Berätta ditt bästa Blizzard-minne - vinn virtual ticket till Blizzcon med access till World of Warcraft Classic!

Medlem

Jag har inte haft en superlång relation med Blizzard men när jag började gymnasiet träffade jag min pojkvän, som spelar mycket. Visst spelade jag då och då själv men aldrig något Blizzard spel, jag såg det kanske lite som ett nördspel måste jag erkänna. Men min pojkvän hade ett mål, och han var helt inriktad på att jag skulle spela med honom. Så han började med det som alla tjejer attraheras av, loren. Och det räckte med att läsa om sylvanas så var jag fast. Jag började lite smått med att spela Heroes of the storm och sen bara fortsatte det, jag drog ihop ett helt 5 manna lag och spelade samtidigt som jag följde hgc heligt. Så mitt bästa minne är att spela med mina underbara vänner särskilt efter det svåra beslutet att hoppa av högskolan och flytta hem igen för att börja på nytt, då var dessa stunder guld värda. <3

Medlem

Mina varmaste spelminnen kommer faktiskt från Blizzard spel, men det bästa måste nog vara när jag verkligen fastnade för gaming generellt sett.

Detta var långt tillbaka i tiden, kommer ej ihåg exakt men runt 2000 talet, så millennium buggen var hyper aktuell xD.

Iaf, jag och min yngre bror blev introducerade till gamla hederliga StarCraft av en vän till honom, de hade ett nätverk uppsatt så man kunde spela med varandra över IPX vilket var så jävla coolt!
Inte långt efter detta så fick vi ihop nätverket även hemma med lite hjälp, 2st ihopkopplade datorer (Tänk Hem PC) samt nyligen inkopplat bredband Chello över 3 hål i väggen som gav 512/128 kbps, helt magiskt!.

Vi var så exalterade över detta och försökte oftast vakna VÄLDIGT tidigt innan skolan för att få till ett par games över IPX LAN där vi både spelade mot varandra och med varandra mot Computer som det hette då (Inge AI här inte! ).
Självfallet så sprang man hem efter skolan för att fortsätta, helt underbart när jag tänker efter hur det va det enda man kunde tänka på!
Helt magiska minnen från Big Game Hunters och hur man konstant försökte överlista varandra, Zerg var min go-to på den tiden

Medlem

Måste nog säga att Diablo 1 över landet hemma med bröderna är bland det bästa. Specifikt hur jäkla svårt det kunde vara att få tag på sina prylar man tappat när man dog. Envist kunde vi sitta i timmar för att försöka lösa hur fasiken vi bäst skulle få ned monster som corpsecampade våra prylar. Tacka vet vet jag dörruppningar men nere i osande het lava så fanns dessa icke att tillgå! Det kunde vara mer belönande att få Tillbaka sina prylar än när man först lootade dem.

Skribent

Aah, nostalgin i den här tråden.

För egen del finns det hur många fina minnen som helst att gräva fram i World of Warcraft, som jag under många år höll som världens bästa spel. Tveksamt dock om de slår Warcraft II. Det var det första pc-spelet jag köpte för egna pengar, till familjens allra första dator. Innan hade jag mest spelat NES och skillnaden var enorm. Blev pc master race i samma stund som jag slog ihjäl min första human footman.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Min första karaktär någonsin i WoW blev en dwarf. Vid ett tillfälle får jag en quest som vill att jag tar mig till Stormwind. Lätt som en plätt tänker jag. Jag hittar Stormwind på kartan och påbörjar min resa till fots men inser snart att jag måste ta mig igenom ett område med fiender i mycket högre level än mig själv. Efter ett par helhjärtade försök och lika många dödsfall känner jag att det är hopplöst och ger upp. I brist på andra alternativ beger jag mig till kusten och tänker att jag helt enkelt får simma dit. Jag simmar alltså från Wetlands till Stormwind, en resa som definitivt tog sin tid. Efter mycket om och men så landstiger då min blöta dvärg i hamnen i Stormwind och jag känner både lätta och stolthet. Dagen efter i skolan berättade jag för mina kompisar om min resa. De undrade varför jag inte tog tramen som går direkt från Ironforge till Stormwind. Jag hade inget svar på den frågan.

Medlem

Det måste vara nån gång från mars/april 2005 när spelet precis hade kommit.
Sprang runt med min gnome mage i Stormwind och skrek ut till alla som var runt omkring att jag sålde mekaniska ekorrar med min engineering för 15s styck.
Det var nåt magiskt med ett stort mmorpg som jag inte upplevt i andra spel innan.

