Sony jobbar på en filmadaption baserat på zombiespelet Days Gone

Robot
Sony jobbar på en filmadaption baserat på zombiespelet Days Gone

Sam Heughan kan få rollen som Deacon St. John.

#days-gone, #film


Medlem

En långfilm kan de göra men en uppföljare till spelet vägrar de och lägger ner allt, känns lite märkligt. Inte bästa marknadsföringen.
Det måste vara någon annan som gått in med pengarna för filmen, eller så lockar pengarna de tjänade på Uncharted-filmen. Dock så är Uncharted bra mycket mer etablerat.

Medlem

trist.. hade hellre sett en uppföljare än nån halvtaskig b-film... märklig logik från sony måste jag säga.

Skribent
Skrivet av Fr0gg0.:

En långfilm kan de göra men en uppföljare till spelet vägrar de och lägger ner allt, känns lite märkligt. Inte bästa marknadsföringen.
Det måste vara någon annan som gått in med pengarna för filmen, eller så lockar pengarna de tjänade på Uncharted-filmen. Dock så är Uncharted bra mycket mer etablerat.

Gissar att filmpengarna kommer från en annan kassa hos Sony.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är det inte bättre Sam Witwer spelar Deacon? (Han kanske inte ville iofs).

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Är det inte bättre Sam Witwer spelar Deacon? (Han kanske inte ville iofs).

Tror inte han spelat en stor roll än mindre huvudroll i något alls tidigare? Är ju lite skillnad i att stå i ett bås och spela in repliker.

Känner inte till deras önske-skådis heller visserligen.

Kan säkert bli bra, oavsett vad anser jag att en bra ressigör och ett bra manus är viktigast. Har man dom bitarna kan även "medelmåttiga" skådespelare göra riktigt bra roller.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

En långfilm kan de göra men en uppföljare till spelet vägrar de och lägger ner allt, känns lite märkligt. Inte bästa marknadsföringen.
Det måste vara någon annan som gått in med pengarna för filmen, eller så lockar pengarna de tjänade på Uncharted-filmen. Dock så är Uncharted bra mycket mer etablerat.

Skrivet av SWEBarb:

trist.. hade hellre sett en uppföljare än nån halvtaskig b-film... märklig logik från sony måste jag säga.

Nu va det ju så att pitchen inte ens kom fram till Sony utan fastnade redan hos toppen på Bend studio.

Har man ingen bra pitch så kommer man inte vidare och då blev det ett nytt ip istället.

Medlem

En zombiefilm, gud så originellt!


signatur

Memento Mori

Medlem

Kan bli bra men skulle hellre se en adaptering av Dying Light. Jag tänker mig de olika speciella muterade zombies spär på gåshuden mer än de hjärndöda långsamma i The Walking Dead. Då skulle man vara rädd på riktigt.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

En zombiefilm, gud så originellt!

Tekniskt sätt inte zombies. Tillräckligt unikt för att kännas motiverat kan jag tycka.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Är det inte bättre Sam Witwer spelar Deacon? (Han kanske inte ville iofs).

Håller med, tycker han är ganska bra skådespelare dessutom

Medlem

Vill ha Days Gone 2 och inte någon tråkig film

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Vill ha Days Gone 2 och inte någon tråkig film

Håller med! 1an var ju skitbra. Till och med min sambo var toktaggad när jag spelade igenom det. Hon ville bara sitta bredvid och följa med i storyn 😁 Kunde jämt fråga "när ska du fortsätta spela?"

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

En zombiefilm, gud så originellt!

Jag antar du säger det om alla filmtyper, eftersom ALLA filmtyper redan gjorts i oändlighet.
Samt, det är inte zombies i spelet.

Skrivet av Kopfweh:

Kan bli bra men skulle hellre se en adaptering av Dying Light. Jag tänker mig de olika speciella muterade zombies spär på gåshuden mer än de hjärndöda långsamma i The Walking Dead. Då skulle man vara rädd på riktigt.

Du har varken spelat spelet, eller sett gameplay, eller hur?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag antar du säger det om alla filmtyper, eftersom ALLA filmtyper redan gjorts i oändlighet.
Samt, det är inte zombies i spelet.

Du har varken spelat spelet, eller sett gameplay, eller hur?

Jag har spelat spelet i ca 2h, fastnade tyvärr inte men kan tänka mig att storyn är bra.
Jag tvivlar inte på att adapteringen kan bli bra, hade bara föredragit Dying Light som jag fastnade mer för. Thats all.

Medlem
Skrivet av Kopfweh:

Jag har spelat spelet i ca 2h, fastnade tyvärr inte men kan tänka mig att storyn är bra.
Jag tvivlar inte på att adapteringen kan bli bra, hade bara föredragit Dying Light som jag fastnade mer för. Thats all.

Tyvärr så är starten av spelet rätt grå, men det växer med tiden och blir riktigt underhållande faktiskt.
Spelet är typ tre delar och den första är rätt kliché, men från typ 2/3 in i första så börjar det flyta på rätt bra.
Lite störande att spelet slutar med en stark cliffhanger bara, jag ser helst lite mer öppna slut där det kan ta slut men också kan fortsätta. Så fruktansvärt otillfredsställande med storys som riskerar att aldrig få ett slut. The last of us 1 och 2 är bra exempel på där det inte behövs uppföljare, men där det ändå är möjligt ifall utvecklaren blir sugen.

Serie eller film utan spel känns lite tråkigt. 1:an hade problem, men med vissa optimeringar så tror jag att en uppföljare kan bli riktigt bra faktiskt. Hade gärna sett samma utveckling som emellan Horizon: Zero Dawn och Forbidden west, där alla system har tagit ett stort steg framåt och bland annat världen blivit mycket mer varierande och fått enormt bättre sidouppdrag.

Medlem

det är inte zombies i days gone fyi.
Kan ju kalla det det, men det är inte zombies

Till er som säger den tråkiga snaran zombies vad orginellt.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

det är inte zombies i days gone fyi.
Kan ju kalla det det, men det är inte zombies

Till er som säger den tråkiga snaran zombies vad orginellt.

Nu är i och för sig smittade zombieliknande galningar inte särskilt unikt det heller. 28 dagar/veckor senare, The Last of Us, The Girl with All the Gifts och World War Z (filmen) har alla denna typ av fiender.

Hur som helst så är fienden oftast inte det som avgör om en flm blir bra eller inte. Detta kan gå hur som helst.

Medlem
Skrivet av Kopfweh:

Jag har spelat spelet i ca 2h, fastnade tyvärr inte men kan tänka mig att storyn är bra.
Jag tvivlar inte på att adapteringen kan bli bra, hade bara föredragit Dying Light som jag fastnade mer för. Thats all.

Början är lite seg men det blir betydligt bättre efter ett tag.

Har spelat igenom spelet 3 gånger och med denna nyhet sugen att spela igen.

Finner fortfarande början seg och lätt tråkig men spelar man bara vidare ett tag till så öppnar sig en otrolig värld och story.

Medlem

Jag ska då lätt se den oavsett, älskade spelet. Sen "quotar" jag detta från gizmodo
"And who knows, mayhaps the interest in the film, should it come to fruition, will be enough to get a Days Gone 2 in players’ hands. Sometimes, good things come to those who wait." Jag hoppas i vilket fall att det kan bli så. Här är hela artikeln
https://gizmodo.com/days-gone-playstation-film-adaptation-1849436911


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Kopfweh:

Jag har spelat spelet i ca 2h, fastnade tyvärr inte men kan tänka mig att storyn är bra.
Jag tvivlar inte på att adapteringen kan bli bra, hade bara föredragit Dying Light som jag fastnade mer för. Thats all.

Fast jag svarade inte dig


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Popski:

Nu är i och för sig smittade zombieliknande galningar inte särskilt unikt det heller. 28 dagar/veckor senare, The Last of Us, The Girl with All the Gifts och World War Z (filmen) har alla denna typ av fiender.

Hur som helst så är fienden oftast inte det som avgör om en flm blir bra eller inte. Detta kan gå hur som helst.

Men det är väldigt stor skillnad på alla dessa, kan man något om dom ser man stora skillnader, det är som säga en gorilla är en orangutang, och då är jag väldigt generös, med liknelserna, då dom är mycket större än så.

Sen klart, exempelvis så är ju days gone ett virus som vart planerat via en blomma, men man får reda på även cliffhanger i 1an att något kmr hända inom en tid.

