Vad har ni spontanköpt?

It's not a lake, it's an ocean
Vad har ni spontanköpt?

En gammal klasskompis gick in och köpte en cykel på fyllan en gång. Han behövde den inte men skämdes så mycket att han inte vågade gå tillbaka och återkalla köpet. Själv spontanhandlar jag sällan dyrare saker. Däremot har det hänt att jag köpt spel som jag inte hade haft en tanke på att köpa. När man står där i butiken och bläddrar bland spelen (något som knappt finns chans att göra sedan GameStop slog igen) är det lätt hänt att det slinker med något oväntat.

Har ni några historier om spontanköp av något spelrelaterat som kanske inte blev så bra eller tvärtom visade sig vara ett överraskande bra köp?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Spontanköper ibland brädspel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Alla mina spelrelaterade köp är spontana...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Spontanköpte Nintendo Wii Anniversary Edition (Den röda utgåvan).

Var på Webhallen och köpte ett spel (minns ej vilket). Skivan visade sig vara oläslig vilket de kunde bekräfta i butiken. Eftersom det var sista exemplaret de hade kunde de inte ge mig ett annat ex, så jag köpte ett Wii istället..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent

En gång i tiden gick jag och strosade inne på SIBA och såg ett Wii U Premium för 2500 - 3000 och slog till! Inte mitt bästa köp kan jag säga men samtidigt inte mitt sämsta.

Inaktiv

Inget senaste 4 åren. Måste lämna in alla förslag på köp över 1000 kr till flickvännen och får då en väntetid 1-6 månader beroende på kostnad. Men får självklart lite pengar varje månad att köpa godis och loka för så händer att man köper en pingvinstång lr en glass när jag är på promenad som inte planerat.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Shadee:

En gång i tiden gick jag och strosade inne på SIBA och såg ett Wii U Premium för 2500 - 3000 och slog till! Inte mitt bästa köp kan jag säga men samtidigt inte mitt sämsta.

Jag var nära många gånger, men behärskade mig. Tretusen riksdaler gick bara inte att motivera då hur mycket jag än försökte.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av anon_119148:

Inget senaste 4 åren. Måste lämna in alla förslag på köp över 1000 kr till flickvännen och får då en väntetid 1-6 månader beroende på kostnad. Men får självklart lite pengar varje månad att köpa godis och loka för så händer att man köper en pingvinstång lr en glass när jag är på promenad som inte planerat.

Haha!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Spontanköpte en risig Les Paul-kopia från 70-talet bara för att den endast kostade 900kr. Hade jag kollat på mer än prislappen hade jag snabbt sett att det som gick att rädda på den inte var värt att räddas.

Medlem

En drönare, Mavic Air 2, jäkligt kool!

Men höll på att flyga rakt in i en vägg i 50 km/h haha
Men inget hände som tur var.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Spontanköper ibland brädspel!

Detta är min svaghet... Går in för att titta och sen ut kommer man med ett eller två spel.

Min fru lämnar hints lite då o då att vi inte har plats för brädspel längre....

Medlem

en sån vibrerande bas-väst för VR spel.

tror jag använt den 2 gånger.

Medlem

Det enda jag egentligen spontanköpt är Conkers Bad Fur Day, och idag är jag glad för det.

Medlem
Skrivet av piddau:

Detta är min svaghet... Går in för att titta och sen ut kommer man med ett eller två spel.

Min fru lämnar hints lite då o då att vi inte har plats för brädspel längre....

Om det tar slut kan vi gifta oss!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

En Hugo Boss kostym på fyllan för 6000:-

But I look ooh so Good in it👍


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Om det tar slut kan vi gifta oss!

Tror ni på polygami så kan ni skriva upp mig också, köper så mycket brädspel som jag aldrig har tid att spel 😔


signatur

IDKFA

Medlem

Oftast skor.

Dyrast, en bil.... hör.
-Den är till salu. Vill du köpa?
Utomkroppslig upplevelse följer där jag klart och tydligt hör mig säga..
-Ja.

Inaktiv
Skrivet av Ruffles:

Haha känner du igen dig också i min situation?

