Mass Effect ska bli till tv-serie på Amazon

Robot
Mass Effect ska bli till tv-serie på Amazon
Medlem

Men blir det en man eller kvinna som Shepard?
Dom får se till att spela in två versioner så man kan välja.

Medlem
Skrivet av Arto:

Det hade varit läckert, spela in allt x2!

För egen del hoppas jag på renegade FemShep så att det reflekterar min första genomspelning 🙂

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Var lite oroande tills jag såg att Gamble var inblandad iaf, så han bör förhoppningsvis styra det rätt.

Hoppas på femshep ifall det blir av.

Medlem

Tomb Raider, Halo, Cyberpunk, Resident Evil, Mass Effect, The Last of Us, Fallout, Final Fantasy, Shenmue, Like a Dragon, Castlevania... när kommer Quake?

Medlem

Enbart male shep är canon I min bok
Blir det inte så då får dom behålla skitet

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Arto:

I dagens klimat väljer de väl en som är både och

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro

Medlem

Enda som, enligt mig, kan funka är att göra ett eget äventyr i Mass Effect universumet. Ska de på något vis återberätta trilogin kommer det oundvikligen bli problem. Sen känns det som en lat utväg att berätta samma grej igen istället för att göra ett fristående äventyr som håller sig inom universumets ramar och regler.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Enda som, enligt mig, kan funka är att göra ett eget äventyr i Mass Effect universumet. Ska de på något vis återberätta trilogin kommer det oundvikligen bli problem. Sen känns det som en lat utväg att berätta samma grej igen istället för att göra ett fristående äventyr som håller sig inom universumets ramar och regler.

Ja, undrar om det kommer ett Silent Hill som berättar nåt nytt och som är bra?

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Jag känner nästan tvärtom. Om man ändå ska berätta en annan historia, varför göra det i MEs universum?

Visst skulle man kunna göra något mer småskaligt, t.ex. om inklusive mans organisation, shadow brooker eller när mänskligheten hittade mass relays. Men för egen del skulle jag bara bli rastlös och invänta Reapers.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Arto:

Jäklar! Gick igång på idén. Lär ju aldrig hända (om det inte blir AI-blaha) men ska man vara spelserien trogen, så...

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Icke binär Shepard om BioWare får välja, Amazon lär gilla det.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Tomb Raider, Halo, Cyberpunk, Resident Evil, Mass Effect, The Last of Us, Fallout, Final Fantasy, Castlevania... när kommer Quake?

Ja!.. och när får vi en riktig DooM film?!

Medlem

Kan bli hur fantastiskt som helst. Men kan också bli helt förfärligt. För att få till de andra raserna bra krävs mycket snygg cgi eller kostymdesign, och det låter dyrt. Och det är inget Mass Effect om de andra raserna inte är med frekvent. Vill man berätta en mänsklig historia i det universumet med minimalt av andra raser är man fel ute.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Ser fram emot detta!! Hoppas dom ger den lika mycket kärlek och kostar på den med rejäl budget samt att de är trogna orginalstoryn

Skrivet av apanbajs:

Ja!.. och när frå vi en riktig DooM film?!

Den kom ju en för längesen med The Rock!

Medlem

intressant, om dom gör det så man tydligt känner igen sig från spelet och spelets story (som är skitbra för dom som inte vet)

signatur

//monster

phi
Medlem
Skrivet av Arto:

Det är Amazon vi pratar om. Det blir en icke-binär eller transperson, bisexuell och med färgglatt hår.

Medlem

Känns som hit or miss med Amazons serier. RoP var katastrof, men Fallout blev riktigt bra. Så antar det i ordningens namn är dags för en fail.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Känns som hit or miss med Amazons serier. RoP var katastrof, men Fallout blev riktigt bra. Så antar det i ordningens namn är dags för en fail.

Bra ponäg kanske inte är helt kört redan

CFW
Medlem

MaleShep or we riot

Medlem
Skrivet av phi:

Det är Amazon vi pratar om. Det blir en icke-binär eller transperson, bisexuell och med färgglatt hår.

Det här kan bli hur bra som helst, särskilt mot bakgrund av att Shepard kan spelas som man eller kvinna i spelen. Lite genderfluidity kan väl inte skada?

Medlem

Hade varit fränt om de hade två olika skådespelare för maleshep och femshep och sedan skifta skådespelaren varje avsnitt eller nåt sånt om de gick Shepard vägen.

Drew Karpyshyn får gärna utveckla berättelsen så som han hade tänkt sig efter ME1 och ME2. Det hade varit mer intressant än hur Mac Walters förvaltade berättelsen.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av oldschoolgamer:

Ser fram emot detta!! Hoppas dom ger den lika mycket kärlek och kostar på den med rejäl budget samt att de är trogna orginalstoryn

Den kom ju en för längesen med The Rock!

True true, men nja... helt ok action flick. Men inte mycket DooM i den.
Två DooM filmer men ingen DooM Guy så långt ögat kan se. T-T

Medlem

Amazon en av de mest woke företag, med Bioware som är lika woke idag. Kan gå bara åt ett håll. Kolla bara vad som hände med Warhammer 40K serien som Henry Cavill ville göra när han ville inte vika sig för Amazons woke bajs.

Har inga förväntningar på detta.

signatur

Gillar munkar!

Medlem

Kan bli riktigt bra, särskilt med Fallout i åtanke, får bara hoppas att serieskaparna har tillräckligt hög budget att leka med så att de kan återskapa den världen på ett trovärdigt sätt.

signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Icerock:

Amazon en av de mest woke företag, med Bioware som är lika woke idag. Kan gå bara åt ett håll. Kolla bara vad som hände med Warhammer 40K serien som Henry Cavill ville göra när han ville inte vika sig för Amazons woke bajs.

Har inga förväntningar på detta.

Ja, för Fallout betraktas ju som så jäkla kass. Oh, wait.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Tänkte föreslå Matthew Fox som Shepard

Men sen kom verkligheten ikapp en. Det är inte längre 2007 😐

Medlem

Eftersom det inte ska finnas en canon Shepard hoppas jag att dom håller sig borta från karaktären helt, för hur dom än gör med karaktären kommer det förstöra idén med att det är 'min' shepard jag spelar, helt plötsligt finns det en personlighet och utseende plus kön som är det 'riktiga'

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tänkte föreslå Matthew Fox som Shepard

https://gameplay.pl/galeria/ilustracja/9_19412773.jpg

Men sen kom verkligheten ikapp en. Det är inte längre 2007 😐

https://variety.com/wp-content/uploads/2024/08/Matthew-Fox-e1...

Vafan, blir han också äldre?! 😅 Jäkla tid att tuffa på ibland alltså. ^^

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

123
Skriv svar