Vad hände med Webhallen?
Dom har blivit dyra och så är det nästan omöjligt att göra retur på en trasig vara. Min surfplatta hänge sig totalt och dom gjorde master reset och rensade allt, några veckor senare hände samma sak gick dit och han började nollställa allt igen, sa att jag ville ha en ny men det gick inte för den funkade ju bra efter total nollning o återställning. Slängde paddan tillslut.
Köpte en PSVR2 och det var ett litet fel på den, försökte reklamera den och få en ny direkt eftersom den var fel redan när jag packade upp den, men dom vägrade. Tyckte jag skulle kontakta Sony och skicka in den o vänta två veckor på reparation.
Nu vägrar jag handla där nå mer.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Men webhallen var bra förr när dom hade ett fåtal butiker med hög omsättning och duktig personal, då kunde dom hålla bra priser också.
Sedan började dom expandera och öppna butiker överallt och många med dålig omsättning eller med extrema hyror som i dom stora galleriorna, detta kompenseras numera med höga priser och sämre service tyvärr.
Saknar gamla goda webhallen som man fick åka många mil till, men ofta tog men med sig nån polare och drog till Sumpan o shoppade på helgen.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Handlade själv en del där under 10 års tid, men blev inte nöjd med ett returärende, och sen aldrig mer. Precis som vissa nämner var det kul att förboka spel och lira det dagen innan, när sånt fanns.
Allt har sin tid antar jag.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Har handlat på webhallen sen de var en liten håla på Adolf Fredriks Kyrkogata (innan dess handlade det mest på Skribofont eller Mycom, ingen av dem finns kvar sedan ~20 år). Men blir mindre och mindre handlande där, ofta är de dyrare eller har helt enkelt inte varorna man är ute efter. Tycker som många andra detta började efter de blev uppköpta.
Har blivit mycket mer Inet senaste åren, de är väl dessutom den enda kedjan som är svenskägd.
Jo kul att Inet har börjat sälja spel även om de inte än når upp till vad Webhallen's storhetstid en gång var.
Har blivit mycket mer Inet senaste åren, de är väl dessutom den enda kedjan som är svenskägd.
Samma här, Inet väntar inte 3-4dagar att skicka saker som finns i lager heller som är mina erfarenheter med ”nya” Webhallen och dem är även snabba och hjälpsamma på kundservice.
Dom har blivit dyra och så är det nästan omöjligt att göra retur på en trasig vara. Min surfplatta hänge sig totalt och dom gjorde master reset och rensade allt, några veckor senare hände samma sak gick dit och han började nollställa allt igen, sa att jag ville ha en ny men det gick inte för den funkade ju bra efter total nollning o återställning. Slängde paddan tillslut.
Köpte en PSVR2 och det var ett litet fel på den, försökte reklamera den och få en ny direkt eftersom den var fel redan när jag packade upp den, men dom vägrade. Tyckte jag skulle kontakta Sony och skicka in den o vänta två veckor på reparation.
Nu är jag inte ute efter att försvara Webhallen, men såna här inlägg kan vara så missvisande.
Hur gammal var din surfplatta?
Vad var det för "litet fel" på din PSVR2?
Carbonara görs inte med grädde.
Nu är jag inte ute efter att försvara Webhallen, men såna här inlägg kan vara så missvisande.
Hur gammal var din surfplatta?
Vad var det för "litet fel" på din PSVR2?
Min surfplatta var bara någon enstaka vecka gammal när det hände första gången. Misstänker att det var ett minnesproblem som orsakade det.
Och felet med min PSVR2 var att 2D skärmen man ser i början inte gick att centrera så det var som att titta på en tv som sitter 30cm off center på väggen samt att höger sidan var typ 10cm vinklad ut från väggen. Googlade direkt och såg på reddit att några andra hade samma problem och fått sina enheter utbytta direkt. Läste att det hänt någon i Sverige också som fick ny direkt på Elgiganten. Men i 3D läge funkade den bra, så problemet är litet såvida man inte vill använda den att titta på film tex på 2D skärmen.
Köpte min senaste dator ifrån webhallen och har inte haft några problem alls med deras kundtjänst gällande den. Var något fel med PSU när jag fick den första gången. Kontakten var enkel och att skicka tillbaka varan och att få tillbaka den var inga konstigheter.
Webhallen ka jag inte påstå jag handlar ifrån mycket.
Senast jag handlade där var PSVR2 sen köpte jag nå billig chassi där till en dator jag skulle bygga och sälja
Det var några år sedan nu. Tyvärr. Saknar filmutbudet enormt! De borde ta in Blu-ray/4k också, speciellt labels som Arrow Video, Criterion Collection och Eureka. För att nämna några. Skulle vara väldigt trevligt. Men så verkar de ju som sagt satsa på att avveckla snarare än utveckla så det lär ju inte hända. Tyvärr.
Kvarnvideo har både Arrow films och Criterion. De hade en fysisk affär i Malmö förr men finns bara online nu.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Kvarnvideo har både Arrow films och Criterion. De hade en fysisk affär i Malmö förr men finns bara online nu.
Oh! De hade jag lyckats missa! De hade mycket annat kul ju (Indicator, Radiance, 101) så tack så hemskt mycket för tipset!
Level 24 och trogen kund. Köpte så sent som förra veckan min nya speldator där. Har aldrig strulat för mig. Har gjort 294 ordrar och haft fyra serviceärenden, som alla blivit lösta (tre har handlat om samma beställda AirPods som Webhallen/Apple ersatt rakt av).
Med det sagt så känner jag också av ett viss skillnad. Framför allt det minskade spelutbudet och att priserna har blivit märkbart dyrare. Ett färskt exempel var när det var kampanj i svenska butiker på PlayStation 5-handkontroller för några veckor sedan. När andra tog 549 kr så låg Webhallen på 649 kr. Just den där hundralappen extra på väldigt många produkter har gjort att jag köper mer från Kjell & Co, Inet, Netonnet, Amazon osv.
Däremot tycker jag fortfarande att Webhallen fyller en viktig funktion i mitt nördliv. De har fortfarande ett ganska brett utbud, även om kanske speldelen har minskat. De har nattöppet ett par gånger per år vilket jag uppskattar enormt. Deras medlemsfunktioner med levlande och samlande av achievements är både beroendeframkallande men också värdefullt. Ramlar in ett par exklusiva erbjudanden i deras Discord-server för oss med hög level och/eller Knighthood. Deras streams, och framför allt den påkostade streamingghälpen i samband med Radiohjälpen varje år, är svinkul att följa.
Jag håller med, fick ett presentkort där men tycker de knappt tar in något nytt spel. Ärligt talat vet jag inte om jag vill köpa något alls mer där sedan senaste bemötandet…
I fortsättningen blir det spelbutiken.
Det är väl bara beställa, slipper bemötantet. Pengarna är redan "spenderade" när presentkortet köptes.
Min surfplatta var bara någon enstaka vecka gammal när det hände första gången. Misstänker att det var ett minnesproblem som orsakade det.
Och felet med min PSVR2 var att 2D skärmen man ser i början inte gick att centrera så det var som att titta på en tv som sitter 30cm off center på väggen samt att höger sidan var typ 10cm vinklad ut från väggen. Googlade direkt och såg på reddit att några andra hade samma problem och fått sina enheter utbytta direkt. Läste att det hänt någon i Sverige också som fick ny direkt på Elgiganten. Men i 3D läge funkade den bra, så problemet är litet såvida man inte vill använda den att titta på film tex på 2D skärmen.
Okej. Synd att det gick så långt att du slängde plattan. PSVR2-problemet låter som ett rent funktionsfel snarare än ett "litet fel". Jag hade gått vidare till ARN, särskilt i andra fallet då du haft medvind eftersom Elgiganten godkänt en likadan reklamation.
Personligen har jag handlat på Webbhallen till och från i fem år typ. Genomfört en retur som gick felfritt med deras kundtjänst, men har inte haft några reklamationsärenden. Har ingen särskild åsikt om företaget.
Carbonara görs inte med grädde.
Ja, vad hände? Jag har varit trogen kund på Webhallen ända sedan de hette Nordic Games på 90-talet. Både tack vare deras utbud och deras konkurrenskraftiga priser. Sedan en tid tillbaka har de inget av detta. Som redan nämnt fattas många spel, oklart varför, och de är inte billigare än andra längre. Dessutom tar det tid innan vissa samlarutgåvor dyker upp för förbokning, vilket i år gjorde att jag förbokade både Constellation Edition och samlarutgåvan av Alone in the Dark på annat håll.
Jag har i princip helt övergått till att handla hos Spelbutiken nu, tack vare utbudet och priserna. Ibland blir det köp hos Elgiganten också, som har snabb leverans till Instabox.
Jag kan ju inte säga jag varit en storhandlare på Webhallen, men en hel del har det blivit över åren. Men som andra säger, de är dyrare nuförtiden. Har inte beställt något från dem på ett bra tag nu. Priset styr var jag handlar. Jag betalar inte extra pga lojalitet till ett företag.
I drank what?
Ja, vad hände? Jag har varit trogen kund på Webhallen ända sedan de hette Nordic Games på 90-talet. Både tack vare deras utbud och deras konkurrenskraftiga priser. Sedan en tid tillbaka har de inget av detta. Som redan nämnt fattas många spel, oklart varför, och de är inte billigare än andra längre. Dessutom tar det tid innan vissa samlarutgåvor dyker upp för förbokning, vilket i år gjorde att jag förbokade både Constellation Edition och samlarutgåvan av Alone in the Dark på annat håll.
Jag har i princip helt övergått till att handla hos Spelbutiken nu, tack vare utbudet och priserna. Ibland blir det köp hos Elgiganten också, som har snabb leverans till Instabox.
