Devil May Cry-serien på Netflix driver på försäljningen av spelen

Robot
Devil May Cry-serien på Netflix driver på försäljningen av spelen

Och de säljs med upp till 75 % rabatt.

#Capcom, #Devil-may-cry, #Netflix

Medlem

Jag tyckte om animen, den är väldigt bra om man slutar tänka på vad som är i DmC och har i huvudet att det här är en Netflix adaption som inte har lika mycket och göra med spelen. Liksom, det har vart en tuff vecka, låt mig bara tycka om något för en gångs skull.

Många kommer säga att det här är respektlöst åt serien med hur mycket de förstört karaktärerna och whatever men om jag får vara fri från det så tyckte jag om animationen, actionen, humorn, villain backstoryn och valet av musik fick mig att le en hel del.

Medlem

Nä serien är bra och gillade storyn. Gjorde jag började spela spelen igen så bra gjort.

Medlem

Kan inte direkt påstå att jag tycker serien va något särskilt bra. 2007 versionen hade en sån mycket bättre känsla. Dantes VA i den japanska versionen är så mesig och hans dialoger är ingenting utav vad Dante som person är, känns väldigt oäkta. Däremot har den åtminstone en mer gedigen story bakom sig från början till slut, vilket jag ändå tycker Netflix gjorde bättre än 2007 versionen.

Medlem

Ett problem är ju att i de versioner av spelen som går att köpa nu så är dialogen mycket mindre skitkonstig än den var på ps2. Tex säger Dante inte ”The sky is blue and always above us, no matter what” I slutet på ettan och skurken i vådan skriker inte heller ”I must obtain the power of Aggrosax, or else I can not trancend all living things!”, utan i stället något fullständigt begripligt.

Medlem

Åh, tack för påminnelsen, jag måste kolla på serien

Medlem

Tydligen så är chansen rätt så stor att Monster Hunter Wilds kommer att få DMC dlc i slutet av Maj "Capcom Collaboration".

1
Skriv svar