Io Interactive rekryterar tunga namn från Rocksteady och CDPR

Robot
Io Interactive rekryterar tunga namn från Rocksteady och CDPR

Nytt (och nygammalt) blod inför James Bond och studions nya IP.

#Hitman, #Io-interactive, #James-bond


Medlem

Uj, hoppas de inte gör en cyberpunk bara... Vore synd, Bond förtjänar mer.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Uj, hoppas de inte gör en cyberpunk bara... Vore synd, Bond förtjänar mer.

Bondpunk 1969!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dunder:

Uj, hoppas de inte gör en cyberpunk bara... Vore synd, Bond förtjänar mer.

Haha, verkar det sannolikt för att de anställer en person från CD Projekt, eller vadå?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, verkar det sannolikt för att de anställer en person från CD Projekt, eller vadå?

En "lead game designer" som går till att vara "senior game designer" har antagligen en del att säga till om, ja.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

En "lead game designer" som går till att vara "senior game designer" har antagligen en del att säga till om, ja.

Fast han blir ju inte lead då, det finns väl en annan som är lead game designer och har "sista ordet".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fan. Jag vill att IO Interactive fortsätter släppa spel i HiTMAN serien som är så djävulskt roliga. Med Bond och sen detta fantasty lär det dröja bra länge efter nästa HiTMAN spel släpps. Trist...

IOI och nya spelserier går väl inte hand i hand. Tänker på Kane and Lynch 1 o 2 bl.a. Håll er till det ni gör så jäkla bra. Stealth spel växer inte på träd direkt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fast han blir ju inte lead då, det finns väl en annan som är lead game designer och har "sista ordet".

Ja? Har inte påstått motsatsen?

EDIT: Uj vad dryg jag lät, det var inte meningen. Ja, jag hoppas verkligen det finns någon annan som har "sista ordet" och kan hålla emot


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Uj, hoppas de inte gör en cyberpunk bara... Vore synd, Bond förtjänar mer.

Blir nog inte så.

Det var ledarskapet framförallt Badowski, en av CEOs på CDP som ledde Cyberpunk projektet som ren skit därav resultatet. Han petade ner alla utvecklare under projektet om det inte passade hans vision. Samt att han kastade 4 års pre production i soptunnan och fick utvecklarna att göra om allt samtidigt som han startade själva production så att säga. Det var som att bygga en tågräls samtidigt som tåget körde. Enormt stressigt för utvecklarna och många blev väldigt dåligt behandlade.

Kvittar hur grymma utvecklare man har, är man en dålig chef så blir resultatet skit.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja? Har inte påstått motsatsen?

EDIT: Uj vad dryg jag lät, det var inte meningen. Ja, jag hoppas verkligen det finns någon annan som har "sista ordet" och kan hålla emot

Kanske lite drygt från min sida nu också 😊 men eftersom att du oroar dig för att det inte finns folk som kan "hålla emot" och har "sista ordet" honom så förstår du kanske inte vad en "Senior X" är i spelutveckling. Som "senior" har han liksom ingen direkt beslutsfattning, som han hade som "lead". Han har med andra ord accepterat en lägre position än han tidigare hade. Han är en "knegare", men en med god erfarenhet och är självgående och kanske axlar mentorroll för de i mer junior-positioner, och har lite mer i lön eftersom det väntas mer av honom.

Inte någon i position att derail:a projektet med andra ord, så jag tror inte vi behöver oroa oss för det, även om jag oavsett inte tror att han gjorde det på 2077 eftersom 99% av den där skiten låg på ledningen hos CDPR

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Kanske lite drygt från min sida nu också 😊 men eftersom att du oroar dig för att det inte finns folk som kan "hålla emot" och har "sista ordet" honom så förstår du kanske inte vad en "Senior X" är i spelutveckling. Som "senior" har han liksom ingen direkt beslutsfattning, som han hade som "lead". Han har med andra ord accepterat en lägre position än han tidigare hade. Han är en "knegare", men en med god erfarenhet och är självgående och kanske axlar mentorroll för de i mer junior-positioner, och har lite mer i lön eftersom det väntas mer av honom.

Inte någon i position att derail:a projektet med andra ord, så jag tror inte vi behöver oroa oss för det, även om jag oavsett inte tror att han gjorde det på 2077 eftersom 99% av den där skiten låg på ledningen hos CDPR

Nåja, jag vet ganska väl hur stort inflytande en "senior developer" kan ha. Att det är en "lägre" position än "lead developer" betyder inte alltid allt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nåja, jag vet ganska väl hur stort inflytande en "senior developer" kan ha. Att det är en "lägre" position än "lead developer" betyder inte alltid allt.

Nej, men vet inte heller hur det är där, dessutom finns det väl massa directors som sköter saker.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nåja, jag vet ganska väl hur stort inflytande en "senior developer" kan ha. Att det är en "lägre" position än "lead developer" betyder inte alltid allt.

Som jag varnade i förväg, mitt inlägg blev nog lite drygt, men det var absolut inte mening att trampa dig och din kunskap på tårna. Summan av kardemummen är dock att du inte behöver oroa dig. Han har en drös folk ovanför sig som "håller han i schack".

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Som jag varnade i förväg, mitt inlägg blev nog lite drygt, men det var absolut inte mening att trampa dig och din kunskap på tårna. Summan av kardemummen är dock att du inte behöver oroa dig. Han har en drös folk ovanför sig som "håller han i schack".

Nåja, mina tår mår fint trots allt, jag var bara tvungen att rätta dig


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nåja, mina tår mår fint trots allt, jag var bara tvungen att rätta dig

Så vi har bägge rättat varandra. Produktiv dag!

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Så vi har bägge rättat varandra. Produktiv dag!

Okej


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar