Dragon Age-remasters ska ha nekats av EA: "Verkar vara emot gratis pengar"

Robot
Dragon Age-remasters ska ha nekats av EA: "Verkar vara emot gratis pengar"

Men svårigheter med olika motorer ska också spela in, tros det.

#dragon-age

Moderator

En remaster på Origins hade varit fett. Att köra originalet på PC idag är lite bökigt och krävs en del pillande för att få till det bra, i alla fall på en 1440-skärm.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En strikt remaster av Origins+expansion helt utan "kreativ frihet" hade väl varit drömmen. Resten av serien kan lämnas i skräphögen där de hör hemma.

Medlem

det är ju det Dragon Age spelet som behöver en remaster. spelet funkar inte på moderna PCs utan ett mod (eller GoG Versionen)

Medlem

En remastered-version av första spelet hade räckt långt.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av kebbe:

En strikt remaster av Origins+expansion helt utan "kreativ frihet" hade väl varit drömmen. Resten av serien kan lämnas i skräphögen där de hör hemma.

Vas menar du med "kreativ frihet"?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vilken tur att originalspelet finns kvar, om nu det är så viktigt att det ska vara precis som innan.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Vilken tur att originalspelet finns kvar, om nu det är så viktigt att det ska vara precis som innan.

Väldigt märklig kommentar, som att det skulle vara helt otänkbart att optimera ett spel för modern hårdvara utan att gå in och peta runt i innehållet.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Väldigt märklig kommentar, som att det skulle vara helt otänkbart att optimera ett spel för modern hårdvara utan att gå in och peta runt i innehållet.

Märklig varför då? Räcker väl med att dom skickar ut en patch till det gamla spelet om det nu fungerar dåligt.
För min del skulle jag hellre se QoL-uppdateringar, exempelvis.

1
Skriv svar