tvreklams volymen!

Medlem

TV tappar ju tittare för varje år, och jag tror inte all den förbannade reklamen på max ljud gör att tittare vill komma tillbaka...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Inlägg
11111

Medlem

Du är inte ensam!

Mycket iriterande fenomen


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Jag mailade tv3 och klagade för många år sedan, jag fick svar av Fredrik Birging eller vad han heter och han sade att ändringen i ljudvolymen beror på att sändningarna av programen och reklamen kommer från två olika ställen med lite olika kvalitet - dessutom kommer de från utlandet så svensk lagstiftning sätter inte deras regler i detta fall.

Jag har dock en TV som justerar ljudvolymen automatiskt så jag tänker inte på det.

TIVO eller motsvarande borde komma till sverige, jag blir första kunden och kommer aldrig se ett reklaminslag mer i hela mitt liv. I tv.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

TIVO eller motsvarande borde komma till sverige, jag blir första kunden och kommer aldrig se ett reklaminslag mer i hela mitt liv. I tv.

Men om det blir populärt med TIVO kommer inte en massa kanaler att braka ihop då ? Fast det kanske skulle vara bra för då skulle företagen satsa med på kvalitetsvaror eftersom det skulle vara den avgörande faktorn för vad folk köpte och inte reklamen.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

På tv:n kollar jag bara film som SVT sänder. Fattar inte hur folk orkar med film på reklamkanalerna... tar mycket längre tid, tar kål på dramatiken och är framförallt jävligt irriterande.

Medlem

jag brukar inte störa mig så mycket på reklam, jag stänger bara av hjärnan när det kommer reklam. Så jag har faktiskt knappt nån aning vad det går för reklam på tv nyförtiden.
På tunnelbanan är det ganska bra dock, mysigare att titta på prylar än på folk i ansiktet.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

TIVO eller motsvarande borde komma till sverige, jag blir första kunden och kommer aldrig se ett reklaminslag mer i hela mitt liv. I tv.

TIVO är väl bara ett märke?

Det kryllar ju av dekodrar och hårddiskinspelare som kan göra samma sak på den svenska marknaden.

Medlem

Boxer Navigator är väl ungefär samma som Tivo?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jag ser mest fakta program och använder då pausen till att tänka lite på vad dom gör fel, i filmer blir det oftast pisspaus!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Har inte tittat på TV sen 99 eller nåt sånt men vad jag stör mig på är att musik i filmer/serier har samma problem, det är på tok för högt.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag mailade tv3 och klagade för många år sedan, jag fick svar av Fredrik Birging eller vad han heter och han sade att ändringen i ljudvolymen beror på att sändningarna av programen och reklamen kommer från två olika ställen med lite olika kvalitet - dessutom kommer de från utlandet så svensk lagstiftning sätter inte deras regler i detta fall.

Jag har dock en TV som justerar ljudvolymen automatiskt så jag tänker inte på det.

TIVO eller motsvarande borde komma till sverige, jag blir första kunden och kommer aldrig se ett reklaminslag mer i hela mitt liv. I tv.

Jag har mailat kanal5 några gånger av olika anledningar, detta för ett antal år sedan också.

Ett av dessa mail gällde den mycket höga volymen på reklamfilmerna och svaret jag fick var nått tjafs med ljudfrekvenser m.m.

Jag anklagade dem i samma mail för att ha olagligt långa reklampauser men det hade dom koll på och så var inte fallet

Man var bra dryg när man var yngre!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Medlem

Jag tycker vi ska demonstrera! Till riksdagshuset!
svt ftw föresten.

Medlem

En intressant grej som en polare tog upp för mig angående reklam är på biografer. Numera kostar en biobiljett ganska mycket (Eller ja, allt är relativt), och i grund och botten så betalar vi till viss del för reklam. Innan en film börjar så har man ju alltid trailers, så varför betalar vi fullpris på biljetten då vi blir "Påtvingade" filmreklam innan vi får se vad vi faktiskt betalar för?

Nog för att jag själv faktiskt gillar att se filmtrailesers innan en film, men jag tyckte att det var en intressant vinkling på det hela ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

En intressant grej som en polare tog upp för mig angående reklam är på biografer. Numera kostar en biobiljett ganska mycket (Eller ja, allt är relativt), och i grund och botten så betalar vi till viss del för reklam. Innan en film börjar så har man ju alltid trailers, så varför betalar vi fullpris på biljetten då vi blir "Påtvingade" filmreklam innan vi får se vad vi faktiskt betalar för?

...eller så hade vi betalat ännu mer utan reklamen.

Medlem

Det ända som är bra med reklam är att då kan man gå på toa eller hämta mer läsk/snacks när man kollar på en film/serie. Annars då missar man ju en bit av filmen/serien.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av WildThing:

En intressant grej som en polare tog upp för mig angående reklam är på biografer. Numera kostar en biobiljett ganska mycket (Eller ja, allt är relativt), och i grund och botten så betalar vi till viss del för reklam. Innan en film börjar så har man ju alltid trailers, så varför betalar vi fullpris på biljetten då vi blir "Påtvingade" filmreklam innan vi får se vad vi faktiskt betalar för?

...eller så hade vi betalat ännu mer utan reklamen.

Jovisst, men tänk sedan att för endast 5-6 år sen så betalade vi 50-60 kronor istället för 80-90 som vi gör idag. Har verkligen filmkostnaderna ökat så markant på senare tid gentemot vad dem brukade kosta att göra?


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag har inget emot reklamen men dom ska inte höja volymen när det är. Det är bara irriterande.

Medlem

Kan hålla reklamen till innan och efter programmen, finns inget mer störande än när dom bryter mitt i programmen för reklam. är en stor anledning till vrf jag och många av mina vänner hellre laddar hem och ser ist så man får se programmen i sin helhet som det är tänkt att ses.

Medlem

Snygg bump.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar