Gothic 3, nya Oblivion?

Inaktiv

Hoppas det... Så får man något nytt att köra!


signatur

"Walk along the road..."

Inaktiv

Man får ingen quest att döda orkerna vid vengard, men efter att du dödat dom så kan du prata med Ranger som ger dig Shy Deer questen. Han sitter vid en sten cirkel bara lite sydväst om orkerna, säg till honom att orkerna är döda så får du lite extra exp.

Inaktiv
Skrivet av PapaBear:

Man får ingen quest att döda orkerna vid vengard, men efter att du dödat dom så kan du prata med Ranger som ger dig Shy Deer questen. Han sitter vid en sten cirkel bara lite sydväst om orkerna, säg till honom att orkerna är döda så får du lite extra exp.

Tack, fick min XP för det lite senare. Hanteringen av quests är inte direkt lysande även om jag inte kan skylla på den funktionen i just detta fallet.

I övrigt kan jag bara hålla med om allt sagts ovan om stridssystemet. 100 orker är inga problem att döda, bara att veva med svärdet runt sig. Vargar och andra små skitdjur kan slakta mig på 3-4 bett och har de väl fått in första träffen är det nästan lögn i helvete att överleva för skölden hjälper bara mot svärd och pilar.

Shamaner är ett måste att döda först eftersom fire/ice/energy-shield amuletter ger inget märkbart skydd. 2-3 träffar och +400 HP är borta.

Ett annat irritationsmoment är alla NPCs som ska guida en. De kutar rakt fram och struntar i om det står två troll mitt i vägen. Oftast slutar det med att npcn dör eller att jag dör i mitt försök att skydda idioten.

Trots allt detta och mycket mer som krasher kan jag inte sluta spela det. Jag vill så gärna älska G3.

Medlem

Någon som vet om de är något specielt med den stora grottan under gotha? typ massa kolonier med skellet, drakar, demoner osv. Riktigt skrajigt ställe

Inaktiv

Brukade spendera många, många timmar på Gothic 1 och 2. Älskade dessa spelen och har spelat igenom dom många många ggr. Gothic 3 nådde inte mina förhoppningar, de gamla karaktärerna från de förra spelen kände man inte igen längre, de var som främligar. Stridssystemet är helt omgjort, nu gör musen allt jobb. Huvudkaraktären kände man itne heller igen, inte ens samma röst som i de andra spelen.

Gothic 3 var hyfsat i vissa anseenden, ganska buggat dock.
När jag klarade Gothic 2+exp set längtade jag efter mer. Men detta är helt enkelt inte Gothic längre, istället för att behålla den gamla charmen i spelet så har de blivit nån Oblivion-ripoff..Och det lyckades de inte med heller.

Inaktiv

Måste tillägga att på min dator tar det lång tid både att spara eller att ladda ett sparat spel. Tråkigt eftersom det förstör en del av stämmningen när man får sitta och vänta på att spelet ska sparas och irriterande när man hamnat på ett ställe där man dör ofta.

Tyvärr innebär det att man inte sparar så ofta som man borde och får spela om delar av spelat i onödan.

Skönt att skriva av sig lite av frustrationen.

Inaktiv

Verkar vara ett fett spel ... håller på att installera det ... hoppas det inte buggar som för "de flesta". Oblivion Var också grymmt, grafiken superb. Men Inget knäcker först upplevelsen när Morrowind kom! KULT!!!

Inaktiv

gå in o kolla lite på JoWood forumet, dom har en del tweaks man kan göra för att få de o flytta lite bättre.

http://forum.jowood.de/showthread.php?t=137907

Länk för den late =), ini-tweaks hjälpte mig grymt mycket btw.

Inaktiv

Jag har försökt att tweaka men utan resultat. 2GB RAM är dock beställt. Får se om det hjälper.

Medlem

Vill aldrig höra nån mer som sgr att Diablo2 Lord of destruction är tråkigt någonsin ;D

Medlem

Hej.

Jag är en inbiten RPGlirare, men eftersom jag aldrig haft en särskilt bra dator till hands, så har Gothic-serien varit utom mitt räckhåll. Nu verkr det som att nästa spel i serien ska komma till 360 också, vilket uppskatas då det finns för få RPGspel till 360. Så... Finns det någon som snabbt kan dra igenom grunderna för Gotich? Styrkor, svagheter, utformning etc.?

Inaktiv

någon som vet hur man spenderar sina poäng på HP elelr nmer styrka? jag fattar att mans ka träna skills hos trainers,, men vart finns dessa? och hur man fåpr mer i HP elelr styrka elelr liknande finns det 0 indikation om,, taskigt värre,, tacksam för hjälp

Medlem

Gothic 3 var mycket intressantare än Oblivion... Oblivion bleknade i sin egen överhypade skugga; men visst gjorde Patrick Stewart en bra röst-prestation...

12
Skriv svar