Recension – The Walking Dead: From the Gallows

Robot
Recension – The Walking Dead: From the Gallows

När The Walking Dead: A New Frontier går i mål känner vi något så ovanligt som ... hopp.

#telltale-games, #the-walking-dead


Medlem

Bra att säsongen är färdig. Då är det läge för ett köp. Kommer få lite mer tid till spelande nu under sommaren.

På tal om spel under sommaren: Blir det nån Community Summer Challenge i år? *håller tummarna hoppfullt*

Medlem

Det jag inte gillar med dessa spel är att valen man gör ändrar i princip nästan något alls.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Hela den här säsongen har varit riktigt tråkig på alla sätt och vis, charmen i första med olika hubar osv är väck, allt som är kvar är QTE och några få gånger "tryck W för att gå fram!"

Redaktör
Ponny

@Bennii: Det hoppas jag verkligen. Det ska ju, så att säga, vara så! Annars ställer vi in sommaren.


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot

Är det bara jag eller är det mindre att gå runt och faktiskt klura ut hur man ska komma vidare? Första spelet kunde ha lite sådant ibland. Men här är det oftast ganska enkelt, logiskt och dessutom något som man gjort tidigare. Saknar verkligen det där lilla att man ska behöva klura för att ta sig vidare och känna att man gör någon progress. Alla avsnitt utspelar sig direkt efter varandra och är dessutom en aning kortare så man inte hinner bry sig så mycket om lika karaktärer eller hinna sätta upp A New Frontier som någon häftig villain.

I dunno. Gillar det ändå men det har som bara blivit en tv serie vid det här laget med dåligt uppsatta antagonister.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar