Vill ha PCn konstant igång pga Steam Link - vägrar gå ner i viloläge

Medlem
Vill ha PCn konstant igång pga Steam Link - vägrar gå ner i viloläge

Som nybliven småbarnsförälder har jag sällan tid med att "sätta mig vid datorn". Upptäckte Steam Links magiska värld nu i veckan och installerat det på min Chromebook, smartphone samt min Ayn Odin 2. Nu kan jag spela 10 minuter Cities Skylines medan jag väntar på att Pyttipannan ska få färg eller avvärja raiders i Farthest Frontier när gossen somnat i famnen i soffan.

Detta gör att jag tänkt börja ha datorn igång, eftersom jag innan alltid stängt av den när jag inte använt den (något jag förstår efter att ha läst runt lite inte är så kutym längre). Dock vägrar datorn gå ner i viloläge (släcka ner fläktar o allt men väckas av ett input). Jag har vart inne och pillat på inställningar för energispar-alternativ och kryssat i strömsparläge efter 10 min inaktivitet, men datorn tuffar på.

Läste att man kunde via kommandotolken kolla vad datorn får för "requests". Där står NVIDIA High Definition Audio som enda post, m.a.o något jag inte kan stänga av?

Skulle gärna ta emot hjälp hur jag går vidare i detta problemet, eller ifall jag tänker helt galet.

Tack på förhand.

signatur

"Maranax infirmux" - Cultist

Medlem
Skrivet av IvanOverdrive:

Läste att man kunde via kommandotolken kolla vad datorn får för "requests". Där står NVIDIA High Definition Audio som enda post, m.a.o något jag inte kan stänga av?

NVIDIA high definiton audio går att avinstallera om du du inte behöver det. Steam linken borde väl vara den som sänder ljudet och inte grafikkortet?

signatur

The Owls Are Not What They Seem

1
Skriv svar