Mario & Sonic at the Olympic Games får retropixlar och Track & Field-vibbar

Robot
Mario & Sonic at the Olympic Games får retropixlar och Track & Field-vibbar
Medlem

Varför är Mario karaktärerna 8-bit och Sonic 16-bit?

Medlem

Sonic borde vinna alla springsporter, annat vore ju konstigt.

Det är klart om nintendo gör som i mario kart så kan alla vinna, även om det är helt orimligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mitt idrottsintresse är så litet att jag inte insåg att det är OS nästa år förrän jag läste en spelnyhet på FZ.

Medlem

@BadMrBox: Jag bara antar att inget sonicspel gjordes med så få pixlar utan kom generationen efter

Medlem
Skrivet av naess91:

@BadMrBox: Jag bara antar att inget sonicspel gjordes med så få pixlar utan kom generationen efter

Nah, Sonic fanns till master system också.

Medlem
Skrivet av naess91:

@BadMrBox: Jag bara antar att inget sonicspel gjordes med så få pixlar utan kom generationen efter

Sonic och Sonic 2 finns även till Master System bara att det inte är samma versioner som till Mega Drive.
Jag tror att anledningen till att de valde 16 bit Sonic till detta spelet beror på att första Sonic på Master System släpptes i December 1991 medan det kom till Mega Drive redan i Juni samma år.
Sen blev väl Sonic mer känd på Mega Drive.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Det här är det ända med Sonic och Marios Olympiska Spel som jag känner mig lite sugen på, eftersom att det finns ett 2D läge.

Likadant är det med Dragon Quest XI. Jag blev väldigt sugen på att skaffa det spelet när jag fick veta att man kan växla mellan 3D miljö och 2D miljö.

Jag hoppas att fler spel blir liknande, det låter riktigt lockande. Det borde ju bli två helt olika typer av upplevelser beroende på om man spelar spelen i 3D eller 2D.
Tänk nästa stora Super Mario spel. Ett snyggt 3D spel ungefär som Odyssey bara att om man vill så kan man spela 2D versioner av de världarna som man besöker.
Kanske Super Mario Galaxy 3 som många önskar sig.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar