Battlefield 6 Open Beta - Ett första intryck

Medlem

För er som tyckte kartorna va för små och hektiska kan jag glädja er med att det va ett aktivt val för betan för att få till en så stor "herrejävlar"-känsla som möjligt för de som testar betan (troligen för att locka över spelare från andra spel).

Kartorna som valdes ut till betan är de minsta i spelet som jag förstår det. Det finns stora kartor också, minst en av dom (Mirak Valley) är större än Operation Firestorm (som vi av erfarenhet vet är stor), och på dessa större kartor blir tempot också betydligt lägre.

Källa:
https://x.com/tiggr_/status/1954994293934055475

Medlem

Jag saknar mest lite större banor som sagts innan, i övrigt har jag haft riktigt kul. En helg kvar 🔥🔥

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Tack för fin feedback och det verkar som att många håller med om tempot. Vi får se hur känslan är när vi får större kartor.

Vid närmare eftertanke skulle jag kunna tänka mig en förändring av klasserna, eftersom de känns lite märkligt fördelade i BF6. Jag föredrar nog upplägget i BF5, där Assault är anti-vehicle med AR, Medic och Support är separata, där Medic har SMG och Support har LMG samt ingenjörsutrustning.

Medlem

Bortsett från att folk glider omkring på backen till höger och vänster så tycker jag tempot ändå var OK, MEN, conquest-banorna i betan kändes mer som 32p-versioner än 64p. Blev lite för mycket spam och kaos för det mesta.

Medlem

Ser ut som cod, luktar cod, beter sig som cod. Är som CoD. Ända skillnaden är några väggar rasar lite varstans.

12
Skriv svar