Gearbox jobbar på något stort och Borderlands-relaterat

Robot
Gearbox jobbar på något stort och Borderlands-relaterat

Vad kan "the big one" vara utöver nästa numrerade del i serien?

#Borderlands, #Gearbox-software


Medlem

Efter fiaskot med Borderlands 3 (Det må sälja bra, men det är ändå skräp.) så är jag försiktigt pessimistisk inför tanken på en fyra.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Eftersom Embracer äger Gearbox nu, så lär det vara en remaster eller remake av något, kanske Borderlands 3 Remaster.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Efter fiaskot med Borderlands 3 (Det må sälja bra, men det är ändå skräp.) så är jag försiktigt pessimistisk inför tanken på en fyra.

Om du tycker att Borderlands 3 är skräp så har du inte spelat ett riktigt skräp spel. Det kanske inte är det bästa spelet som gjorts men skräp är det absolut inte.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av Akronym:

Det må sälja bra, men det är ändå skräp.

Medlem

VW Beetle sålde i miljontals exemplar. Vill du ha en?

(Ja, jag vet att jämförelsen haltar lite, men det var det första jag kom på. OK?)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Om du tycker att Borderlands 3 är skräp så har du inte spelat ett riktigt skräp spel. Det kanske inte är det bästa spelet som gjorts men skräp är det absolut inte.

Allt är relativt.

Jag jämför givetvis med Borderlands 2. Och då är trean skräp.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Tycker tyvärr Borderlands 3 var ett väldigt platt spel med otroligt monoton uppdragsdesign. Till och med humorn blev en mätt på!

Medlem

Ge mig en fortsättning på Brothers in Arms. Gör inget om den är skräp, bara jag slipper vänta.

KoP
Medlem

Nej tack Gearbox. Gör något nytt istället. Var lite kreativa.

Medlem

Borderlands 3 var ju rena skräpet. Borderlands pre sequel var ju bättre, lika platt ban design. Men storyn var så mycket bättre och humorn. Så för som konsument så floppade Borderlands 3 sten hårt. Så man önskar ju att den 3e installtionen inte var cannon. Borderlands 3 som censur i sina dialoger, politiks korrekta inligt många lätta kränkta människor på planeten. Så vad är nästa stora grej då, remake på 2an och ändra och ta bort allt som är roligt lägga in lite mer censur. Loot minnions, blir till loot tinkers. Göra en blizzard, för söta tjejer får inte vara med, så man måste göra så gamla och fula som möjligt. Så det inte går använda sig fantasin/tolkning till sex. Så trött på skiten. Nae, gearbox får ta och kamma sig lite och anylesera över det föregånde spelet, varför borderlands 2 var så himla bra. Annars finns ju risken att dom total förstör sitt ip/Spel.

Medlem

Borderlands Online kanske 🙃😉

Fragtjuv

Jag hade ändå kul i ganska många timmar med Borderlands 3. Jag håller emellertid med om att tvåan är bättre.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Nytt Duke Nukem som går tillbaka till grunderna tack.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Nytt Duke Nukem som går tillbaka till grunderna tack.

Sist jag hörde något nytt om detta var https://www.dsogaming.com/articles/the-2001-unreal-engine-ver...

Med tanke på vad de gjorde med duke nukem forever är jag skeptisk till att de lyckas, men retro-fps genren verkar ju vara på uppgång nu igen så skulle det vara en bra tidpunkt att utannonsera ett nytt Duke som återgår till rötterna (precis som du är inne på).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Sist jag hörde något nytt om detta var https://www.dsogaming.com/articles/the-2001-unreal-engine-ver...

Med tanke på vad de gjorde med duke nukem forever är jag skeptisk till att de lyckas, men retro-fps genren verkar ju vara på uppgång nu igen så skulle det vara en bra tidpunkt att utannonsera ett nytt Duke som återgår till rötterna (precis som du är inne på).

Känns ju tråkigt att Gearbox har förvaltat licensen så pass dåligt. Det har inte haft någon som helst ambition för Duke sen släppet av 20-års jubileumet. Om dom skulle släppa spelet från 2001 så skulle varken recensenter eller fans ha några alltför höga förblindningen, vi skulle bara vara tacksamma och se det som ren ”goodwill”. Spelet är ju för sjutton i princip klart, så varför ens tveka? Puh... vi får hoppas att uppköpet av Gearbox get en ljusning för alla fans med andra ord.

Medlem

Snälla, gå vidare från Borderlands och gör något nytt. Det börjar bli riktigt uttjatat. Alla spel är exakt likadana, de försöker inge nytt direkt.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Snälla, gå vidare från Borderlands och gör något nytt. Det börjar bli riktigt uttjatat. Alla spel är exakt likadana, de försöker inge nytt direkt.

Håller med fullständigt. Jag tycker inte serien har gått särskilt framåt sen 2:an, men jag förstår också att det finns mycket pengar att hämta i varumärket.

1
Skriv svar