Medlem
Medlem

Mitt bästa minne är när jag tyckte blizzard gjorde spel för mig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Bästa minnet var från WoW när jag och par vänner under ett lan designade en quest. Jag gick runt som en NPC i Ogrimmar i rosa kjol och berättade att jag hade ett uppdrag åt en person. Vi fick ihop ett gäng av säkert 10 intresserade som gjorde olika uppdrag åt oss. Allt ifrån att samla ihop björnskinn, till en escorst quest och lösa ett pussel. Paniken och spänningen när vi försökte få allt att gå ihop var riktigt kul!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Ett minne som jag får gåshud av är HomeStory Cup-finalen mellan PartinG och Flash för tre(?) år sedan. Efter sex nervkittlande banor mellan världens bästa microspelare och världens bästa macrospelare står det 3-3. Avgörandet hänger således på den sjunde och avgörande matchen, där Flash tidigt tar ledningen. Mot alla odds lyckas PartinG dock få till en sista offensiv där hans vansinniga stalkermicro fäller avgörandet. Har aldrig sett något liknande! Fantastiskt! Därtill en underbart känslosam intervju efteråt - och bad i poolen med trofén efteråt. Wow.

Håller den finalen lika högt som Manchester Uniteds vändning mot Bayern München i CL-finalen säsongen 98/99. Dvs. som en av idrottshistoriens mäktigaste ögonblick. (Det är jag dock vara ganska ensam om )

Überalles är det nog StarCraft 2 som jag har flest gåshudsminnen från. Reveal-trailern. Första multiplayervinsten. När vår cast av PolitikerStarcraft hamnade på Expressens förstasida. Varenda GSL-säsong med PartinG. Varenda ost med SOS. Fantastiskt.

Vill dock ändå påstå att Blizzard gjorde bättre spel förr. I varje fall sett till storyn. SC+BW. Wow!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Har så många minnen från Blizzard spel så det är svårt att veta vilket man skall välja. Nåväl...

Jag var säkert runt 11-12 år max när jag I speltidningar läst om det kommande World of Warcraft. På pappret lät allt helt fantastiskt, en öppen outforskad värld, klasser och olika raser etc. Dock var det inga vänner som verkade bry sig då alla endast var storkonsumenter av COUNTER-STRIKE så jag satt ensam i hype båten och rodde!

Detta var under samma tid jag fick höra om FragZone och jag tror även det var just här jag lyckades anmäla mig och få en betanyckel till spelet.
Detta var på tiden då familjen endast ägde en stationär dator som inte bara endast hade 2mbit internet utan även var placerad i föräldrarnas sovrum.

Jag började att ladda ner clienten via Blizzards officiella hemsida, något jag snabbt insåg skulle bli en match mot klockan då betan endast höll på någon vecka just den gången och på min client stod "64 hours remaining"!

Jag såg till att dator var på och laddade så mycket det gick under dagen men slutet av betan närmade sig och clienten var ännu ej färdigladdad.
Till slut sista dagarna övertygade jag mina föräldrar om att få ha på datorn under natten och ladda. Efter om och män så gick dem med på att ha den surrande burken på i två nätter och jag hann ladda klart!

Aldrig hade jag tidigare blivit så "blown away" av ett intro till ett spel tidigare. Intro-filmen var så majestätisk och imponerande att jag i all min extas bokstavligt talat skrek efter mina föräldrar att dem skulle komma in i rummet och se på spektaklet!
När jag sedan gjort min första Night Elf Druid (ung och dum såklart... FOR THE HORDE!) och kameran flög genom teldrassil och visade alla spelare som var inne samtidigt så var jag övertygad om att detta var något jag aldrig tidigare upplevt inom gaming!

Jag utnyttjade sista dagen av betan till fullo, blev runt level 10 och tog mig med eskort hela vägen till Ashenvale.
Jag minns att jag frågade en kille med <AFK> hur man blev med i "AFK" guiden eftersom den var så stor och så många hade den som prefix I sitt namn hahaha!

Det minnet och många många fler blev det under de kommande åren i vanilla och Tbc och ser fram emot att få återskapa och skapa nya när WoW Classic släpps!

