Persona 3 Reload såldes i 1 miljon exemplar under sin första vecka

Robot
Persona 3 Reload såldes i 1 miljon exemplar under sin första vecka

Och är därmed utvecklaren Atlus snabbast säljande spel någonsin.

#Atlus, #Persona-3-reload


Dödgrävaren

Hade också köpt det om jag inte tyckt det va orimligt dyrt.

Medlem
Skrivet av JackG100:

Hade också köpt det om jag inte tyckt det va orimligt dyrt.

Jag tycker det har en väldigt snäll prislapp. Ett fullstort RPG fullt med innehåll, och 150kr lägre prislapp än de flesta av dagens stora releaser.

Redaktör
Ponny

Jäklar vad kul jag haft med det i helgen. Har ingen aning om vart storyn ska ta vägen men det är lagom mix av total galenskap och high school-simulator.


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jäklar vad kul jag haft med det i helgen. Har ingen aning om vart storyn ska ta vägen men det är lagom mix av total galenskap och high school-simulator.

Har du inte spelat Persona 4 och Persona 5 så har du mycket att se fram emot!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har du inte spelat Persona 4 och Persona 5 så har du mycket att se fram emot!

VERKLIGEN! Älskar att ge mig chansen att upptäcka (för mig) nya serier. (Like a Dragon/Yakuza väntar också.)


signatur

En Bamseponny av folket

Dödgrävaren
Skrivet av Bennii:

Jag tycker det har en väldigt snäll prislapp. Ett fullstort RPG fullt med innehåll, och 150kr lägre prislapp än de flesta av dagens stora releaser.

70€ för ett 18 år gammalt spel tycker jag är rätt orimligt, även om det nu är en aning hetare grafiskt sett.

Jämförelsevis så kostar alltså BG3 60€, Rogue Trader 50€.

Medlem

Fråga till er som spelat: Är det bara en grafisk upphottning eller är det mer modernt i gameplayet med? Har spelat Person 4 och 5, och jag gillar väl inte de randomiserade dungeonsen utan dom mer designade i femman.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Fråga till er som spelat: Är det bara en grafisk upphottning eller är det mer modernt i gameplayet med? Har spelat Person 4 och 5, och jag gillar väl inte de randomiserade dungeonsen utan dom mer designade i femman.

Det är mer en grafisk upphottning, fast remake nivå och inte bara nya texturer osv på gamla assets. Alla assets har gjorts om från grunden. Det är således många randomiserade dungeons, men inte enbart. Precis som i originalet.

  • Det är allt innehåll i Persona 3 FES, inklusive alla combat förbättringar samt expanderad story, som inte finns i originalet P3 men som P3FES innehåller, minus den fristående epilogen The Answer.

  • Plus att man lagt till lite aktiviteter som finns i de senare spelen så som matlagning med andra karaktärer, Odling, se på DVD filmer med andra karaktärer och sådant för att expandera den sociala biten.

  • Man har även lagt till Online schedule som tidigare endast fanns från P4 och framåt. Dvs att man kan trycka upp ett Schedule varje dag i spelet för att se en procentsats på vilka olika aktiviteter den dagen som andra spelare valt att lägga tiden på.

  • Man har även lagt till en Rewind funktion så att man kan gå till status menyn och spola tillbaka spelet dagar bakåt i tiden om man upptäckte att man ville välja annorlunda någonstans.

  • Sedan har man tagit bort Fatigue systemet från P3/P3FES. Vilket gör att det är mycket mindre stress runt att hålla karaktärerna friska från förkylning, gå på toa, sova på lektioner och sådant som man var tvungen att planera in i originalen för att karaktärer skulle orka hänga med till Dungeons. Fatigue var ju inte med i P4 eller P5 för man insåg att det var lite väl hardcore.

Det är vad jag kom att tänka på här och nu.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det är mer en grafisk upphottning. Det är således många randomiserade dungeons, men inte enbart. Precis som i originalet.

  • Det är allt innehåll i Persona 3 FES, inklusive alla combat förbättringar samt expanderad story, som inte finns i originalet P3 men som P3FES innehåller, minus den fristående epilogen The Answer.

  • Plus att man lagt till lite aktiviteter som finns i de senare spelen så som matlagning med andra karaktärer, Odling, se på DVD filmer med andra karaktärer och sådant för att expandera den sociala biten.

  • Man har även lagt till Online schedule som tidigare endast fanns från P4 och framåt. Dvs att man kan trycka upp ett Schedule varje dag i spelet för att se en procentsats på vilka olika aktiviteter den dagen som andra spelare valt att lägga tiden på.

  • Man har även lagt till en Rewind funktion så att man kan gå till status menyn och spola tillbaka spelet dagar bakåt i tiden om man upptäckte att man ville välja annorlunda någonstans.

  • Sedan har man tagit bort Fatigue systemet från P3/P3FES. Vilket gör att det är mycket mindre stress runt att hålla karaktärerna friska från förkylning, gå på toa, sova på lektioner och sådant som man var tvungen att planera in i originalen för att karaktärer skulle orka hänga med till Dungeons. Fatigue var ju inte med i P4 eller P5 för man insåg att det var lite väl hardcore.

Det är vad jag kom att tänka på här och nu.

Tackar så väldans för väl utfört svar! Kanske väntar med denna tills det kommer till en steamrea Behöver inte ha allt för bråttom med det iad.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar