Vi som är 40+ och spelar

Medlem
Vi som är 40+ och spelar

Hej.
Startar en tråd för oss som är lastgamla men som fortfarande spelar Tänkte att denna tråd kan vara bra för att hitta likasinnade att lira med. Det brukar kännas lite ensamt att tävla mot tonåringar med superreflexer i COD och liknande


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Hej.
Startar en tråd för oss som är lastgamla men som fortfarande spelar Tänkte att denna tråd kan vara bra för att hitta likasinnade att lira med. Det brukar kännas lite ensamt att tävla mot tonåringar med superreflexer i COD och liknande

Bra iniativ. Jag joinar nästa år. Än är jag bara 30+

Medlem

Vad är det här, ungdomar i fyrtioårsåldern som gnäller om reflexer! Dessutom kallar sig själva "lastgamla"? Kom igen nu, varför downplaya sig själv, finns ingen orsak för det.
Har snabbare reflexer än någonsin sen jag nådde 50! Behöver ingen pensionärsklubb för att matcha och instagibba yngre varelser.
Om mina reflexer ligger konstant på en hög nivå så har min situation awarness gått stadigt uppåt, år för år.
Lika viktigt! Glöm inte det gubbar/gummor!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Tråden borde heta "Vi med slöa reflexer"


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Kanon!!!
Skrivet av MagnaWolf:

Hej.
Startar en tråd för oss som är lastgamla men som fortfarande spelar Tänkte att denna tråd kan vara bra för att hitta likasinnade att lira med. Det brukar kännas lite ensamt att tävla mot tonåringar med superreflexer i COD och liknande

Coolt jag joinar gärna.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tråden borde heta "Vi med slöa reflexer"

Nja vi med slöare reflexer

Medlem
Skrivet av alias:

Vad är det här, ungdomar i fyrtioårsåldern som gnäller om reflexer! Dessutom kallar sig själva "lastgamla"? Kom igen nu, varför downplaya sig själv, finns ingen orsak för det.
Har snabbare reflexer än någonsin sen jag nådde 50! Behöver ingen pensionärsklubb för att matcha och instagibba yngre varelser.
Om mina reflexer ligger konstant på en hög nivå så har min situation awarness gått stadigt uppåt, år för år.
Lika viktigt! Glöm inte det gubbar/gummor!

+1

Alla f.d. aktiva idrottare vet att man jämnar ut tappet i fart med att stå bra placerad och att läsa spelet. Iallafall är det det man intalar sig själv.

Medlem

Jag är en 40-plussare. Har alltid varit en gamer. Likaså brorsan som närmar sig 50. Vi startade en Squadklan för 4 år sen och vi är nu ca 50 pers. Det kan jag rekommendera! Välkomna in och säg hej på Discord!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Jag är en 40-plussare. Har alltid varit en gamer. Likaså brorsan som närmar sig 50. Vi startade en Squadklan för 4 år sen och vi är nu ca 50 pers. Det kan jag rekommendera! Välkomna in och säg hej på Discord!

Intressant! Ska kollas upp. Måste bara ta reda på hur man använder Discord först


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av Tom76:

+1

Alla f.d. aktiva idrottare vet att man jämnar ut tappet i fart med att stå bra placerad och att läsa spelet. Iallafall är det det man intalar sig själv.

Hehe. Jag prioriterar "playing the objective" över K/D i alla fall.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Jag är snart 50 och spelar aldrig online.
Jag är sur och grinig nu när jag var tvungen att ladda ner en 45 GB uppdatering till Cyberpunk.
Usch!
Drömmer mig tillbaka då jag köpte en PlayStation och livet var enklare. Resident Evil, Tomb Raider, Spyro, Silent Hill...

Medlem

Får man verkligen sämre reflexer när man blir äldre? Liksom även om man "övar" på dom, gamear ofta m.m.?
Hade varit intressant att veta. Är 30+ men tycker jag pangar lika bra i CS som när jag var ung. Men kanske bara inbillar mig?

phi
Medlem
Skrivet av Kyrre:

Får man verkligen sämre reflexer när man blir äldre? Liksom även om man "övar" på dom, gamear ofta m.m.?
Hade varit intressant att veta. Är 30+ men tycker jag pangar lika bra i CS som när jag var ung. Men kanske bara inbillar mig?

Nej, det är så klart skitsnack och bara en ursäkt för att man inte har lika mycket tid att sitta och spela som när man var ung.

Jag har precis lika bra reflexer nu som 37 år som jag hade när jag var ung. Till och med bättre i vissa fall.

Medlem

Det kanske behöver förtydligas att mitt inledande inlägg var menat med glimten i ögat Självklart så blir man bättre på något som man ägnar mycket tid åt.
Själv så har jag en grabb på 2.5 år och har bara tid att spela några timmar i veckan. Man kan inte jämföra sig med de som spelar flera timmar om dan.
Tyckte bara att det kunde vara kul att lira med folk som kanske är i samma situation och bara spelar för att ha kul.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

52
Alltid spelat sedan jag blev själv med min dotter för 21 år sedan, behövde hitta ett intresse man kunde göra hemma då man inte hade samma fria mönster som man hade då man var yngre Nu då hon vuxit upp och flyttat hemifrån fortsätter intresset och man lägger lite extra tid

Medlem

På pricken 40 och spelar nästan aldrig online längre. Just nu gillar jag Death Stranding, bra gubbspel.

