Online-servarna för Killzone stängs ned den 12:e augusti

Robot
Online-servarna för Killzone stängs ned den 12:e augusti

Inga fler online-matcher för Killzone-spelarna.

#Killzone, #guerrilla


Fragtjuv

Jag har spelar ett par av Killzone-spelen och tyckte att de var kort och gott underhållande. Om det ska komma ett nytt spel så tror jag nästan att det krävs någon typ av reboot.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Bara spelat Killzone2 på PS3, det vars första förrenderade trailer blev så omdebatterad när den släpptes, "är det gameplay eller ej, kommer spelet kunna se ut sådär verkligen!??!?"

I slutändan blev det iaf ett riktigt kul spel men inget jag går och tänker på i efterhand.
Fortfarande en riktigt grym trailer dock!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Killzone 2 minns jag som väldigt roligt i multiplayer, rörde dock inte det läget i någon annan uppföljare och Shadow Fall var så dåligt att jag inte orkade ta mig genom hema singleplayerläget.

Medlem

Tyckte Killzone 2 var as skoj i multiplayer faktiskt. Det tappade dock spelare rätt snabbt när jag väl upptäckte multiplayer delen
De hade en jävla härlig "hit-marker" i det spelet istället för dagens tråkiga standard med ett X som markerar att du träffar när du skjuter, så hade Killzone 2 ett lite större blodsplatt, med ett "dhmmffpp" ljud när du träffade, samt ett liyet ryck i fienden vill jag minnas Tyckte det gav en mycket härligare känslan
R.I.P Killzone multiplayer

Medlem

De hade gärna fått ge flaggan vidare till någon annan om de vill fokusera på andra spel eller göra som de gjorde med Shadow Fall. Jag älskade Killzone 1 och Killzone 2 står sig fortfarande som det spel med bäst vapenkänsla genom alla tider för mig. Tyngden i vapnen och atmosfären överlag finns det inte något spel som kommer i närheten av, allting samspelade på ett sätt som verkligen framhävde den mörka och skitiga tonen. Tycker samma sak hände Killzone som hände med Motorstorm: spelens unika aspekter togs i stort bort, för Motorstorm skedde det ju dock direkt efter första spelet. Mercenaries var helt okej, sjukt snyggt för att vara på PS Vita var det men storyn var ett stort meh.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Som för en del andra så uppstod och dog serien med Killzone 2 för mig. Trevlig atmosfär/setting, hyfsad gameplay. Hade inte haft något emot en revival/reboot av serien, men det är ingenting jag går och suktar efter.

Skribent

Jag har bara spelat 1an och Shadow Fall, men tycker det finns något spännande i serien så hade gärna sett fler delar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Soulless:

Bara spelat Killzone2 på PS3, det vars första förrenderade trailer blev så omdebatterad när den släpptes, "är det gameplay eller ej, kommer spelet kunna se ut sådär verkligen!??!?"

I slutändan blev det iaf ett riktigt kul spel men inget jag går och tänker på i efterhand.
Fortfarande en riktigt grym trailer dock!

https://www.youtube.com/watch?v=b-4HNmuEAKg

Teamet fick ju ångest av att Sony ens visade upp videon och dessutom sa att det var realtime vid presentationen, videon var bara ämnad för intern vision av vad nästa generation skulle kunna likna, enligt Guerilla.
De sa även att de kanske är lungt ändå för ingen kan väl på allvar tro att det är realtid men möttes av en enorm debatt på nätet..

I slutändan lyckades de ändå slita sig till att göra ett av generationens absolut snyggast spel och leva upp till trailern, ändå rätt imponerande.

Medlem
Skrivet av heady89:

Teamet fick ju ångest av att Sony ens visade upp videon och dessutom sa att det var realtime vid presentationen, videon var bara ämnad för intern vision av vad nästa generation skulle kunna likna, enligt Guerilla.
De sa även att de kanske är lungt ändå för ingen kan väl på allvar tro att det är realtid men möttes av en enorm debatt på nätet..

I slutändan lyckades de ändå slita sig till att göra ett av generationens absolut snyggast spel och leva upp till trailern, ändå rätt imponerande.

DF prata om det i sin retrogenomgång.

Gnällkuk

KZ2 var galet snyggt och riktigt kul MP. Tyvärr var det risiga kontroller och man rörde sig som om man hade sirap i spakarna, det var egentligen den enda som jag tycker höll det tillbaka. Shadow fall var inte alls vad jag hade hoppats på, spelade det nog bara ett par timmar.

Har väntat länge på uppföljare till serien, "trist" att de fått sån framgång med Horizon-spelen. Inte alls min typ av spel och minskar ju chansen att man får se ett nytt Killzone.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tågbanan i Killzone 2, den var unik med vinden som kunde ta tag i handgranaten i luften och flyga tillbaka mot en xD

Riktigt synd, de är ganska unika spel med speciell atmosfär.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har aldrig haft så kul i en multiplayer som Killzone 2. Shadow Fall var inte lika bra men skulle absolut vilja ha ett till spel i serien.

Medlem

Killzone 2 och 3 är galet bra enligt mig. Tyngden i KZ2 saknar jag fortfarande i så gott som samtliga fps jag spelar. Den försvann till viss del i KZ3 och var som bortblåst i Shadowfall vilket gjorde spelet till ett dussin-fps utan identitet. Men KZ2 håller jag fortfarande som ett av PS3:ans bästa spel.

1
Skriv svar