WAR vs. Age of Conan

Medlem

Jag röstar helt klart på AoC. Det vanliga MMO gameplay stilen tycker jag börjar bli lite gammal så det är väldigt bra att något nytt kommer. Var lite sugen på WAR också ett tag men AoC har helt klart övertygat mer och mer med tiden. Jag hoppas ju att 18 års gränsen på spelet kommer innebära att det blir mindre "småungar" även om personer som är över 18 ibland kan vara mer barnsliga än de som är yngre. I sverige kommer väl inte åldersgränsen kollas så hårt när spelet säljs men jag tror de har bättre koll på det i andra länder.

Någon som har koll på hur det kommer funka med alliancerna i WAR? Jag har ju fattat att det finns onda och goda sidor men kommer Orker och Dark Elves sammarbeta? Det låter ju ganska konstigt att de skulle det om man följer fluffet. Så hur kommer de olika lagen att sammarbeta om det kommer göra det?

Medlem

Jag tror att det kommer bli så här:
Alla kids som spelar WoW nu kommer att gå till WAR.
Alla vuxna som är trötta på alla kids kommer gå till AoC.
Till sist har vi alla töntar som vägrar släppa WoW pga tanken på att behöva släppa alla sina "epics" gör att dem börjar gråta.

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Jag tror att det kommer bli så här:
Alla kids som spelar WoW nu kommer att gå till WAR.
Alla vuxna som är trötta på alla kids kommer gå till AoC.
Till sist har vi alla töntar som vägrar släppa WoW pga tanken på att behöva släppa alla sina "epics" gör att dem börjar gråta.

Jag hoppas du har rätt där. Fast vi får se. Många kids lär ju säga "Oh shiny!" när de ser AOC grafiken i jämförelse med WAR grafiken och därför vilja spela AOC istället. Men eftersom varken AOC eller WAR verkar var lika lätt och anpassade för att passa alla som WOW är tror jag inte kids kommer bli långvariga i något av dem. Möjligtvis brittiska kids som älskar Warhammer, har hört att figurspelet ska vara ganska stort där.

Medlem

Det är nog sant iofs. Glömde tänka på de faktiska Warhammer-fansen. Många av dem börjar nog också gå upp i åldrarna =). Sedan så är det ju faktiskt så att kids suktar mer efter grafik än "gameplay".

Medlem

Frågan är hur många "kids" som ser AoC åldersgräns som ett hinder eller som en morot...


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Jo alla "kids" villl ju ha våld, blod och naket i dagens samhälle så AoC passar nog dem bättre Men för att vara lite seriös så tror jag självklart att åldersgränsen kommer göra att det lockar lite mer på de yngre eftersom det blir lite förbjudet och spännande då. Tror ju inte åldersgränsen kommer påverka så mycket här i sverige men i andra länder kanske föräldrar kollar sånt nogrannare. Men nu har ju WAR blivit uppskjutet så det är kanske inte riktigt samma rivalitet mellen WAR och AoC nu när de inte kommer ut så nära inpå varandra. Jag hoppas bara att man inte hör en massa tjat i AoC om att WAR inte har kommit än.

Inaktiv

Blir nog AoC för mig, verkar helfräckt.

WoW har bara blivit nån fjortis sak nuförtiden, inget vidare alls.

Ny på FZ btw, hej på er allesammans!


signatur

ZtorM^

Medlem

AoC helt klart för mig. PvP från hästryggen, sikta i ranged både med vapen och magi, siege weapons, player cities, singelplayer tills man valt klass etc etc.

Tror att det sedvanliga gnället i media kommer att dyka upp med tanke på att man kan hugga huvudet av folk och ligga med horor. Dessvärre kommer det nog leda till att kidsen börjar dregla, men kanske en del föräldrar sätter stopp för de minsta.

Var lite orolig att WAR skulle sno många presumtiva AoC'are i.o.m. att det skulle släppas 2 månader före, men nu har de flyttat fram Warhammer till q2 2008 så det kommer nog bli livat värre i slutet av mars


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Inaktiv

Ursäkta att jag svara i 1 månad gammal tråd men jag måste få veta en sak nämligen: Om det är 18års gräns på spelet och någon under 18 köper det, hur gör dom då med account-creation och dylikt? Kan man ljuga där med tanke på kreditkort och dylikt? Kanske var något av en "noob" fråga men ändå.

Medlem

Med tanke på kreditkort vaddå? Man skriver ju inte direkt in sitt personnummer när man ska handla med credkortet. Det går nog alldeles utmärkt att ljuga på. Sen så är det väl inte en gräns, det är en rekommendation. Det är inte så att du inte får köpa spelet om du är under 18, om inte butiken har någon speciell policy.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Nej just det ja, man skriver ju bara in kortnummret..

Medlem

Säkert nått jag bara har fått för mig men är det inte 18års gräns på att ha ett kreditkort?

Medlem
Skrivet av L07u5:

Säkert nått jag bara har fått för mig men är det inte 18års gräns på att ha ett kreditkort?

Och hur hindrar detta en 12:åring att låna/sno/få sina föräldrars nummer till registering?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Nä fy, man blir ju förbannad.

Medlem

isf är det ju lika bra att köpa gamecard.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Och hur hindrar detta en 12:åring att låna/sno/få sina föräldrars nummer till registering?

Nej klart att det inte hindrar. Men då kan ju 12:åringen lika gärna registrera AoC kontot i förälderns namn och frågan om det går att ljuga om ålder vid registrering är ganska omotiverad.

