etc. Föredrar rena solo-genomspelningar, det är så jag vill ha mitt Dark Souls

Dock finns det ju vissa områden som är en stor del av online utmaningen.

Door of Pharros och den där rått-grottan med Rat King samt klocktornen.

Kör helt online, men tar inte hjälp av andra ändå.

Okej få se, jag kanske provar på hur det är online i nästa version. Dark Souls 3... Bara inte nya ägaren klantar till det.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Nemo:

Hoppas bara att uppköpet inte innebär att DS blir enklare eller casual-anpassat.

Första genomspelningen av DS2 blev med en halberd-warrior och det var en galet kul utmaning hela vägen.

Började genast nytt spel efter det, den här gången med en glass cannon hexer och helt annan spelstil. Trots att jag nu vet vad som väntar bakom varje hörn så är det fortfarande grymt skoj.

Kör helt offline, dvs ingen hjälp från andra, ingen PvP, etc. Föredrar rena solo-genomspelningar, det är så jag vill ha mitt Dark Souls

Dock finns det ju vissa områden som är en stor del av online utmaningen.

Door of Pharros och den där rått-grottan med Rat King samt klocktornen.

Kör helt online, men tar inte hjälp av andra ändå.

Okej få se, jag kanske provar på hur det är online i nästa version. Dark Souls 3... Bara inte nya ägaren klantar till det.

Så jag får inte bjuda in dig i min boning när du får för dig att traska genom våra korridorer? Hepp!

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Nemo:

Hoppas bara att uppköpet inte innebär att DS blir enklare eller casual-anpassat.

Första genomspelningen av DS2 blev med en halberd-warrior och det var en galet kul utmaning hela vägen.

Började genast nytt spel efter det, den här gången med en glass cannon hexer och helt annan spelstil. Trots att jag nu vet vad som väntar bakom varje hörn så är det fortfarande grymt skoj.

Kör helt offline, dvs ingen hjälp från andra, ingen PvP, etc. Föredrar rena solo-genomspelningar, det är så jag vill ha mitt Dark Souls

Dock finns det ju vissa områden som är en stor del av online utmaningen.

Door of Pharros och den där rått-grottan med Rat King samt klocktornen.

Kör helt online, men tar inte hjälp av andra ändå.

Okej få se, jag kanske provar på hur det är online i nästa version. Dark Souls 3... Bara inte nya ägaren klantar till det.

Så jag får inte bjuda in dig i min boning när du får för dig att traska genom våra korridorer? Hepp!

Haha, vi får se!

Men inte just nu. Håller på och grinda bossar med bonfire ascetics för skojs skull. Och det kan ju verkligen löna sig!

Fick en Clear Bluestone Ring+2 från senaste ascetic-bossfighten som var mot Skeleton Lords. Ringen boostar casting speed rejält vilket passar perfekt för min glass cannon hexer, så nästa boss kommer få det tufft

1
Skriv svar