Gratis-uppdaterade Switch 1-spel till Switch 2: "Remasters i allt utom namnet"

Robot
Gratis-uppdaterade Switch 1-spel till Switch 2: "Remasters i allt utom namnet"
Medlem

Nintendo dubbel och trippeldippar i vanlig ordning.

Medlem

Zelda spelen både dom i top view och open world är perfekt på Switch 2.

Så här i efterhand önskar jag ha hållit mig ifrån Switch 1 men samtidigt så har jag nu ett stort bibliotek Switch 1 spel i min ägo.
Det kan nog bli rätt dyrt att kliva in på Switch 2 om man skall nyköpa alla bra titlar.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Fragtjuv
Skrivet av lonian:

Så här i efterhand önskar jag ha hållit mig ifrån Switch 1 men samtidigt så har jag nu ett stort bibliotek Switch 1 spel i min ägo.
Det kan nog bli rätt dyrt att kliva in på Switch 2 om man skall nyköpa alla bra titlar.

Ja, så känner ju jag just nu som köpte en Switch 2 utan att ha ägt den första konsolen. Tradera är dock min vän!

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Ja, så känner ju jag just nu som köpte en Switch 2 utan att ha ägt den första konsolen. Tradera är dock min vän!

Då hoppas jag du lyckas jaga rätt på billiga begagnade spel och som förhoppningsvis inte brickar din nya konsol om någon piratkopierat dem vidare.

signatur

Gen
Medlem
Skrivet av lonian:

Det är det, fyra spel varav två begagnade har hittills kostat 2268kr.

Skrivet av Joe Swallows:

Det vette fan, andrahandsvärdet är sjukt högt på Switch spel. Kollat på Mario Odyssey som med frakt och Tradera köpskydd blir nästan 550kr, nytt hos Amazon ligger på 560kr. Köpte BotW på Tradera för 510kr inkl allt vilket är knappt en hundring från nypris

Skrivet av lonian:

Då hoppas jag du lyckas jaga rätt på billiga begagnade spel och som förhoppningsvis inte brickar din nya konsol om någon piratkopierat dem vidare.

Vad säger du? Kassetterna kan vara fejk? Är det vanligt?

Medlem

Zelda Echoes of Wisdom är den största uppdateringen imo. fick huvudvärk när jag spelade det på Switch 1, hoppa mellan 30 och 60fps varje jävla sekund kändes det som. nu kör det konstant 60fps och är helt fantastikt

Fragtjuv

Jag har haft tur hittills med tradera kanske. Fick bra pris på Luigis Mansion 3 och Super Mario Wonder.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av Tusske:

Zelda Echoes of Wisdom är den största uppdateringen imo. fick huvudvärk när jag spelade det på Switch 1, hoppa mellan 30 och 60fps varje jävla sekund kändes det som. nu kör det konstant 60fps och är helt fantastikt

Testade det på min Switch 2 med 4K (kanske inte riktigt?) och INGET lagg. En nyhet var då att man kunde spara sina favoriter och göra en egen meny. Kom den patchen i och med switch2-uppdatering? Supersmidigt vilket som!

Medlem
Skrivet av Gen:

Det vette fan, andrahandsvärdet är sjukt högt på Switch spel. Kollat på Mario Odyssey som med frakt och Tradera köpskydd blir nästan 550kr, nytt hos Amazon ligger på 560kr. Köpte BotW på Tradera för 510kr inkl allt vilket är knappt en hundring från nypris

Vad säger du? Kassetterna kan vara fejk? Är det vanligt?

Någon kan ha dumpat just den kassetten och använder den, då kan nintendos servrar se att samma "kassett" användes på mer än ett ställe men i regel är det kassetten som bannas inte din enhet. om du däremot försöker använda en flashcart som "MIG switch" så kan din enhet bannas från att kontakta deras servrar. = partial brick så endast fysiska spel funkar och utan updates/dlc som inte redan är nerladdade.

Det gäller att vara försiktig.

Medlem
Skrivet av Gen:

Dyrt ja, sen finns ju de spel som är mer ovanliga. Jag hann köpa ett ex innan de gick ur produktion.

signatur

Medlem

Är sjukt nöjd med att ha gått från Switch till Switch 2. Större delen av mitt spelbibliotek blev uppgraderat till bättre versioner från en dag till en annan. Mest imponerad av alla fyra Zelda-spel som nu nästan känns som nya spel - trots att det bara är bilduppdatering och upplösning som ändrats.

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Är sjukt nöjd med att ha gått från Switch till Switch 2. Större delen av mitt spelbibliotek blev uppgraderat till bättre versioner från en dag till en annan. Mest imponerad av alla fyra Zelda-spel som nu nästan känns som nya spel - trots att det bara är bilduppdatering och upplösning som ändrats.

Håller med!

Gen
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Någon kan ha dumpat just den kassetten och använder den, då kan nintendos servrar se att samma "kassett" användes på mer än ett ställe men i regel är det kassetten som bannas inte din enhet. om du däremot försöker använda en flashcart som "MIG switch" så kan din enhet bannas från att kontakta deras servrar. = partial brick så endast fysiska spel funkar och utan updates/dlc som inte redan är nerladdade.

Det gäller att vara försiktig.

Har ingen tanke om att använda någon MIG Swich alls Vill bara lira vanliga spel som en vanlig människa, that's it.

Skrivet av lonian:

Dyrt ja, sen finns ju de spel som är mer ovanliga. Jag hann köpa ett ex innan de gick ur produktion.

<Uppladdad bildlänk>

Saftigt!

Skrivet av SeniorGamer:

Dum fråga kanske men får man bara snabbare laddningstider med Switch 2 kassetter? Eller gäller det även Switch 1 kassetter? Eller handlar det snarare om att installera spelet på det interna flashminnet.

Skribent
Skrivet av lonian:

<Uppladdad bildlänk>

Ingen betalar det priset. Spelet går för mellan 600-800 kr.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Ingen betalar det priset. Spelet går för mellan 600-800 kr.

Nä kanske inte. Men har man det inplastat lär man väl få närmare 1000kr.

Får väl se om ett par år om det händer något.

signatur

Gen
Medlem

Röv att högre upplösning (1440p sägs det) till Jamboree ligger bakom en uppdatering som kostar 219kr. Varken jag eller frugan är intresserade av de nya minispelen som ska styras med Joy-Con i mus-mode och vi har inte kameran som är en annan stor feature i uppdateringen.

1
Skriv svar