Space Marine 2:s co-op ledde till kompromisser i handlingen
Låter mer som att utvecklarna fastnat inom ramen för vad som tros kunna göras med co-op.
Finns ju inget som förhindrar att spelarna tillfälligt delas upp och får egna story-inslag exempelvis.
Att samarbeta på avstånd kan vara fräckt också.
Kommunicera med sina lagkamrater från olika kartor för att slutföra deluppdrag.
Skulle kunna vara tre olika eller lika deluppdrag, på olika ställen, för att öppna upp en gemensam fortsättning.
Låter mer som brist på fantasi än att det inte skulle kunna göras annorlunda.
Stör mig på sådana här nyheter, de kommer alltid lite efter ett "framgångsrikt" släpp, det är fan som ett brev på posten då posten var svensk som i svensson svensson.
Ett spel går bra, eller typ bra, säljer bra. Sedan kommer det alltid massa nyheter om "vad som kunde ha hänt, men det gick i sista stund", eller typ "denna saken var konstig men laget kände att det var kul ändå" etc.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Låter mer som att utvecklarna fastnat inom ramen för vad som tros kunna göras med co-op.
Finns ju inget som förhindrar att spelarna tillfälligt delas upp och får egna story-inslag exempelvis.
Att samarbeta på avstånd kan vara fräckt också.
Kommunicera med sina lagkamrater från olika kartor för att slutföra deluppdrag.
Skulle kunna vara tre olika eller lika deluppdrag, på olika ställen, för att öppna upp en gemensam fortsättning.
Låter mer som brist på fantasi än att det inte skulle kunna göras annorlunda.
Tror knappast det handlar om någon brist på fantasi. Om det är något spelutvecklare har så är det fantasi. Idéer är billiga och alla har dem, men sen ska du utföra dem också och det kräver resurser och det blir lätt för mycket och projektet misslyckas finansiellt på grund av detta. Utvecklaren kommenterade ju precis detta fenomenet för någon dag sedan.
Låter mer som att utvecklarna fastnat inom ramen för vad som tros kunna göras med co-op.
Finns ju inget som förhindrar att spelarna tillfälligt delas upp och får egna story-inslag exempelvis.
Att samarbeta på avstånd kan vara fräckt också.
Kommunicera med sina lagkamrater från olika kartor för att slutföra deluppdrag.
Skulle kunna vara tre olika eller lika deluppdrag, på olika ställen, för att öppna upp en gemensam fortsättning.
Låter mer som brist på fantasi än att det inte skulle kunna göras annorlunda.
Låter sjukt krävande,
Tror knappast det handlar om någon brist på fantasi. Om det är något spelutvecklare har så är det fantasi. Idéer är billiga och alla har dem, men sen ska du utföra dem också och det kräver resurser och det blir lätt för mycket och projektet misslyckas finansiellt på grund av detta. Utvecklaren kommenterade ju precis detta fenomenet för någon dag sedan.
Kanske är dags att utveckla verktyg som gör det lättare att implementera ideérna då 🙂
Kunde bara haft fyra spelare istället för tre. Dela upp två och två och göra sina egna grejer och möts i mitten och slutet för episk boss. Tror gears of war gjorde detta någon gång med.
Fanns ju knappt fiender så det räckte till för tre.
Tyranid "svärmarna" var ju pyttesmå.
Jämför med deras WWZ, fan zombies överallt!
Kanske är dags att utveckla verktyg som gör det lättare att implementera ideérna då 🙂
Jävlar så full med bra idéer du är. Har du tänkt på att bli spelutvecklare? 😄
Ber om ursäkt för drygheten, men ibland blir det lite mycket ”men bara gör x”.
Jävlar så full med bra idéer du är. Har du tänkt på att bli spelutvecklare? 😄
Ber om ursäkt för drygheten, men ibland blir det lite mycket ”men bara gör x”.
Inget lär ju hända om man inte jobbar för det.
Tycker ändå att verktygen överlag blivit bättre för utvecklare med åren. Räcker man kollar på spelmotorer.
Drygheten flög förbi mig då jag är fullt seriös.
Det handlar inte om att "bara göra" något.
Det handlar om att förbättra spelverktyg för utvecklare att använda och kunder att dra nytta av.
Annars kan man ju skita i allt vad nyskapande heter.
För det är jobbigt för utvecklare att få idéer som kan implementeras.