Tunic
Härlig recension där din beundran för spelet verkligen skiner igenom och smittar av sig! Blir nästan sugen att försöka spela igenom det igen. Kommer inte riktigt ihåg varför jag inte fortsatte men gillade det absolut!
Tack! Jag fastnade i stort sett varje boss, särskilt den där man mötte en rad bossar i rad.
Var inte blyg, säg vad du tycker
Ser väldigt mysigt ut, snygg grafik och säkert bra atmosfär.
Det är det! Skulle rekommendera att lyssna igenom soundtracket även om du inte hinner spela det!
Fin recension. Jag hatar dig. Eller, nej, förlåt, mig själv. Jag har tillräckligt på mitt (spel)bord och nu detta... Suck.
Hah, I aim to please. Om du inte hittar det "riktiga" slutet, så tar det inte så fasligt lång tid. Det är mer att hitta alla hemligheter som dragit ut på speltiden.
Edit: Hatar labyrint spel. Var därför jag avinstallera. Spelets level design är nog det sämsta jag upplevt.
Då kan du inte ha spelat mycket i ditt liv om du har denna skeva åsikt 🤷♂️
Bra recension !
Tack! Bra kommentar! ^^
Fin och väl inramad recension av ett jättefint spel.
Och blev inspirerad till att rekommendera pusseläventyret Chants of Sennaar på temat att lära sig språk och utforskamsamt klara pussel. Likt Tunic också en trevlig grafisk stil.
Tack för det!
Ser onekligen intressant ut.
En skillnad, av det jag kan se på den korta video jag kollade på nu, är att Chants verkar vara designat kring att översätta språk, att det är meningen för att komma vidare.
Men i Tunic behöver man aldrig översätta. Det går fullt att spela det utan att förstå. Spelet känns inte som att det riktigt bryr sig om att du ska förstå,men om du gör det kan du bli belönad.
På så sätt påminner det om att bo utomlands, där allt funkar oavsett du förstår det eller ej. Men om du vill få ut mer av vistelsen är språket nyckeln in.
Det känns så självvalt och organiskt på nåt sätt.
Tack! Bra kommentar! ^^
Tack för det!
Ser onekligen intressant ut.
En skillnad, av det jag kan se på den korta video jag kollade på nu, är att Chants verkar vara designat kring att översätta språk, att det är meningen för att komma vidare.
Men i Tunic behöver man aldrig översätta. Det går fullt att spela det utan att förstå. Spelet känns inte som att det riktigt bryr sig om att du ska förstå,men om du gör det kan du bli belönad.
På så sätt påminner det om att bo utomlands, där allt funkar oavsett du förstår det eller ej. Men om du vill få ut mer av vistelsen är språket nyckeln in.
Det känns så självvalt på nåt sätt.
Det stämmer, bra liknelse. Kände mig som sagt inspirerad. ^^
Då kan du inte ha spelat mycket i ditt liv om du har denna skeva åsikt 🤷♂️
Så du tycker att gömma gångar bakom förgrunds grafik för att man inte kan ändra perspektiv är bra? Zelda Link to the Past är ju enormt mycket bättre när det kommer till level design.
Den som vet vet.
Aj då. Gillar du Zeldas labyrinter isf?
Hur som, vet känslan att inte alls känna igen mig i vad andra anser vara bra i ett spel.
Men vi har ju begränsat med tid här på jorden, så kör på det du gillar!
haha. Hur kändes det isf? Tappade du behållningen av det hela då?
Eller var det mer skönt att det var över?
Det jag brukade fastna på ibland var strecken genom sträcken, som betydde att det var dubbla tryck där.
Jo Link to the Past skulle jag klassa som ett av mina favorit Zelda spel. Tunics level design var lite väl kryptisk för mig. Gillade inte att man gömde gångar bakom förgrunds grafik som man inte kan se för att man inte kan vrida på kameran och ändra perspektiv.
Den som vet vet.
Jo Link to the Past skulle jag klassa som ett av mina favorit Zelda spel. Tunics level design var lite väl kryptisk för mig. Gillade inte att man gömde gångar bakom förgrunds grafik som man inte kan se för att man inte kan vrida på kameran och ändra perspektiv.
Aha. Jag fick mer en "vänta-lite-nu-känsla" många tillfällen där jag prövade och såg om det inte faktiskt gick att gå runt det där hörnet kameran hade gömt en aning.
Tyckte det var kul! Sen kan man vrida kameran en aning, men inte jättemycket.
Haha. Hur kändes det isf? Tappade du behållningen av det hela då?
Eller var det mer skönt att det var över?
Det jag brukade fastna på ibland var strecken genom sträcken, som betydde att det var dubbla tryck där.
Skönt att det var över.
Death's Door är riktigt mycket bättre än Tunic
Satte en femma på det med i tidigare recension.
De har vissa likheter, men där Deaths Door i ännu större grad är en saga, medan Tunic är sagan jag minns det som jag berättade för mig själv.
Älskade Death's Door också och hur det hanterade döden
Death's Door är riktigt mycket bättre än Tunic
Ja, vi vet att du inte gillar Tunic!
Att du, återigen, kommer in några dagar senare efter diskussionen har lagts sig och postar irrelevanta saker visar återigen vad för slags person du är: Noll koll och provokativ.
Det är många spel som är bättre än Death's Door, samt många spel som är bättre än Tunic.
Både Dead Cells och Röda Stjärnan är bättre och är bäst...har inget med saken (Tunic) att göra men men 🤷♂️
Ja, vi vet att du inte gillar Tunic!
Att du, återigen, kommer in några dagar senare efter diskussionen har lagts sig och postar irrelevanta saker visar återigen vad för slags person du är: Noll koll och provokativ.
Det är många spel som är bättre än Death's Door, samt många spel som är bättre än Tunic.
Både Dead Cells och Röda Stjärnan är bättre och är bäst...har inget med saken (Tunic) att göra men men 🤷♂️
🤷♂️
Det är så min hjärna funkar. Kommer på saker efteråt då någon frågade mig vilka spel jag annars tycker om och jag kom ihåg Death's Door. Jag tror det är du som är lite provokativ här. Ta det lite lungt mannen. Alla gillar olika.
Den som vet vet.
🤷♂️
Det är så min hjärna funkar. Kommer på saker efteråt då någon frågade mig vilka spel jag annars tycker om och jag kom ihåg Death's Door. Jag tror det är du som är lite provokativ här. Ta det lite lungt mannen. Alla gillar olika.
Jag missade att du hade fått den frågan.
Det hade underlättat ifall du kunde ha citerat.
Istället är det nu som jag skrev: Helt tyst i diskussionen och helt plötsligt kom du med en mening som inte hörde hemma då du glömde citatet.
Bättre lycka nästa gång, i både spel och skrift 😉
Jag och min kära fru spelade detta tillsammans. Hon knäckte koder medans jag höll i handkontrollen.
Ett av de bättre spelen jag spelat på många år.
Vi båda tyckte dock att det borde vart en större reward för att låsa upp 100-bitars pusslet, typ en till hemlig level eller något liknande.
4,9/5 får det av oss 😃👍
MVH Chefven