Vad har ni för Push-to-Talk knapp/lösning?

Medlem
Vad har ni för Push-to-Talk knapp/lösning?

Tjoflöjt och piano.

Uppgraderade datorn i veckan. Från AM4 till AM5.

På gamla datorn hade jag satt Push to Talk på Mouse Button 5 (tummen) genom ett program som heter X-Mouse Button Control, som ni säkert känner till. Hade satt MB5 till F13 (för det använder man aldrig annars).
Har en Zowie mus som är helt fri från bloatware gaming klienter som typ Logitech Hub och allt vad det heter, så den går bara på Windows inställningar och har funkat kanon. Känns robust som tusan! Har haft denna setupen i flera år nu, så man är ju van med.

Hade samma mus på förra datorn, och samma nu.

Men nu funkar plötsligt inte min X-mouse setup.
Hur jag än gör går det inte blockera Mouse Button 5 och ersätta med F13.
Den skickar alltså alltid MB5 + F13 istället för bara F13, som på gamla datorn. Hur är det möjligt?! Nån motherboard driver som är annorlunda?

Så nu sitter jag här som en värsta casual och använder CAPS LOCK som PTT tills jag hittat en lösning.
Har Googlat som en galning. Om nån har en lösning, så hojta till.

Jag antar att många sitter med voice activation, men det går inte här hemma. För mycket ljud, samt att jag tycker det är lite ohövligt att folk ska behöva höra mig harkla mig, nysa och klia mig i skägget etc.
Men ni andra, som använder PTT. Vad för knapp kör ni med? Eller har ni nån annan lösning?

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

FM-guru
F.d. Sisyr

jag kör med voice activation och, beroende på spel, binder mute-knappen till samma knapp (MB5) istället.

1
Skriv svar