Medlem

Mitt rekord är en nog en weekendresa som landade på 20 tusen totalt, haha. Hade ångest efteråt. Men inte när jag tittar tillbaks, det var värt

Medlem

Mitt värsta var faktiskt i ett jobb för FZ för några år sedan.

Täckte Wii U Releasen i Stockholm med Fredrik tror jag, och vi var på Webhallen på Sveavägen. Blev så jäkla sugen på att Wii U där och då, och det fanns faktiskt paket kvar där med. Så impulsköpte ett värstingpaket med extra dosa

Samtidigt som jag betalar så ser jag i bakgrunden en Jurassic Park Bluray Collectors edition, som av slump skulle släppas nästa dag. Så frågade om jag fick köpa en sån med då det tekniskt sett var rätt datum Och det fick jag!

Blev lite väl dyrt på en gång, men fick ändå massa spelande på den så det var kanske värt


signatur

Videomupp

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av anon_119148:

Haha känner du igen dig också i min situation?

Nej, men det var väldigt roligt formulerat.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Senast en ny iPhone

Gen
Medlem

Slutat med spontanköp och försöker istället tänka "behöver jag verkligen detta?". Oftast är det nej varför spontanköpen uteblir. Dock händer det fortfarande att jag spontanköper spel men försöker verkligen att sluta med det då backloggen annars bara växer och växer.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Tror ni på polygami så kan ni skriva upp mig också, köper så mycket brädspel som jag aldrig har tid att spel 😔

Vi kan nog få det att fungera!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Inte jättemånga spontanköp om man frågar mig. Frågar man tjejen däremot låter det annorlunda.

En jänkare för 60 papp är nog dyraste iaf.
Fast såna köp får man ju igen pengarna på när man säljer så det var inte så farligt.

Mitt HTC VIVE åkte jag och ett par polare 24 mil och hämtade på en Elgiganten spontant.
Sålde det dock snabbt igen och fick igen de mesta pengarna iaf.

Spontanköpte en drönare och ett Valve Index i början på sommaren nu i år.

Så nu måste jag lugna mig lite känner jag.

..Skulle dock vilja köpa mig FL Studio och hitta min passion för musikproduktion igen.

Medlem

Det var spontant i början, men måste gå igenom allt med frugan och efter ha fått grönt ljus så blev det en Reloop RMX-90 för att färdigställa min DJ Vinyl-setup.

https://www.djservice.se/artikel/dj/mixers/4-kanaler/reloop-r...

Medlem

Köpte ett par trådlösa hörlurar från OnePlus, vilket inte var spontant. Men senare på dagen köpte jag en OnePlus Nord också bara för att få full kontroll på lurarna. Det visade sig vara ett suveränt köp. Är helnöjd med både telefon och lurar. Kan tillägga att jag har ett jobb, men inte så välbetalt att 5500:- är en struntsumma för mig.

Spontanköpte en bundle med 4 Wolfenstein spel nyligen också. Satt bara och kollade lite på steam store. Har aldrig spelat något av spelen tidigare. Verkar också vara ett bra köp.

Det enda köpet jag ångrar är inte relaterat till teknik över huvud taget. Letade fotbollsskor och hittade en modell som inte tillverkats på ett par år. Blev så till mig att jag inte ens reflekterade över hur suspekt sidan var. Det slutade med att jag spärrade mitt kort då jag 30 min senare läste att många blivit av med pengar utan att få några varor. 2 veckor senare kom en leverans från Hongkong med ett par fotbollsskor. Det var fel modell och dom hade inte ens bemödat sig att sudda ut kritstrecken dom målat på under tillverkningen.

Medlem

Råkade beställa/köpa ett Valve Index-paket på fyllan en natt. Ångrar det dock inte såhär i efterhand då jag har haft riktigt kul med det


signatur
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Inget senaste 4 åren. Måste lämna in alla förslag på köp över 1000 kr till flickvännen och får då en väntetid 1-6 månader beroende på kostnad. Men får självklart lite pengar varje månad att köpa godis och loka för så händer att man köper en pingvinstång lr en glass när jag är på promenad som inte planerat.

Blinka två gånger om du är i fara och behöver hjälp asap


signatur
Medlem

Jag spontantvingade sambon att köpa Daim och Japp till mig för några timmar sedan, gills det?

123
Skriv svar