Dvs dom blir smartare och kommer evovolera till andra saker, exempelvis bli osynliga, springa på väggar smartare än mäniskan m.m

det är inte typiska zombies.

men tittar man det ur en vanlig vinkel utan veta storyn då är alla dessa spel exakt likadana, men så är det när man bara läst och skriver om saker utan att spelat spelen själva vilket folk är väldigt duktiga på här inne tyvärr.

Alla har såklart rätt att yttra sig, men brukar själv hålla mig ifrån diskutera eller ha en bestämt åsikt utan att ha rört saker, jag kan fråga nyfiket.

Men att säga saker är en sak när dom inte är det, då blir det ju väldigt fel kan jag tycka.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast jag svarade inte dig

Då hade du heller inte behövt citera mig.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Men det är väldigt stor skillnad på alla dessa, kan man något om dom ser man stora skillnader, det är som säga en gorilla är en orangutang, och då är jag väldigt generös, med liknelserna, då dom är mycket större än så.

Sen klart, exempelvis så är ju days gone ett virus som vart planerat via en blomma, men man får reda på även cliffhanger i 1an att något kmr hända inom en tid.

Dvs dom blir smartare och kommer evovolera till andra saker, exempelvis bli osynliga, springa på väggar smartare än mäniskan m.m

det är inte typiska zombies.

men tittar man det ur en vanlig vinkel utan veta storyn då är alla dessa spel exakt likadana, men så är det när man bara läst och skriver om saker utan att spelat spelen själva vilket folk är väldigt duktiga på här inne tyvärr.

Alla har såklart rätt att yttra sig, men brukar själv hålla mig ifrån diskutera eller ha en bestämt åsikt utan att ha rört saker, jag kan fråga nyfiket.

Men att säga saker är en sak när dom inte är det, då blir det ju väldigt fel kan jag tycka.

Jag skulle verkligen inte säga att det är "väldigt stor skillnad" på de olika smittade jag nämde. De är allihop smittade människor som beter sig som agressiva och korkade djur. Sedan finns det givetvis små skillnader men att ändra smärre detaljer gör inte att något känns nytt och unikt. För att fortsätta din analogi med människoapor så skulle man kunna säga att en film om en gorilla inte skulle kännas så unik om det redan fanns en uppsjö filmer om schimpanser, organgutanger och bonober.

Freaksen i Days Gone evolverar inte alls i och med att de inte förökar sig. Däremot så muteras viruset vilket ger olika sorters freaks.

Smarta zombies/zombieliknande monster är förvisso inte så vanligt men ändå långt ifrån unikt.

Av vilken anledning insinuerar du att jag inte spelet spelet? Jag har kört igenom det två gånger (senast förrra hösten på PS5). Jag tycker att det är helt ok men det blir rätt repetetivt efter ett tag och storyn är inte i närheten av den i The Last of Us. Jag hoppas dock på en tvåa så småningom.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Men det är väldigt stor skillnad på alla dessa, kan man något om dom ser man stora skillnader, det är som säga en gorilla är en orangutang, och då är jag väldigt generös, med liknelserna, då dom är mycket större än så.

Sen klart, exempelvis så är ju days gone ett virus som vart planerat via en blomma, men man får reda på även cliffhanger i 1an att något kmr hända inom en tid.

Dvs dom blir smartare och kommer evovolera till andra saker, exempelvis bli osynliga, springa på väggar smartare än mäniskan m.m

det är inte typiska zombies.

men tittar man det ur en vanlig vinkel utan veta storyn då är alla dessa spel exakt likadana, men så är det när man bara läst och skriver om saker utan att spelat spelen själva vilket folk är väldigt duktiga på här inne tyvärr.

Alla har såklart rätt att yttra sig, men brukar själv hålla mig ifrån diskutera eller ha en bestämt åsikt utan att ha rört saker, jag kan fråga nyfiket.

Men att säga saker är en sak när dom inte är det, då blir det ju väldigt fel kan jag tycka.

Härligt med spoilers för alla som ej hunnit spela än, det tackar dem nog dig för <3

Medlem

Tack vare tips här från er har jag nu börjat spela det på PC och jag uppskattar storyn hitills. Har spelat ungefär 15 h.

Det är dock buggigt och AI:n lämnar mycket att önska.

Kommer spela klart det, är absolut spänd på storyn!

1
Skriv svar