CS:GO är nu gratis, hoppar på battle royale-tåget

Robot
CS:GO är nu gratis, hoppar på battle royale-tåget
Medlem

Dom får väl in tillräckligt via skins kan jag tänka mig

Medlem

Danger Zone verkar vara så otroligt dåligt. Tror folk föredrar det vanliga Counter Strike. Men spelar inte CS själv så detta är kanske något folk har väntat på? Kan ju vara andra aspekter som riktiga spelare ser och inte jag.

Medlem

Istället för att räkna till 3 hoppar de på battle royale tåget

Redaktör
Skrivet av bond12:

Istället för att räkna till 3 hoppar de på battle royale tåget

Finns squads för två eller för... wait for it... tre spelare!


signatur
Medlem

Bryr mig inte om BR, det är gratis-aspekten som är intressant tycker jag. Lär ju inte bli färre fuskare.

Prime borde kosta typ 60 dollar.

Medlem

Fullständigt hopplöst spelläge. Istället för någonting som spelarna ville ha, exempelvis 128 tick, har man alltså lagt resurserna på ett knappt fungerande battle royale med DM-storlek på spelarantalet och minimal karta. Smart dessutom att dela upp den lilla uppmärksamhet CS får av Valve mellan två helt olika spellägen som kräver helt olika balansering, har redan straffat sig i huvudspelet.

Medlem

Spelade det igår å det var inget för mig.. Plus att jag gillar inte att det blev f2p, finns redan för mkt hackare i cs..

Medlem

Tydligen är det 100% damage vid wallbangs nu också. Riktigt bra uppdatering.

Medlem

Hur är det för de som redan köpt CSGO, blir man prime och får skins också?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Danger Zone verkar vara så otroligt dåligt. Tror folk föredrar det vanliga Counter Strike. Men spelar inte CS själv så detta är kanske något folk har väntat på? Kan ju vara andra aspekter som riktiga spelare ser och inte jag.

Nope, det var ingen som ville ha det här. Jag har över 3500 timmar i CS GO men har slutat spela nu.
Alldeles för många fuskare och prime hjälper inte för fem öre. Istället så kommer det dumma uppdateringar.
Tror det är en tidsfråga innan dom får släppa ett nytt CS för att få det att överleva, börjar bli mindre spelare.

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Hur är det för de som redan köpt CSGO, blir man prime och får skins också?

Japp, prime får man. Lådor och skins kan man eventuellt få när man har spelat en match

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Nope, det var ingen som ville ha det här. Jag har över 3500 timmar i CS GO men har slutat spela nu.
Alldeles för många fuskare och prime hjälper inte för fem öre. Istället så kommer det dumma uppdateringar.
Tror det är en tidsfråga innan dom får släppa ett nytt CS för att få det att överleva, börjar bli mindre spelare.

Har faktiskt inte mött en enda (uppenbar) fuskare i en Prime-only match. När vi skulle hjälpa en polare att levla upp så mötte vi en massa dock. Dock lär ju Prime bli fullständigt värdelöst nu.

Medlem

@Rackaren: Antar att man ändå måste "Grinda" upp till typ lvl 21 eller vad det var för att aktivera "PRIME"? och att dom som köpt spelet får en icon som talar om att dom köpt spelet i form av "prime"

Inaktiv

Jag och en polare har nyss spelat Danger Zone som BR-läget heter och tyckte det var ett ganska trevligt alternativ till både vanlig cs och vanligt br med fräscha idéer som begränsad ammunition samt att man beställer in förnödenheter via en liten drönare som kan skjutas ner av fiender.

Medlem
Skrivet av rewoX:

@Rackaren: Antar att man ändå måste "Grinda" upp till typ lvl 21 eller vad det var för att aktivera "PRIME"? och att dom som köpt spelet får en icon som talar om att dom köpt spelet i form av "prime"

Man kan också köpa prime. Kostar 13 euro.

"There are two ways to upgrade your account to Prime Status; reach Rank 21 by earning XP and add an eligible phone number to your Steam account, or purchase the CS:GO Prime Status Upgrade in-game or through the Steam Store."

Medlem

Dags att börja äga lite noobs då.

Men ja, rädd för att det kommer explodera med kinesiska fuskare nu.

Medlem

Funkar inte för mig. Söker efter match i oändligheten.

Medlem

Ja danger zone var ingen höjdare tycker jag. Håller mig till vanliga CS och vanliga BR.

Medlem

Nä, det är inget för mig. Håller mig också till vanliga CS.
Har slutat helt att spela BlOps IIII:Blackout, eftersom jag dör först, varje gång.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Har faktiskt inte mött en enda (uppenbar) fuskare i en Prime-only match. När vi skulle hjälpa en polare att levla upp så mötte vi en massa dock. Dock lär ju Prime bli fullständigt värdelöst nu.

Kanske kommer i perioder, vet inte. Jag hade också prime-status, över 1500 vinster o flera tusen timmar men ändå
så var det en period när det är fuskare varje eller varannan match i princip. Man kommer endast undan om man
kör ESEA eller Face IT Premium. Där finns dom också iofs men blir bannade väldigt fort. Själv har jag typ tröttnat.
Får testa lite andra spel

Medlem

Har inte spelet CS på 10 år men kolla på lite gameplay videos på Danger Zone, va platt och tråkig grafikmotorn ser ut.
Fast vad hade man förväntat sig av Valve egentligen nu för tiden?


signatur

AYY LMAO

Medlem

@Maysay: Bra självkritik där men nej du har så rätt i att fan basen gillar "vanliga cs". Valve har aldrig annonserat att BR ska komma till cs. Anledningen till detta tror jag är för att haka på trenden och tjäna pengar på steam. Dom har tjänat betydligt mycket mer pengar på skins än på spelet i sig. Cs kommer vara cs i framtiden och casuals kommer spela BR främst pga liten prestanda som krävs och F2P.

Mvh, 3K+ timmar i csgo

Avstängd

På vilket sätt har GTAV br?

1
Skriv svar