Nordic Games var ju Lars Wingefors postorderföretag back in the day, sedan några fysiska butiker. Han utökade sedan genom att ta över brittiska Games butiker här i skandinavien. Är rätt säker att det inte finns någon koppling till Webhallen.
Har handlat på Webhallen sedan första butiken inne i Stockholm. Men handlar allt mindre där numera.
Spel handlar även jag nästan uteslutet från Spelbutiken.
Stort plus för Webhallen var att man kunde förhandsboka PS5 långt innan alla andra butiker. Det gjorde att jag (och mina vänner) hade en maskin på releasedagen.
Vet inte vad som hände, men på Facebook i gruppen Playstation 5 Sverige så avgudar dom webbhallen. Dom snackar om bra priser, bra leveranstider och får alltid spelen på utsatt tid. 10/10 ger dem det.
PC: i5-10600K | 3070 Ti | 16GB DDR4 | nVME 1TB
PS5: +1TB | G533 | Philips 70" | KLIPSCH 5.1.2
Jag handlade alltid på Webhallen förut men tröttnade när deras sökfunktion fungerade/fungerar så SJUKT DÅLIGT. Eller droppen var egentligen när tre beställningar på raken dröjde 1.5 vecka innan de skickades trots att de fanns både på weblager och i butik. Avbokade den sista beställningen och lade hos inet istället och hade den dagen efter. Inte återvänt sedan dess.
Varför ogillar folk komplett? Genuint nyfiken då de har varit min go to butik för datorer och deras komponenter sedan Windows XP var det hetaste som fanns.
Skälet till att jag har varit trogen har framför allt varit att jag har upplevt deras kundtjänst som fantastisk.
Jag har flera gånger blivit hårdvarumässigt uppgraderad vid garantiärenden eller datorreparationer, och de få gånger då något blivit fel har de tagit på sig skulden varje gång.
Sist lät deras "bygg din egen dator" tjänst mig komponera ihop en dator som var fysiskt omöjlig att bygga i verkligheten. När jag (efter att jag hade beställt) upptäckte detta, så uppgraderade de en av de ingående komponenterna för att ge den funktionalitet jag hade beställt utan minsta diskussion. Och, om någon undrar, utan extra kostnad för mig.
Så vad är problemet?
Jag kan komma ihåg fel nu...Men jag vill minnas att jag slutade handla på Komplett när de hade alla användares lösenord lagrade i klartext? Reserverar mig för att jag blandar ihop med ett annat företag nu..
Jag har inte några direkt negativa erfarenheter Webhallen men jag handlar betydligt mindre där nu än för tio år sen. Framför allt på grund av två saker. Dels ett sämre utbud av produkter som jag är intresserad och precis som många andra säger ligger dom nästan alltid högre i pris än sina konkurrenter.
Tråkig utveckling för Webhallen var länge min favoritbutik. Jag sökte till och med jobb några gånger i deras butiker i min ungdom.
PSN: OAKTHYR
Ja vad hände med Webhallens sortiment. Nu tar de inte längre in alla spel som släpps. Från att jag typ alltid köpt mina spel hos dem så har mina 3 senaste spelköp blivit på annat håll. Inte på grund av att de haft högre pris utan för det inte fanns tillgängligt.
Atlas fallen, Immortals of Aveum tog de inte in alls och nu den 19e släpps Lies of P, ett soul liknande spel som verkar jäkligt bra och hör väl till månadens storspel? Finns det att boka hos dem? Nope
Från att man känt genom åren att de var en spelbutik som ansträngde sig för att ha ett bra spelutbud och ta in så mycket som möjligt som släpps så är det lite Elgiganten vibbar, ja verkar bara ta in ett litet urval.
Webhallen har något bonus system där de vill uppmuntra att man ska va trogen kund, ja men då är det väl bra om man har grejerna man vill köpa oxå...
Är det bara jag som tycker att Webhallen börjar bli riktigt dåliga?
Deras Xbox utbud har blivit kasst, fast det känns som de flesta butiker har sämre Xbox utbud nuförtiden.
Evercade, godis och läsk har försvunnit. Saknar den tiden när man kunde beställa hem ett flak monster.
Handlar ändå alltid på webhallen, om de har spelet då jag är level 24 och jag behåller gärna min långa killstreak där.
Deras kundsupport är den bästa jag varit med om.
Blev det inte försämringar efter att webhallen köpts upp?
Öppet köp?
Öppet köp?
Tänkte inte på öppet köp rätten, men dom hade säkert nekat pga av någon hygien klausul eftersom man haft vr headset på sig och eventuellt svettats.
Jag handlade alltid på Webhallen förut men tröttnade när deras sökfunktion fungerade/fungerar så SJUKT DÅLIGT. Eller droppen var egentligen när tre beställningar på raken dröjde 1.5 vecka innan de skickades trots att de fanns både på weblager och i butik. Avbokade den sista beställningen och lade hos inet istället och hade den dagen efter. Inte återvänt sedan dess.
De skickar typ alltid samma dag för mig så jag har sakerna dagen efter