Mvh
Kaleidou

Medlem

Jag ser väldigt lite kritik om att man ska behöva betala för att se en stream från en av de största spelutvecklarna i världen? Folk är snabba på att klaga på Star Citizen men jag ser inget klagomål mot ett företag som har några av de största spel titlarna i västvärlden och hur många miljarder kronor har inte Blizzard tjänat på månadskostnader, mikrotransaktioner och lootboxes på spel som är färdigtutvecklade och bekostade igenom tidigare inkomster.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Min första karaktär en Tauren Warrior någon gång i början av TBC
När jag hade questat ett par timmar så fick jag ett quest att jag skulle ta mig till Orgrimmar, vi satt ett par vänner på ventrilo så jag frågade hur jag kommer dit.
Och dom förklarade vägen och sa till mig att aldrig lämna vägen för raptorerna och lejonen dom skulle döda mig direkt.
Har aldrig varit så rätt i ett spel någon gång tror jag, va kanske 13-14 år då.
Och till slut efter en bra stund av spring så kommer jag in i Orgrimmar för första gången och Oj vilken känsla det va zeppelinare i luften och en massa folk som springer runt va helt tagen av det tillfället.
Det är på den vägen det är och nu sitter man här 10 år senare och spelar samma spel

Medlem

Låter mer som ett sorglig minne

Skrivet av caene:

Bästa minnet måste vara från 2018-09-02. Jag avslutade min prenumerering, insåg hur värdelöst spelet är och vilken avsmak jag fått för allt som har med World of Warcraft att göra.

Medlem

Förord

Köpte WoW på vägen hem efter ha spenderat ett år på ett internat på en folkhögskola upp i norr 2005.
Jag var ung, mitt hjärta var krossat av den icke-sanna kärleken och polarna rekommendera att jag dränkte mina sorger i ett spel som hette World of Warcraft.

När jag kom hem så installera jag det, skapa en Undead Mage på EU servern Hellscream.
Fastna väldigt snabbt i den atmosfäriska grafiken och musiken.

Historien
Vid level 6 så var jag stolt påväg till Brill bärandes med min käpp och en riktigt flashig klänning.
Innan Jag kommer till Brill så ser jag ett torn på min högra sida där luftskepp åker ifrån, såg otroligt intressant ut, låt oss fodras på nyfikenheten och ta en tur i ett luftskepp till det okända.

Några minuter sedan så hamna jag i ett djungelområde, vackert vatten, dock ville ingen NPC prata med mig, men det fanns gott om djurliv utanför utposten. Så modig som jag är med min enda offensiva spell; Fireball så rörde jag mig ut. Kom ungefär 10 meter tills jag har runt 5st Raptorer som springer emot mig. Jag framkallar en Fireball och skjuter iväg- den missar "meeep".

Raptorn dödar mig som jag vore luft och jag följer naturenslag och ligger på marken dödare än dödast.
Jag förflyttas till kyrkogården som ligger långt norrut från utposten, i brist på bättre kunskap så ressar jag där och försöker ta mig tillbaka tills jag blir attackerad av vad som känns som halva djungeln och sedan var jag tillbaka på kyrkogården.
Jag ressar igen och hinner inte ens klia mig på baken fören en Panter kommer upp och dödar mig I KYRKOGÅRDEN.

Eftertanken
"Skit spel" tänkte jag och logga ut. Va bitter några minuter och samla energin att in igen och skapa en ny Undead Mage och hade ett mål i sikte; Gå inte på det förbannade luftskeppet.

Och det målet fick mig att fortsätta spela spelet till idag och framåt.

Medlem
Bästa Blizzardminne

Mitt bästa/värsta minne med Blizzard var nu i veckan, när jag bröt båda armarna och kan inte spela på någon månad, minst.
Min mamma skrev till Blizzard och frågade hur hon kunde muntra upp mig eftersom jag spelar WoW varje dag..
Och Blizzard svarade då nästan direkt om att de tyckte synd om mig, och ville skicka ett paket med något för att muntra upp mig, vad det är vet jag inte än. Vilket annat företag är så mån om sina kunder? Så det är nog mitt bästa minne hittills.

Medlem

Blev det sagt vilka som vann?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Xs4s:

Blev det sagt vilka som vann?

Nej, Red Dead tog allt fokus, ordnas på måndag!


signatur
Skägg.
10 Chambers

Nu har jag skickat ut fem virtual tickets till våra favoriter, kolla inboxarna och stort tack till alla helmysiga bidrag!


signatur
Medlem

Ehh, jag tror något är fel. Min inbox är tom?

Skämt åsido, gz till er som vann även om jag är jelly som bara den

12
Skriv svar