Diskutera – Hur ursäktar man sig för att spela under storhelgerna?

Medlem

Käkade lite lax och tog en promenad med frugan och ungen, nu har jag hela kvällen till att lira ändå

Medlem

Den enkla delen:
Man säger helt enkelt att nu går jag och gör något annat, jag vill inte umgås med er.

Den svåra delen:
Dom man säger det till är sin fru och två barn...

Medlem

För min del som firar ensam så är det lätt

Inaktiv

Har aldrig förstått varför man skall ursäkta sig göra sådant som gör att man mår bra?
Totalt tröttnat på att leva upp till andras förväntningar. ^_^

Relik 📜

Löser det genom att ha bland annat @Grukk över så vi kan leka med VR tillsammans senare.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Ambassadör
Xbox

Ursäkter är för miffon.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Wolfkin:

Varför skulle man behöva en ursäkt? Ska man skämmas för att man gör det man själv vill när man är ledig?
Konstigt synsätt ni har tycker jag. Men nä, det är väl bättre att vantrivas eller supa sig redlös som alla andra sheep.

Starkt medhåll!

Den ursprungliga premissen antyder enbart att "spela på högtider är fult/fel/skamligt/dåligt/oetiskt/kränkande/omoraliskt/osvenskt etc". Varför ska du vara andra till lags på din lediga tid?!

EDIT: Trevlig midsommar/tillfällig ledighet, allesammans!

Medlem

Finns det chans att man kan ligga så går jag lätt ut. Annars stannar jag hellre hemma, röker en halv joint och äter massa gott (kanelgifflar etc) samtidigt som jag lirar hela kvällen på datorn

Medlem
Medlem

Jobbar inom vården så har ett varierande schema. Är det så att jag hellre sitter hemma o spelar nån helg eller storhelg så säger jag bara att jag jobbar. Har funkat galant dem senaste åren

Medlem
Skrivet av AplAy:

Starkt medhåll!

Den ursprungliga premissen antyder enbart att "spela på högtider är fult/fel/skamligt/dåligt/oetiskt/kränkande/omoraliskt/osvenskt etc". Varför ska du vara andra till lags på din lediga tid?!

EDIT: Trevlig midsommar/tillfällig ledighet, allesammans!

Jag håller med.

När jag är ledig vill jag inte sitta och slösa bort den tiden på att träffa odrägliga människor.

Medlem

Tycker det är rätt trevligt att umgås med kompisar och släkten på storhelger. Känns som det finns tillräckligt med vanliga helger att spela på..

Medlem

"Nu skiter jag i er. Jag ska spela."

Medlem

Mitt liv och jag gör vad jag vill. Passar det inte, så synd för dig. Så länge man respekterar varandra så ska man ge fan i vad andra gör.

12
Skriv svar