Cyberpunk 2077 försenas - släpps inte i april!

Medlem

Tycker det känns väldigt trist! De pratar alltid om att släpps när det är redo så varför i hela friden satte de ett release datum när de inte var redo? De satte ett datum av en anledning och det är för att få in pengar på pre orders....om så inte var fallet så hade de ju inte satt något datum och bara släppt spelet när det var redo för release.

Väldigt besviken! Jag hade faktiskt hellre spelat det med några buggar så länge de inte var gamebreaking.

Medlem

Då kan man lika gärna vänta några månader till och köpa det till PS5.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Då kan man lika gärna vänta några månader till och köpa det till PS5.

Hoppas att det finns tillgängligt till PS5 vid release, antagligen så går det säkert att spela det genom bakåtkompatibilitet, men det skulle vara trevligt ifall det var optimerat till konsolen.
Nu släpps spelet och PS5 rätt så nära inpå varandra så dom kommer antagligen inte att försöka att dubbeldippa som Rockstar och GTA5.

Jag tycker det är bra att dom försenar det lite. Det släpps väldigt många bra spel i år så man lider inte direkt av brist på spel.
Och sen så uppskattar jag lite extra polish, det släpps alldeles för många trasiga spel idag. Buggar skadar också immersion.

Medlem

Första tanken är, FAAAAAN.
Men det är bra att de inte vill släppa något som ändå måste uppdateras konstant i början.
Tror att jag kommer vänta att spela det på PS5. Borde antingen komma som enhanced eller komma en PS5 version.

Medlem

Efter jag såg förhandsvisningen på DH så tycker jag att det är rätt beslut. Mitt intresse dog helt så förhoppningsvis blir jag positivt överraskad.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

”Is this an out of season April Fools’ joke?”

Föredrar kvalitet framför buggar och opolerade delar. Lite synd, men det är snart september ska ni se


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

LOL åt de som tror att de flyttar för att inte konkurrera mot FF7. Dels är det en gammal möglig remake, och dels släpps det bara på PS4. Visst, den enskilt största marknaden, men man ska vara ganska hardcore FF-fantast om man ska plocka upp Cyberpunk när alla på PC och Xbox redan varvat det några gånger.

Medlem

Nämen vad "oväntat".

Medlem

Vänta bara, i juni-juli kommer dom fördröja det tills nästa år precis som dom gjorde med witcher 3. Men hur bra blev inte det spelet också?

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Vänta bara, i juni-juli kommer dom fördröja det tills nästa år precis som dom gjorde med witcher 3. Men hur bra blev inte det spelet också?

Jo, precis man får trösta sig med det.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Som många redan skrivit så är det självklart bra att de tar den tiden som behövs för att finslipa spelet och någon form av försening var såklart väntat, men jävlar... 5 månander?

Medlem

Jag hoppas på att de slipar på spelet, fixar buggar och gör samtliga karaktärer mer attraktiva. Så att dom kan sudda bort SJW-influenser som tydligt påverkat spelet för mycket negativt.

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Jag hoppas på att de slipar på spelet, fixar buggar och gör samtliga karaktärer mer attraktiva. Så att dom kan sudda bort SJW-influenser som tydligt påverkat spelet för mycket negativt.

Hur menar du nu? Mer extrema SJW personer har försökt påverkat utvecklingen och försökt injektera sig själva men till min kännedom så har CDPR totalt ignorerat dem.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Motsatsen till förseningar är Battlefield V, som var så inkomplett när det kom ut och nu patchar man fram och tillbaks och communityn börjar lacka ur totalt på utvecklarna.

Jag vill inte att Cyberpunk ska gå samma öde till mötes så jag stöttar detta fullt ut. Ta den tid ni behöver, men gör inte en Duke Nukem Forever bara. Tack.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

PS5 version "bekräftad". Kommer ju redan till Xbox Series för det kommer till Xbox One.

Medlem

Boooooooooooooooo!

Jag som hade tagit semester veckan efter release för att kunna omfamna spelet på heltid utan distraktioner...

Nu får jag ta semester efter sommaren till ett förhoppningsvis än mer slipat spel. Har ju faktistk inte suttit tänderna i The Witcher 3 än, så jag har väl lite att spela med tills dess.

Bonus boooo till Experiment 101 som också försenade Biomutant som jag hade tänkt spela fram till CP2077 release. Hösten/vintern ser fullsmäckad ut. Kul!

Jävla i-lands problem man har...

Medlem

Blir bra till slut. Har aldrig ont om spel att spela och vill helst att cyberpunk ska bli så grymt det kan bli

Medlem

Trist, dåligt planerat av utvecklaren om de behöver ett halvår till. Tyckte de borde lärt sig efter försening av förra spelet.

Skriv svar