Playstation håller fast: inga egna spel dag 1 på PS Plus
Som diskuterat i tidigare tråd.. Om det är sån att nästa X-box fortsätter med Gamepass, är lika (eller mer) kraftfull som PS6 och att Sony fortsätter släppa sina titlar till Windows/Xbox så tror jag fan i mig att det i nästa generation bickar mot en Box!
Har länge önskat att 'Premium' skulle följa efter 'Gamepass' men när det är så konkret och att dom i tillägg önskar att höja priserna ytterligare så känner jag mig ganska snart mätt.. Detta kommer från en som valde PS, som huvud-konsoll redan i första generation och haft varenda maskin (bortsett från PS4 PRO). Det är i utgångspunkt inte pengarna som är problemet. Höj det med en 500kr till, eller en tusenlapp för den saks skull men då får man se till att spegla innehåll till pris.
För mig spelar det ingen roll. Playstation har de exklusiva titlarna jag vill ha så jag bryr mig inte om de släpps dag ett på ps plus.
Fattar inte, du menar att du vill ändå betala för spelet 100% alltid? Då är din input här lite ointressant
Iofs, ps plus priset hålls väl nere, det skulle ju kunna vara bra om man ändå vill köpa allt
Har både xbox series x och ps5. Men blir inte att jag spelar på dem. Allt kommer ju inom sin tid till pc, och då får man spela den bästa versionen av spelen med. Kanske bara jag som börjar bli gammal och inte behöver spelen första året längre.
Jag börjar bli gammal, orkar inte vänta på trasiga konsolportar till PC som man dessutom får betala mycket högre pris för(datorn då ja)
Nä tacka vet ja sitta i soffan o köra spelen dag1 utan krångel, 60fps is good enough😂
Jag börjar bli gammal, orkar inte vänta på trasiga konsolportar till PC som man dessutom får betala mycket högre pris för(datorn då ja)
Nä tacka vet ja sitta i soffan o köra spelen dag1 utan krångel, 60fps is good enough😂
Spela dag1 är ju verkligen mer eller mindre att spela den sämsta versionen.
Jag tycker inte day 1 nödvändigtvis är en super vinst, jag förstår absolut varför man vill ha det så klart men att låta spelet stå på egna ben och bevisa försäljning tycker jag gynnar marknaden mer. Inte bara ekonomiskt för studios utan även för att se om spelet dom har byggt är intressant för marknaden och inte bara är massa nissar som laddar ner för att det är gratis.
Så vi kan få konkreta försäljningssiffror ist för 'x antal spelare' som inte talar mycket om hur populärt spelet i fråga faktiskt är/var
Spela dag1 är ju verkligen mer eller mindre att spela den sämsta versionen.
Dag1 är ju den bästa, man har inte hunnit se spoilers som förstört sin upplevelse
Dag1 är ju den bästa, man har inte hunnit se spoilers som förstört sin upplevelse
Att undvika titta på spoilers är lätt. Spela en day1 version som inte innehåller buggar, saknar content mm är svårare
Riktigt bra jag vill inte betala extra för spel jag endå kommer att köpa för fullpris. En så länge har jag fått Psn++ lite billigare. Så att jag kan pröva lite spel för 3-400 extra om året tror jag det var. Och det tycker jag är helt ok. Men jag kommer inte att behöva psn+++ igen för gamla spel är inte min grej oavsett pris.
Att undvika titta på spoilers är lätt. Spela en day1 version som inte innehåller buggar, saknar content mm är svårare
Men lugn nu, haha. Du har skrivit det där flera ggr bara i denna tråd nu.
Det är ju, tack gode gud, en minoritet som släpps med halv-katastrofala buggar dag 1.
Min erfarenhet med att spela spel dag 1 på GamePass (PC och Series X) är till absolut största del riktigt positiv. Jag har dessutom sparat en rejäl summa pengar. Inte ens Starfield hade jag några problem med dag 1.. Så äh, sluta sprid copium-doftande propaganda nu 😉
GamePass har ju dessutom varit en spelgudagåva detta år 🥳
Men lugn nu, haha. Du har skrivit det där flera ggr bara i denna tråd nu.
Det är ju, tack gode gud, en minoritet som släpps med halv-katastrofala buggar dag 1.
Min erfarenhet med att spela spel dag 1 på GamePass (PC och Series X) är till absolut största del riktigt positiv. Jag har dessutom sparat en rejäl summa pengar. Inte ens Starfield hade jag några problem med dag 1.. Så äh, sluta sprid copium-doftande propaganda nu 😉
GamePass har ju dessutom varit en spelgudagåva detta år 🥳
Flera ggr nej jag skrev 1 gång.
Dag1 är sämsta versionen, det gäller oavsett om det är senaste AAA eller minsta indie-spelet.
Spelen kanske har minimalt med buggar men det finns endå. Dessutom med tiden så uppdateras spelen och då alltid till det bättre med nytt innehåll och nya funktioner.
Lustigt för jag har aldrig känt något sug eller ens behov av något som gamepass.
Tjänsten har inga spel jag vill spela och skulle det vara nått så vill jag inte betala en månadsavgift för det.
Att det skulle vara en spelgudagåva DET känns som copiumpropaganda från en prenumerant.
Haha, vi är väl i olika stadier av gammal kanske 😀
Fattar inte, du menar att du vill ändå betala för spelet 100% alltid? Då är din input här lite ointressant
Iofs, ps plus priset hålls väl nere, det skulle ju kunna vara bra om man ändå vill köpa allt
Finns ju dom som inte betalar också... På PC. Typ piratsidor osv.
Men Gamepass finns ju annars på PC.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
"Två Resistance-spel samt Infamous Second Son till PS3 försvann nyligen. Maguire förklarar det med att man vill hålla utbudet fräscht, och det kan vara lättare att upptäcka nytt om gammalt tas bort."
Vad snällt att de tänker på konsumenten genom att ta bort valmöjligheter ur utbudet..