Gameplay-demo från Ratchet & Clank till PS5: "Inga laddningstider i spelet"
Självklart kommer dom ju säga det, men vi vet ännu väldigt lite om hur det funkar på Xboxen med deras lagringsmedia (även om den "bara" når upp i 4,8 GB/sec med kompression).
4,8 GB data är ändå riktigt mycket per sekund, och att säga att ett sånt där spel bara är möjligt på PS5 är extremt mycket säljsnack i mina öron.
UE5 har inte visats upp (varken i optimerad form eller överhuvudtaget) på Xbox Series X så vi vet ännu inget om hur det skulle funka där med liknande saker.
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Denna titel är jag schweine-hungrig på. Ser riktigt tungt ut! Det finns för få 3D-plattformare i dagens spelklimat tycker jag.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Den lilla teleporteringen i dom orange är väl endån snarlik den som finns i Borderlands 3? och där e inte heller nån laddningstid på den teleporten.
Och sen när han faller genom en stor lila teleport så e där ett fall moment, dvs en hiss moment som e laddningen eller!?
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Sony har gjort mycket mer jobb för att eliminera flaskhalsar.
Jobbar du både på Sony och MS, samtidigt? Eller hur faen vet du det? Är det inte bättre att säga som det är. Du har ingen som helt inside info. Du vet inget om hur många timmar något av företagen lagt på flaskhalsoptimeringar. Du har ingen övrig info om hur lyckade de båda företagens flaskhalsoptimeringar har varit. Du har på din höjd lyssnat på höjd lyssnat på skvaller på 4chan. Vet du hur det går för Nintendo och deras optimeringar inför nya Switchen? Vore trevligt att veta det från en riktig expert!
Var de där 60fps? Kändes långsammare och annorlunda (vill inte säga fulare) än teasern vi fick se förut!?
Nice att de blir vid releasefönstret! Blir köp tsm ps5, detta och DS remastern
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Ren dataöverföring är inte samma sak som att göra data tillgängligt och redo för användning. Det kan mycket väl stämma att Xbox inte klarar av det där. Sony har gjort mycket mer jobb för att eliminera flaskhalsar.
Sonys GPU kommer flaska snabbt, den är betydligt långsammare än den i Xbox Series X.
Sonys GPU kommer flaska snabbt, den är betydligt långsammare än den i Xbox Series X.
Det skiljer väl mindre än vad det någonsin gjort mellan konsoler från Sony och MS - ca 16-17%?
Skillnaden när PS4 och Xbox One släpptes var ca 40%.
Självklart kommer dom ju säga det, men vi vet ännu väldigt lite om hur det funkar på Xboxen med deras lagringsmedia (även om den "bara" når upp i 4,8 GB/sec med kompression).
4,8 GB data är ändå riktigt mycket per sekund, och att säga att ett sånt där spel bara är möjligt på PS5 är extremt mycket säljsnack i mina öron.
UE5 har inte visats upp (varken i optimerad form eller överhuvudtaget) på Xbox Series X så vi vet ännu inget om hur det skulle funka där med liknande saker.
Det är inte skitsnack. PS5 har en I/O med dedikerade kretsar som möjliggör att GPUn kan begära data från SSD:n direkt till grafikminnet utan att CPU:n behöver göra anrop och lite annat smått å gott som gör hastigheten tillräckligt snabb för att streama spelvärlden åt det håll du tittar just nu.
Sen jobbar MS inte med nextgen på samma sätt utan tänker anpassa sig efter lowest common denominator och det blir inga exklusiva titlar som ens försöker göra det Sony byggt sin PS5 för att göra.
Olika visioner, olika resultat. En SSD som jobbar som en PC och en SSD på heroin som jobbar mot framtiden. Klart att skillnaden kommer bli påtaglig då.
Dessutom är Ted Price inte en snubbe som gjort sig känd för att ljuga utan en snarare en av de som hjälpt till mycket med att optimera kod på flera smarta sätt. Sen vill han inte vara ägd av Sony heller utan de håller sig som fristående studio.
Laddnings tiderna är ju coolt, men alla satans loggor man måste se varje gång man startar ett spel.. och varningar för epelepsi anfall. Och att spelet är skapat av LBTQ personer osv.... Lär ju ta en kvart ändå.
Nya Xbox kommer ju kunna ha ett flertal spel igång samtidigt så man enkelt bara kan hoppa in där man avslutade. Skulle inte förvåna mig om även PS5 kommer ha denna funktion då den ju redan finns på PS4 men är begränsad till endast ett spel.
Det är inte skitsnack. PS5 har en I/O med dedikerade kretsar som möjliggör att GPUn kan begära data från SSD:n direkt till grafikminnet utan att CPU:n behöver göra anrop och lite annat smått å gott som gör hastigheten tillräckligt snabb för att streama spelvärlden åt det håll du tittar just nu.
Sen jobbar MS inte med nextgen på samma sätt utan tänker anpassa sig efter lowest common denominator och det blir inga exklusiva titlar som ens försöker göra det Sony byggt sin PS5 för att göra.
Olika visioner, olika resultat. En SSD som jobbar som en PC och en SSD på heroin som jobbar mot framtiden. Klart att skillnaden kommer bli påtaglig då.
Dessutom är Ted Price inte en snubbe som gjort sig känd för att ljuga utan en snarare en av de som hjälpt till mycket med att optimera kod på flera smarta sätt. Sen vill han inte vara ägd av Sony heller utan de håller sig som fristående studio.
Öhh va? Passerar väl ändå pci och använder ssd som buffert istället för ram med dmc? Xbox lösning är exakt likadan? Bara det att Sony har en högre I/O?
Så att säga att Microsoft inte jobbar för next gen med modern teknik, ledande på moln tjänster, tjänster överlag och äger det populäraste OS på hemma datorer är väldigt fel sagt.
Så jag tror nog att det skulle vara möjligt att göra spelet på en x-låda. Men nu gjorde de spelet på PS5. Blir inget PSnow på mobiler än iaf
Nae jag längtar tills konsolerna kommer! Kommer bli nice med 2 nya leksaker
Edit: Microsoft nya API direct storage släpps med nya konsolen och även till Windows samtidigt så är påväg till PC också. Så ”Master race töntarna” (skämtar ) får också funktionen Sony pratar om. Så jo det är väldigt mycket säljsnack men ja, PS5 är ruskigt snabb i minnet
Laddnings tiderna är ju coolt, men alla satans loggor man måste se varje gång man startar ett spel.. och varningar för epelepsi anfall. Och att spelet är skapat av LBTQ personer osv.... Lär ju ta en kvart ändå.
men det är ju dem de använder för att dölja laddtiderna fattar du la?! Så har det varit sedan begynnelsen.. en lång hiss scen och sen kan man gejma
1# FZ Troll
Det skiljer väl mindre än vad det någonsin gjort mellan konsoler från Sony och MS - ca 16-17%?
Skillnaden när PS4 och Xbox One släpptes var ca 40%.
och nu har dom tagit bort laddtiderna till 100% äntligen........................... eller??!?!?!?!??! då är ju PC master race ute ur matchen helt enkelt... Finally kommer dom få hålla tyst... Sony och Microsoft har vunnit över hela PC marknaden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1# FZ Troll
Öhh va?
Om vi skippar det tekniska för en sekund så är hela poängen här:
MS tänker fortfarande jobba mot minsta gemensamma nämnare och göra sina spel anpassat till flera plattformar. Sony tänker pressa sin maskin i mattan utan en tanke på andra system. Resultatet har redan visat sig med PS4 de senaste tre åren. Ett vinnande koncept för gamers.
Det gör prestandan i Xbox helt egal. De förtjänar inte en spänn med sitt tänk.
För att Sonys Mark Cerny har presenterat vad de har gjort för att eliminera flaskhalsar. Hade Xboxens SSD-arkitektur varit på samma nivå så hade MS hypat den. MS lägger inte extraarbete på det eftersom de vill att PC och Xbox Series X ska vara kompatibla och köra samma spel. Men vi får väl se inom de kommande månaderna om jag har rätt.
Stämmer, bara att kolla in "road to ps5" presentationen. Just nu ligger PS5 i förarsätet med unik teknik för att skyffla data. Motsvarande kommer säkert till PC så småningom som det brukar göra.
Inga laddningstider? Man såg ju på flera ställen att det hackade till. Laddningtiderna var ju "gömda" med portalerna. D.v.s. när man drogs in så laddades den nya miljön. Själva miljörna verkade ju inte vara så jättestora. Lite information att ladda in. Typ som att öppna en dörr till ett nytt rum.
När de tillkännagav att det kommer ett nytt ratchet till ps5 så vann de next-gen konsol "kriget" direkt haha.
Så taggad inför det här spelet det är inte klokt.
haha eller hur. Jösses det börjar bli mkt nu innan man får spela spel.
Tur Sony vill minimera laddningsskärmar nästa generation då vi får sitta av tiden innan vi får spela iaf
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Märks att laddningstider varit ett problem på diskutionerna. Det var väldigt mycket hype kring "laddningstider"
Ang Ratchet och clank.
Säkert kul men blir inte lika hypad som många andra, antar att jag var för gammal när det begav sig första gången. Då blir jag hypad för Mario ist
Om vi skippar det tekniska för en sekund så är hela poängen här:
MS tänker fortfarande jobba mot minsta gemensamma nämnare och göra sina spel anpassat till flera plattformar. Sony tänker pressa sin maskin i mattan utan en tanke på andra system. Resultatet har redan visat sig med PS4 de senaste tre åren. Ett vinnande koncept för gamers.
Det gör prestandan i Xbox helt egal. De förtjänar inte en spänn med sitt tänk.
Om du läser vad jag skriver så är det samma teknik på samtliga plattformar. PS4 fick en rejäl start denna generation. Samma som 360 förra.
Ok så nytänkande tjänster och troligen starkaste plattformen förtjänar inte en spänn? Låter som fanboy snack i mina öron.
Du får lägga till att de mest sålda spelen är multiplatspel. De relativt få spelen som kommer vara byggda runt högre I/O i PS5 vs Xbox och PC’s Direct storage kommer vara så lite i stora hela.
Sedan är det som att jämföra äpplen och.... äpplen. Plattformarna är på samma chip, RDNA 2. Lite olika lösningar med I/O, hårdvaru accelererad 3D ljud på båda konsolerna för ljud kan ta upp till 20% av cpu/gpu, ray tracing i ljud och bild mm. Är som sagt äpple och ett annat äpple.
Så ni bör sluta bete er som fanboys tack. Forumet blir betydligt trevligare utan massa sådant!
Båda konsolerna kommer bli skitgrymma och troligen ge många gamers rolig speltid under många år framöver som konsoler alltid har gjort! <3
Inga laddningstider? Man såg ju på flera ställen att det hackade till. Laddningtiderna var ju "gömda" med portalerna. D.v.s. när man drogs in så laddades den nya miljön. Själva miljörna verkade ju inte vara så jättestora. Lite information att ladda in. Typ som att öppna en dörr till ett nytt rum.
Det är många spel som hackar till av att bara några monster spawnar in, så att klaga på att detta när hela miljöer laddas in känns lite överflödigt.
Ok så nytänkande tjänster och troligen starkaste plattformen förtjänar inte en spänn? Låter som fanboy snack i mina öron.
Jag tror han försöker säga att det gör detsamma om man har den starkaste plattformen om man inte tänker nyttja den.
Jag tror han försöker säga att det gör detsamma om man har den starkaste plattformen om man inte tänker nyttja den.
Ja kanske men ser inte hur hen menar då?! Inte så att Oris 4K@120 eller Cyberpunk eller nya CoD osv Inte skulle använda kraften i maskinen?
Ontopic
Fantastiskt roligt ser spelet ut att vara. Spelade mycket Ratchet på PS3. Längtar tills November och man får lägga vantarna på de nya maskinerna. Konsoler har hållit mitt hjärta varmt sedan man ställde Amigan på hyllan
När jag köper nya generationen så köper inte jag den för att kunna spela förra generationens spel. Ps gör ju exklusiva till ps5 så dom kan nyttja hela potentialen. Kolla bara på tlou2, god of war t ex. Jag visste redan innan vilken konsol jag ville ha, men när ms sa att dom inte hade några nästa generations exklusiva och ps kontrade med att dom kommer göra ps5 exklusiva spel så blev det självklart vilken konsol jag köper.
När jag köper nya generationen så köper inte jag den för att kunna spela förra generationens spel. Ps gör ju exklusiva till ps5 så dom kan nyttja hela potentialen. Kolla bara på tlou2, god of war t ex. Jag visste redan innan vilken konsol jag ville ha, men när ms sa att dom inte hade några nästa generations exklusiva och ps kontrade med att dom kommer göra ps5 exklusiva spel så blev det självklart vilken konsol jag köper.
Va? Är ju som jag tolkar det bara första året för att bli en mjukare övergång. Så du missade ordet ”inledningsvis”. Ja varför inte välja båda plus nya Switchen? Mycket roligare med tillgång till alla spel
Jag kommer köpa en PS5 pga att den har de titlar som tiltalar mig. De spel som verkar lovande till Xboxen kommer väl till PC också, så jag kan ju lira dem där?
Jag ser PS5 lite som en Mitsu Evo och Xbox som en Tesla. Xboxen är snabbare på strippen, men PS5 roligare och snabbare på vanlig väg.