Imorgon ska jag ta mig an cyberpunk. Hoppas det flyter, annars blir det ny gpu.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Får man verkligen sämre reflexer när man blir äldre? Liksom även om man "övar" på dom, gamear ofta m.m.?
Hade varit intressant att veta. Är 30+ men tycker jag pangar lika bra i CS som när jag var ung. Men kanske bara inbillar mig?

tror inte ett dugg på det, kan så klart variera men tvärtom så har jag aldrig haft snabbare reflexer än nu. Reaktionstid är något som övas upp, speciellt i något så subjektivt som spel så kan din reaktionstid i ett spel vara helt off i ett annat bra.
Tro inte på de som skyller på att de är för gamla och är i medelåldern, sanningen är att de inte spelar tillräckligt mycket för att bli bra.
Se bara på Zlatan!
Hoppas vi snackar snabba fps spel nu annars är ingenting giltigt , för Cyberpunk t.e.x. så kan du vara hur långsam som helst och troligen få ut ännu mer av det på det sättet..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

40++ här och spelar det mesta, men inte lika mycket MP FPS och MMO längre bara.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag är snart 50 och spelar aldrig online.
Jag är sur och grinig nu när jag var tvungen att ladda ner en 45 GB uppdatering till Cyberpunk.
Usch!
Drömmer mig tillbaka då jag köpte en PlayStation och livet var enklare. Resident Evil, Tomb Raider, Spyro, Silent Hill...

Fyllde 40 i november har spelat spel sen NES tiden.

Jag håller med vad du säger. Enklare tider. När man bara kunde stoppa in ett spel i sitt NES, SNES eller PS1-2 och börja spela direkt utan day-one patchar. Nu släpps bara ofärdiga spel som måste patchas i minst 1-2 månader efter de släpps innan de blir spelbara. Sånt hände inte förr på NES till PS2..... Saknar den tiden.


signatur

Den som vet vet.

Skribent

Reflexer blir sämre med tiden. Det är vetenskapligt bevisat. Visst kan de minska i olika grad om man tränar reflexerna, men de blir sämre. Här är bara en artikel i ämnet.

https://www.pbs.org/newshour/science/brains-reaction-time-pea...

"After studying 3,305 people ages 16 to 44, researchers found that the brain’s response time begins to decline at age 24. The descent is a slow, but nonetheless, steady one.

Researchers observed study participants’ reaction times as they played the video game StarCraft 2, and analyzed the speed at which they made “game-time” decisions to save their virtual lives.

The findings shouldn’t completely devastate you. The study also found that older participants compensated for their shortage of speed with strategy and efficiency."

edit: Angående ämnet så lirar jag CS:GO. Pendlar mellan LE-LEM. Spelar med andra 30+are ett par kvällar i veckan. Bara hojta om det är någon som letar folk att spela med.

edit2: https://humanbenchmark.com/tests/reactiontime

Medlem
Skrivet av alias:

Vad är det här, ungdomar i fyrtioårsåldern som gnäller om reflexer! Dessutom kallar sig själva "lastgamla"? Kom igen nu, varför downplaya sig själv, finns ingen orsak för det.
Har snabbare reflexer än någonsin sen jag nådde 50! Behöver ingen pensionärsklubb för att matcha och instagibba yngre varelser.
Om mina reflexer ligger konstant på en hög nivå så har min situation awarness gått stadigt uppåt, år för år.
Lika viktigt! Glöm inte det gubbar/gummor!

Tråkigt att du tycker att jag "gnäller". Det var bara mitt försök till självironi. Drar så klart inte alla 40plussare över en kam. Bra för dig som känner att du ligger på topp


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Jag har definitivt sämre reflexer nu. Sekiro är en mardröm. Tacka vet jag Firewatch.

Avstängd

Ballt med 40-50 plussare som gamear!👍


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

It's not a lake, it's an ocean

39 om några veckor, räknas det?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av scaryfoot:

Jag har definitivt sämre reflexer nu. Sekiro är en mardröm. Tacka vet jag Firewatch.

Då kommer du gilla Call of the Sea.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

39 om några veckor, räknas det?

Nära nog, tycker jag


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

40 i maj hoppas jag kvalificerar

Medlem

Man kan tro att vi lekte med pinnar och kottar när vi var små. Men det intressanta är att vi är första generationen som växte upp med tv-spel sedan väldigt unga år. Själv hade vi ett sådant där hemma-pong, sedan bara fortsatte det.

Jag har lirat tv-/datorspel i hela mitt liv. Jag har fortfarande inte tröttnat!

Medlem
Tjoho!
Skrivet av 20LEGEND:

Ballt med 40-50 plussare som gamear!👍

Kan inget annat än åh hålla med 👍👍

Medlem
Skrivet av stoffe20:

40 i maj hoppas jag kvalificerar

Absolut!


signatur

Gen X Casual Gamer

Skriv svar