Days Gone till pc har datum

Robot
Days Gone till pc har datum

Zombiehorden är snart här.

#days-gone


Medlem
Medlem

Kommer köpa spelet till Steam när jag är redo för en 2a genomspelning. Klarade det till PlayStation 4 i januari 2020. Ger Days Gone en 4 av 5 i FZ betyg. Ni ändrar om erat till 4 av 5 också..

Gillade verkligen denna titel. Trodde inte det skulle vara så bra. Bra story och intressant karta som du fick resa runt i o bosätta dig o göra uppdrag, i en del efter nästa. Kul att uppgradera motorcykeln o handla vapen. Man kände även med karaktärerna i spelet. Synd om nu ingen uppföljare släpps.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent

Tror jag orkade ett par timmar med PS4-versionen, men ska försöka komma in i det en gång till. Vet inte riktigt vad det var som skavde, men minns att jag tänkte att det var lite för mycket "MMO" över det.

Medlem

Ser bra ut men blir nog till att köra på Ps5.

Medlem

Grattis till alla PC-spelare, ett riktigt skönt spel att se fram emot!

Medlem

Kul! Givet köp då det aldrig blev något köp till PS4 när det begav sig.

Hoppas dock på en bättre lansering än Horizon Zero Dawn.

Medlem

Jag tyckte att huvud storyn va otroligt dålig men det fanns många bra karaktärer & bra stunder. Kan nog inte säga mycket mer utan att spoila. Med det sagt så är det ett bra spel, gameplayen är riktigt bra. Spelet har/hade lite performances problem, förhoppningsvis kommer det flytta på bättre till PC. Blir ett köp om spelet flyter på bättre än på PS4, värd att spela igenom igen.

Medlem

Stort grattis till alla som inte kunnar spela denna titeln innan. Mitt GOTY 2019 och 2020 Älskar det, spelat om det 4 ggr, nu senast på Survival II. Ställ vilka frågor ni vill så ska jag svara efter bästa förmåga, om ni undrar något!


signatur

I drank what?

Flakmonkey

Lirade det till PS5 och vid de laget så var det ju patchat och även med 60FPS-läge så kunde verkligen inte gnälla på det som många hade åsikter om när det släpptes. Jag gillade det faktiskt även om det likt många andra open world-spel hade en tendens till att bli lite enformigt på slutet, men det berodde ju mer på min ocd om att inte lämna något frågetecken på kartan än spelet i sig. Har inte stött på något open world som inte blir enformigt, det är bara en fråga om hur snart så sker. Dock så tycker jag inte att det håller lika hög klass som andra större titlar till PS4 från Sony när det kommer till de mindre detaljerna. Sånt som hur folk står när de pratar till varandra, kollisioner mellan objekt, etc etc. Det är inte på något sätt dåligt, men känns imo inte lika infernaliskt finjusterat som tex God of War eller Ghost of Tsusihma

Medlem

Ett okay spel med ojämn story (sämst är på slutet) men jag tror att en uppföljare skulle kunna fixa det mesta och kunna bli ett bra spel.

ZF
Medlem

Lustigt hur Horizon Zero delas ut gratis snart. Känns som antingen ett självuppfyllande bevis på att det sålt klart på Playstation, och motivera Windows-utgåvor, eller motsat;, början på detsamma för att underminera Windows-utgåvor. För det kan ju kännas lite märkligt just nu att betala fullt (eller halvpris just nu kanske) pris för ett gammalt spel som andra får gratis.

Tycka vad man vill om Playstations senare marknadsfokus, men vad fokuset än är så verkar det hela lite ofokuserat..

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Tror jag orkade ett par timmar med PS4-versionen, men ska försöka komma in i det en gång till. Vet inte riktigt vad det var som skavde, men minns att jag tänkte att det var lite för mycket "MMO" över det.

En kompis sa precis detsamma.
Visste inte vad som skavde. Körde det senare på PS5 och kom på att det berodde på dåligt flyt.
Kanske skaffar det själv till PC


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Vet vi om det kommer fler PS4 spel till PC i framtiden? Tänker på Last of us och God of war


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Härligt! Givet köp på Steam.

Medlem

Grymt taggad.

Hoppas bara det inte går samma väg som horizon zero dawn, som hade en ganska knackig launch på PC. Fungerade givetvis för många men var väldigt många som hade problem med det, så hoppas detta rullar på lite bättre.

Kört det lite på PS4 och gillade det, men kände redan där att jag hellre kör på PC, glad att jag väntade.

Medlem

Spelade det nyligen på PS5 och har framförallt ROLIGT när jag spelar det. Det är inte lika episkt som RDR 2 eller Horizon men jag har väldigt mycket roligare när jag spelar detta, vilket ändå får ses som en av de huvudsakliga anledningarna till att man sysslar med detta medium som vi alla älskar.

Medlem

Gav upp spelet på PS5, tyckte det var nästa omöjligt att sikta, auto aim funkade inte heller, verkar vara ett väldigt bra spel dock

Grattis #Pc master race

Medlem
Skrivet av Molotov:

En kompis sa precis detsamma.
Visste inte vad som skavde. Körde det senare på PS5 och kom på att det berodde på dåligt flyt.
Kanske skaffar det själv till PC

Du kanske spelade det innan 60 FPS patchen kom på PS5? Borde inte ha dåligt flyt.

Medlem
Skrivet av Millmount:

Du kanske spelade det innan 60 FPS patchen kom på PS5? Borde inte ha dåligt flyt.

Kanske var otydlig men det var en kompis som inte visste vad som skavde när den spelade på ps4.
Efter att spelat spelet på PS5 i 60fps så kom den fram till att det som skavde var det dåliga flytet på ps4. 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja som bortskämd Playstation spelare så håller spelet en över medel nivå. Om Horizon är en 9a så är detta en 7a tycker jag. Men fortfarande värd att spela. Ett av dom bästa zombie spelen och kanske bästa open world zombie spelet. Gillar huvud personen stark och det mesta i spelet. Men tex uppgraderingarna till motorcykeln kunde dom gjort bättre. Körde det på ps4a pro med minimalt med buggar.

Medlem

Hmm, man har det ju gratis till PS5 så avvaktar lite. Antar att Digital Foundry gör en gedigen jämförelse när det släpps.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ja som bortskämd Playstation spelare så håller spelet en över medel nivå. Om Horizon är en 9a så är detta en 7a tycker jag. Men fortfarande värd att spela. Ett av dom bästa zombie spelen och kanske bästa open world zombie spelet. Gillar huvud personen stark och det mesta i spelet. Men tex uppgraderingarna till motorcykeln kunde dom gjort bättre. Körde det på ps4a pro med minimalt med buggar.

Du summerade precis mina känslor för det, förutom att detta är en 9a precis som Horizon för mig.


signatur

I drank what?

Gen
Medlem

Hittade det på skiva för 197kr så blir att lira på PS5an. Kan inte tänka mig det blir så billigt på Steam iaf. Sen får man ju 4K/60fps på PS5 också vilket annars hade varit en motivering till att lira det på PC.

1
Skriv svar