I slutändan tror CD Projekt att Cyberpunk 2077 kommer anses vara "väldigt bra"

Robot
I slutändan tror CD Projekt att Cyberpunk 2077 kommer anses vara "väldigt bra"
Medlem

Han hyllar hur teamet skapade en "stor, levande, futuristisk" värld i och med Night City.

Levande my ass.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Precis börjat spela om just detta spel.
Det är ändå ett riktigt bra spel, och roligt. Världen mäktig med sin horisontella uppbyggnad. Det enda jag saknar egentligen är att kunna nolla sina skill points för att bättre kunna testa olika egenskaper/spelsätt.

Medlem

Då spelet alla slut suger röv så kommer det inte räknas som något i top för min del, visst det var intressant story men den är i princip snodd från filmen Johnny Mnemonic.
Jag förstår inte hur de kan få till något dlc efter slutet då "V" dör.

Medlem

Ja jag tycker att det håller men då har inte jag nån mordern konsol utan jag körde 40 timmar på PC med nya delar o det är skoj , men vet inte om jag skulle orka att köra det en gång till

Medlem

Spelet i sig är ju inte dåligt, det är bara inte alls vad dom försökte få oss att tro att det skulle vara. Om man inte var med och hörde allt marknadsföringssnack så har man nog en mycket bättre upplevelse med spelet.

Medlem

"När hårdvaran är bra nog" =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Lär väl komma ut från early access när som helst!

Medlem

Jag spelade 10 timmar på PS4 Pro när det släpptes, men spelet var i så pass halvfärdigt skick så jag lade det åt sidan. Jag har sedan dess haft spelet liggandes i backlogen (numera på PS5:an) och väntar i lugn och ro tills det har mognat till sig.

För varje rapport ser det mer och mer lovande ut men det är fortfarande en bit kvar tills jag tänker gå loss på spelet igen. Ingen brådska, when it's done...

Medlem

Vägrar spela ett FPS i något lägre än 100fps STADIGT. Har inte råd att köpa en sån dator just nu, så jag kommer vänta några år innan jag spelar genom skiten. Usch.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Då spelet alla slut suger röv så kommer det inte räknas som något i top för min del, visst det var intressant story men den är i princip snodd från filmen Johnny Mnemonic.
Jag förstår inte hur de kan få till något dlc efter slutet då "V" dör.

Fick reda på slutet av en slump innan jag hade kört klart spelet och tappade all sug på att köra klart storyn när det var ett sådant ytterst tråkigt slut. Gillade allt runt om, Keanu Reeves må vara duktig på många saker som skådis men nog tusan var hans karaktär bara enormt enerverande genom hela spelet så pass att man tröttnat på honom innan man kommit halvvägs, därav bidrog till att spelet tappar intresse utöver att slutet inte alls var något att se fram emot. Hade inte haft några problem om det inte var för att snubben spökar i huvudet på V genom hela spelet, ett ytterst stort misstag story mässigt så att säga enligt mig. Hade egentligen velat haft mer valfrihet och inte ett GTA med RPG inslag. Det är synd att det blev som det blev, världen i spelet är intressant och sidokaraktärerna (förutom Johnny Silverhand) är riktigt bra. Hade även varit kul om bakgrunds valen man gör i karaktärs skapandet faktiskt spelade större roll än en del dialog val här och där samt att man faktiskt fick spela lite längre som "corpo, nomad, streetkid" istället för typ 1-5 minuter.

Medlem

Cyberpunk 2077 var riktigt bra ändå bara inte alls så bra som jag trodde att det skulle vara (BÄST I VÄRLDEN).

Och det var orimligt buggigt

Gameplay behövs balanseras osv också.

Men fet värld. Fet story. Snyggt. Immersive. Combat är skoj etcetcetc.

Jag håller nog med hen som sa detta...

Det är ju typ ett jävligt bra spel egentligen... Det är bara att det är så jävla mycket issues som ligger ovanpå och kväver det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

För mig var det ett av det bästa spelen. Spela det för storyn och inlevelsen och det var helt fantastiskt.

Spela på pc med en 3080 så jag hade 0 problem med spelet

Medlem

Jag har spelet på Ps5, men har inväntat PS5 uppgraderingen, den kommer ju aldrig.

Men nu har man en spel-dator, med ett 3080ti "äntligen" Är det värt att plocka upp Cyberpunk för 300kr på steam nu till PC?


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem
Skrivet av Tjobb0:

Jag har spelet på Ps5, men har inväntat PS5 uppgraderingen, den kommer ju aldrig.

Men nu har man en spel-dator, med ett 3080ti "äntligen" Är det värt att plocka upp Cyberpunk för 300kr på steam nu till PC?

japp

MEN - om dom kommer göra spelet mycket bättre och stabilare under det kommande halvåret-året så kanske det vore fetast att vänta och uppleva det då.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Riktigt bra spel.
Ett av de bästa open world ute på marknaden.
Nu brukar jag inte kolla så mycket trailers före de flesta spel så hade inte hypat upp det före köp.
Rullar på betydligt bättre på PS5 än 4.

