Lyssna på spelsoundtracks på Spotify

Medlem

AMIGA musiken så underbart att höra igen, så nu vet jag hur jag ska spendera min semester, skicka frun på resa och själv plockar jag fram min Amiga500 och bjuder över polarna med massor utav spel från gamla tiden.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av oscarstegland:

Soundtracket till Deus Ex Human Revolution är bland det bästa som gjorts. I perioder lyssnar jag på det dagligen. Andra favoriter är no one lives forever 1+2, mass effect 3, last of us, goldeneye, bioshock 1+infinite, medal of honor allied assault, far cry blood dragon, och return to castle wolfenstein.

Spelmusiken är fantastisk verkligen. Ofta mycket mindre alldaglig än filmmusik idag.

Håller med dig, det är riktigt bra.

Lyssna gärna på "Blade Runner"-soundtracket till filmen. Du kommer inte ångra dig.

Lyssnat mycket på Vangelis soundtrack till blade runner. Men om jag skall vara ärlig, har jag faktiskt inte hittat något som slår Human Revolution när jag vill ha sci-fi gåshud. Möjligtvis gravity soundtracket men det är mer icke-diegetiskt än klassiskt sci-fi...

eld
Medlem

En favorit bland soundtracks för mig har alltid varit stadsbyggarserien anno, med musiken från futuristiska anno 2070 senast:

Skrivet av oscarstegland:

Lyssnat mycket på Vangelis soundtrack till blade runner. Men om jag skall vara ärlig, har jag faktiskt inte hittat något som slår Human Revolution när jag vill ha sci-fi gåshud. Möjligtvis gravity soundtracket men det är mer icke-diegetiskt än klassiskt sci-fi...

Håller med om human revolution, men deus ex är ju en oslagbar klassiker när det gäller soundtrack.

bahh, troode detta ver en nyhet om att Spotify släpptes till konsolernna
Jag vill kunna spela min musik i bakgrunden.. speciellt i bil spel.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Sjukt med nostalgi för min del.
Detta är nog det spel som ligger mig närmast hjärtat, fina minnen

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag kan även rekommendera denna sida/spellista med musik från de lite mer retro spelen: http://vip.aersia.net/vip.swf

EDIT:
Bästa spel-soundtracket är f.ö. utan tvekan System Shock 2:

SS2 har makalöst soundtrack, lika bra som spelet självt. Dock får vi inte glömma fantastiska SS1 och dess ljuva soundtrack

System Shock - Medical (Mac OS)

System Shock - Intro theme

12
Skriv svar