Medlem

Jao WAR var lite intressant... men sen tänkte jag efter lite.
Vem vill spela ett AV (wow) på heltid?

Jag röstar på AoC

Inaktiv

Som WoW-lirare tror jag på WAR. Jag gillar WoW som fan, men pallar inte spela det längre. Jag tror WAR är mer likt WoW på ytan än på djupet. Det är väldigt lika settings (för övrigt blizz som snott warcraft från warhammer snarare än tvärt om), men när det kommer till kritan och vad man faktiskt pysslar med, ser jag mycket större friheter i spelet. Jag har spelat WAR beta, och det går bra att levla genom solo questing, genom public quests eller PvP (även om man vissa levlar inte är så mäktig i PvP).

Vad gäller Age of Conan, så är det väldigt intressant. Deras nya combat system är vad som kommer avgöra om det blir grymt eller skit. Vad jag förstått, har de haft stora svårigheter med att få stridssystemet att fungera med mer än ett fåtal spelare i området på grund av lag. En lösning är att förflytta mer av beräkningarna från servern till klienten, men det är att bjuda in folk att hacka och fuska vilket i sig själv kan ta död på ett spel.

WAR känns som ett säkert kort, och det kommer utan tvivel bli stort. OM Age of Conan inte floppar tror jag det kommer ha en stadig publik, men inte alls lika stor som WAR.

Medlem

Gillar du WoW så kommer du nog gilla WAR. Det är väldigt likt, lite mörkare, mer brutal grafik och mycket mer PvPinriktat, faction vs faction.

Age of Conan blir ju stämplat "Mature", bröst och blod... det är ju ett plus direkt
Stora Siege battles, bygga guildstäder, ta över andras. Finns inga sidor, utan PvP kommer att vara free for all(på sådana servrar) och guildvsguild.
Combatsystemet verkar väldigt intressant, får bara hoppas att de lyckas med det.
Väldigt snygg grafik. Kommer troligen locka lite äldre publik men personligen tror jag också det kommer få mycket färre spelare, men vem bryr sig om det... man spelar ju bara på en server ändå så, spelar roll om det finns 100 servers eller 10.

Uluun: En liten notis bara, Blizzard ville namge sitt RTS Warhammer, men fick inte, och därför bestämde de sig för Warcraft Så uppenbarligen är mycket "snott" därifrån(alla spel, böcker och filmer lånar nåt från andra ställen, så är det bara).

Inaktiv

Hur fungerar combatsystemet egentligen? Om jag väljer att slå på sidan där han inte har sköld, trycker jag typ vänsterknapp attacken. Men visst har han då chans att blocka den genom att trycka detsamma eller hur funkar det?

Om ingen orkar förklara räcker det med en länk som berättar ;p

Inaktiv

har hört iaf att man kan slåss även när man sitter på hästen.

Medlem

Ello här är klaggomål på AoC Titta på trailern och kolla på när dom springer xD ser ut som dom har järn stång i röven och det ser rätt lamt ut när man slåss

Inaktiv

WAR blir det för min del. Skulle även gärna vilja byta mitt AoC betakonto mot ett WAR betakonto. Någon som som vill göra sig av med sitt WAR betakonto?

Medlem

Jag har nuss insätt att grafiken är inte det viktigaste, plus att miljön i AoC är ganska Grå och tråkig ocg i WAR är den lite mer färgglatt och det liknar mer mitt stil att spela WAAAAAR!


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Såg verkligen fram emot AoC, men ju mer utvecklingen går ju mindre intresserad blir jag. Känns som mycket snack och liten verkstad, hoppas de bevisar motsatsen!

WAR blir min satsning, och man är ju med i betan...

Medlem

Har ändrat mig igen, tror att det blir AoC endå fast jag skrev WAR


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

vilket av dom 2 är mest krävande ?
min burk är inte direkt super längre precis.

P4 3.00 hz , 1 gig ram , Nvidia geforce 6600.

Medlem

Vad jag har hört rykten om så tror jag att det kan vara väldigt anpassningsbart men ungefär som Oblivion i systemkrav

Själv står jag stolt för att börja spela AoC har väntat på det sedans tillkännagivadet och innan det (ca 4år ) har inte varigt i sådan här extas sedans GTA:San Andreas kom ut

Ni som är intresserade av att börja kan läsa min andra tråd!

Inaktiv

Det blir WAR för mig. Så här på rak arm så måste jag säga att jag är en smula skeptisk till AoC:s combat system. Det är bra att dom provar nya saker men i just detta fall så tror jag inte att det är så lyckat men vem vet. Ifall WAR inte passar mig så kanske jag tar en längre funderare på AoC istället.

Inaktiv

Först var jag helt säker på att det skulle bli AoC för min del men nu har jag börjat tvivla. Inte för att jag tror att det blir dåligt, snarare för att jag tror att jag kommer gilla WAR mer. Jag kommer tyvärr varken ha råd eller tid att spela båda, annars vore det ju ett lätt val. Warhammers Realm vs Realm verkar grymt intressant. Att kunna ta över ens fienders städer kommer nog att kännas väldigt annorlunda och häftigt. PC Gamer verkade också ha en viss skepsis inför Age of Conan: Hyborian Adventures i deras förhandstitt. Visst nu har de bara spelat betan och det är någon månad kvar tills att det släpps, så det är förhoppningsvis sådant som rättas till.

Skriv svar