Bethesda antyder riktiga rymdresor i Starfield
Problemet med Starfield är Bethesdas motor. Dom har byggt den över decennier och kan använda den licensfritt, så varför byta till UE5, Unity eller någon annan licensavlagd motor? (Ja, förutom att varenda spel de släppt känns som exakt samma spel med ett nytt texture pack då?).
Det är svårt att komma ifrån att motorn ursprungligen byggdes för Oblivion, eller kanske till och med Morrowind?
Mest påtagligt är att Bethesda absolut kunnat avgöra vad som är svagheterna i sin motor, men inte byggt om något, utan lappat och lagat istället.
Spelar man Oblivion från 2006 och sedan Starfield direkt efter, så kommer animationer, inventory-hantering och NPC interaktion alla kännas igen.
Summa summarum: Man kan inte kontinuerligt sminka en gris och förvänta sig att den till slut blir vacker, det kommer alltid att vara en gris
Creation Engine skapades för Skyrim så 1½ decenium. Dock så är Creation Engine kraftigt inspirerad av Gamebryo som man som du säger byggde Oblivion, Morrowind och Fallout 3 på.
Men jag ser hellre att de håller sig till Creation än att de byter motor, fortsätt utveckla Creation istället. Nu när de har Microsoft/Xbox i ryggen kan de kanske göra större steg i utvecklingen av den motorn. Unreal är ju i stort sett lika gammal som Gamebryo/Creation och har helt klart visat att det går att vidareutveckla gamla spelmotorer. Vi behöver fler alternativ till UE5, inte förre.
Skulle det inte funka med Creation så kanske då hellre någon av Id Tech eller ForzaTech motorerna.
Jaså, jag tyckte känslan i vapnena och när man siktade var vrål skön och fighterna (speciellt i tyngdlöshet) var vrål läcker och super kul sitter med ett brett leende när jag pangar mig fram. Har inte spelat Tarkov men jag vet vad det är för spel, tycker inte att det ser så kul ut, inte min typ av spel. Men kanske testar det då vid något tillfälle om det ska vara så bra
Ja asså smaken är som baken =p
Grejen med Tarkov är just hur vapnen känns och hanteras, även om man spelar tarkov arena (tarkov fast mer som cs/cod spellägen) så är det inget spel som ens kommer i närheten! Sen kan man tycka till om vissa andra saker så som armor, skada osv som i omgångar varit grymt men nu gått tillbaka lite till meeh tyvärr.