Igen!? Skull & Bones sägs ha börjat om med "games as a service"-ambitioner

Robot
Igen!? Skull & Bones sägs ha börjat om med "games as a service"-ambitioner

Påstås ha XIII-regissör vid rodret.

#skull-and-bones, #ubisoft


Medlem

Nej, nej, NEEEEJ!

Jaja, då är det bara att stryka det här spelet från listan. Suck.

Medlem

Om ändå nån kunde göra ett värdig uppföljare till pirates.

Jag ser det framför mej. Man tar tekniken som cloud imperium tagit fram för star citizen med dom massiva kartorna och de olika instanseringarna för varje båt för att sedan bygga hela caribien. Fy fasen va episkt det skulle va

Skribent
Skrivet av vbgbasse:

Om ändå nån kunde göra ett värdig uppföljare till pirates.

Jag ser det framför mej. Man tar tekniken som cloud imperium tagit fram för star citizen med dom massiva kartorna och de olika instanseringarna för varje båt för att sedan bygga hela caribien. Fy fasen va episkt det skulle va

Jag nöjer mig till och med med en uppiffad version av gamla Pirates igen. 2005-versionen (eller om det var 2006?) spelar jag fortfarande ibland. Men en förbättrad version utan all astråkig dans, och med bättre fäktning och taktiska strider (inte för avancerat, men lite mer).

Medlem

Kommer ihåg när det utannonserades. Folk överallt skrek att det minsann skulle spöa Sea Of Thieves på precis alla punkter. Kommer väl ta lika lång tid att utveckla som Duke Nukem Forever och Daikatan.

Medlem

Jag hatar games as a service idén som ALLA stora företag insisterar på nu... Den är verkligen sämst, snälla kan vi inte gå tillbaka till hur det var förr. Netflix/Steam modellen fungerar bara så länge det endast finns ett Netflix, när det finns för många går hela modellen sönder.

Ni kommer aldrig få se pirates uppföljare igen, om det inte görs av mindre studios. Möjligtvis att en mindre studio köps upp av någon större "Netflix wannabe" producent när de är klara med spelet för att sedan göra urvattnade uppföljare 15 år framöver.

Och för att kunna uppfylla sina Netflix ambitioner kommer de stora spelproducenterna att fokusera på den "breda massan", vilket innebär mycket yta och lite innehåll.

Jag undrade just vart detta spelet tagit vägen, va trist att det verkar kört fast, det var lovande!

Medlem

Asså när ska dom lära sig att den affärsmodellen fungerar alldeles för sällan för att satsa på? Suuuck

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Jag nöjer mig till och med med en uppiffad version av gamla Pirates igen. 2005-versionen (eller om det var 2006?) spelar jag fortfarande ibland. Men en förbättrad version utan all astråkig dans, och med bättre fäktning och taktiska strider (inte för avancerat, men lite mer).

Jag håller med dig. Sid Meier's Pirates! är en kultklassiker, och "ny"versionen som du pratar om gjorde spelet mycket bättre än den gamla 80-tals varianten men lite mer nytänk och lite mer utveckling hade varit så jääävla nice. Jag hade gärna tagit en blandning av Sea of Thieves och Sid Meier's Pirates! . Sea of Thieves är kul, men saknar handel, plundring i stil med SM Pirates! .


I drank what?

Medlem

Nej tack, singleplayer med möjligheten till coop om det blir endast online lir av det så försvinner intresset, vill inte spela med fuskande rövhål.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Jag nöjer mig till och med med en uppiffad version av gamla Pirates igen. 2005-versionen (eller om det var 2006?) spelar jag fortfarande ibland. Men en förbättrad version utan all astråkig dans, och med bättre fäktning och taktiska strider (inte för avancerat, men lite mer).

Jag lirade world of pirates (wop) mellan 2006-2007. Ett mmo i en uppfräschad amiga-pirates anda. Riktigt coolt var det, men tyvärr så försvann spelarbasen rätt snabbt vilket gjorde att spelet blev tråkigt. Riktigt synd att många missade det spelet men jag tror det hänger ihop med att många hellre spelade wow under den eran.

Medlem

Förstår inte varför dom inte kopierade black flags båtsystem rakt av, exakt det alla vill ha.

Skribent
Skrivet av vbgbasse:

Jag lirade world of pirates (wop) mellan 2006-2007. Ett mmo i en uppfräschad amiga-pirates anda. Riktigt coolt var det, men tyvärr så försvann spelarbasen rätt snabbt vilket gjorde att spelet blev tråkigt. Riktigt synd att många missade det spelet men jag tror det hänger ihop med att många hellre spelade wow under den eran.

Låter som något jag hade gillat, men jag var en av de som missade det då.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Förstår inte varför dom inte kopierade black flags båtsystem rakt av, exakt det alla vill ha.

Det var väl det de gjorde inledningsvis tror jag.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Om ändå nån kunde göra ett värdig uppföljare till pirates.

Jag ser det framför mej. Man tar tekniken som cloud imperium tagit fram för star citizen med dom massiva kartorna och de olika instanseringarna för varje båt för att sedan bygga hela caribien. Fy fasen va episkt det skulle va

Sea Dogs var väl en värdig uppföljare? Kanske lite gammalt nu, men spelade skiten ur det spelet. Innan dess hade jag spelat Pirates! Gold till döds.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Sea Dogs var väl en värdig uppföljare? Kanske lite gammalt nu, men spelade skiten ur det spelet. Innan dess hade jag spelat Pirates! Gold till döds.

https://youtu.be/R7m1wTcPCgc

Du testade aldrig detta om du tyckte om pirates?

Medlem
NEJ!

Dom borde göra en Black Flag 2(utan Assasins creed stuff...) med focus på Singel Player! och ett Multi Player läge för dom som vill PVP.


Join Star Citizen at https://robertsspaceindustries.com/getting-started
- It's better to die on your feet than live on you knees

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Förstår inte varför dom inte kopierade black flags båtsystem rakt av, exakt det alla vill ha.

Det båtsystemet finns i origins och odyssey med så ja, bara att använda det.

1
Skriv svar