Medlem

Får hoppas så blir fallet, men det känns som en jäkla massa arbete för att få världen att kännas levande när GTA5 finns som exempel på hur fotgängare och trafik kan fungera.

Ser gärna att de släpper fler singleplayerkampanjer till både Witcher 3 och CP2077 nu när de har världarna uppbyggda. Det behöver ju inte ens vara Geralt och V i huvudrollerna.

Medlem
Medlem

Jag fick det för 99 spänn, inplastat. Ska lira det på ps5 när det blivit ordentligt patchat.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Spela som en annan karaktär?
Spela prequel story?
Spelet utspelar sig i nån braindance alternate universe?
Nån superhacker jånkar till V och implanterar hen i nån i stil med Silverhand?

Drar en spontanpitch:
DLC't utspelar sig under perioden V och Jackie gör sina första grejjer osv osv - den biten som snabbspolas i början av spelet efter vilket vad jag förstod vill jag minnas att det gått typ nått år.

- redacted
Grundspelet funkar ju inte ordentligt än , äns

Nice spoiler

Medlem

Kommer aldrig att köpa det, efter allt jag sett och läst om spelet.
Inte heller det senaste BF.


signatur

autograph

Medlem

Hade inga jättestora buggar när jag körde det, men tyckte storyn var grymt tråkig.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Jag har spenderat 275 härliga timmar i Night City och jag ser fram emot många fler timmar.
Har det varit problemfritt? Nej, men det har inte varit nått att hänga i granen heller så att säga.
Kanske är man härdad efter 800+ timmar med Skyrim, och det spelet är känt för sina buggar men älskat av många.

Vad är det som får mig att älska spelet, well känslan man får att bara vara i Night City är så jäkla nice, karaktärerna man lär känna och storyn är riktigt härlig. Sedan gillar jag hur man kan spela på olika sätt, smyga, hacka, guns blazing eller hoppa fram med cyberpumpade knogar och bjuda på en knuckle sandwich ✊.

Så för mig är det ett riktigt bra spel, trots buggar, men inget av de har påverkat spelandet så farligt.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Kommer endast lägga pengar på det när det är på en mer tilltagen rea än Nuvarande Steam Höstrea. Så visst kan det säkert sälja i åratal men aldrig till fullpris.

Medlem

Inte rört det på 9 månader kanske dag och ge det en chans igen

ELF
Medlem

Förutom alla buggar så är det riktigt bra.
Körde om det för ett tag sedan och det är fortfarande en hel del buggar kvar att fixa.
Saker som inte kan plockas upp, npc animationer som inte stämmer med omgivningen, descriptions saknas, övervakningskameror som inte fungerar, distant LOD problem, flytande bilar, osynlig vägg som blockar en under ett av de sista uppdragen, saker saknas.
Jag såg mycket även om jag inte letade buggar. Jag var snäll och rapporterade många av dem efter att jag spelat klart både med screenshots och ordentlig förklaring. Dock måste jag säga att deras bugreporter är värdelös. Man tror det bara är en tafatt sida för självhjälp och inte en sida för att rapportera buggar. Har man dessutom rapporterat en bugg så får man vänta flera minuter innan man kan rapportera en igen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hur är ain i spelet nu? Bättre än vid release?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det problemet jag själv hade med Cyberpunk är ju främst att Keanu får ta så otroligt mycket plats medans dom originella karaktärerna får stå i manegen kratta mest, den där killen som du får lära känna i början är ju rätt skön ändå.

Medlem

Folk gnäller (och med viss rätta) men buggar till trors slukade jag spelet.
Ironiskr nog blev alla mina återkommande buggar lösta precis då jag varvade det...

Delar av spelet var lite tråkigt (generiska gangers som markerades på kartam och skulle dö och man kände igen myclet av gameplayet).
Men det som var bra var så sjukt bra. En helt ny nivå av story i spel. Jag hade gladeligen tagit 6 timmar till med var och en av alla större NPCs som man interagerade med. Blev nästan melankolisk när jag insåg att jag kört varenda liten del av deras quests klara.

Så. Delar var 5 av 5. Delar var 3 av 5. Tyckte det landade på 4 av 5.
Med lite mer features (var fan är frisörerna?! Ge mig fler cyberneticsa kroppsdelar!) och med några dosar DLC (typ Hearts
Of Stone och Blood and Wine storlek) så kan det nå 5 av 5 i min bok.

Och ja. Jag älskade staden med. Folk kallat den en död kullis. Förutom bristerna på intressanta saker att cyber-hoppa till och stendumt inplementerade poliser så tyckte jag staden dröp av stämning.

Citatet är fel, så här borde det stå:

". . . the biggest, most ambitious and definitely the most complicated scam in our 27-year history. In almost every aspect, we lied to everyone and to take it a step further, we still sell lies about upcoming updates."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar